Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jednopákové systémy ovládání pístové pohonné jednotky
Gröger, Roman ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje práci letadlových pístových pohonných jednotek a jednopákové systémy jejich ovládání. V první části jsou popsány charakteristiky pístových motorů a jejich regulační veličiny. Druhá část popisuje práci pístových motorů se stavitelnou vrtulí. Třetí a čtvrtá část pojednává o jednopákových systémech ovládání pístové pohonné jednotky, uvádí jejich porovnání a možné problémy vznikající při jejich ovládání.
Brake system of small airplane with tail gear
Kubičár, Dávid ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The purpose of this bachelor thesis is to design a braking system for ultralight aircraft. The introductory part of this work is focused on a research study of brake systems and their possible control, in terms of advantages and disadvantages for a given type of aircraft, as well as in terms of ergonomically appropriate arrangement of controls pedals. The theoretical part also includes the analysis of the load pressure during the landing of the aircraft and the distribution of hydraulic fluids used in the brake system. In the second, practical part, the work focuses on a new design of the brake pedal, as well as on the calculation of the aircraft load during landing and the determination of the maximum braking force at which there is no risk of the aircraft tipping over.
Alternativní možnosti vzletu a přistání letadel s pevným křídlem
Cäsar, Tomáš ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a posoudit proveditelnost z hlediska základních fyzikálních zákonů různých možností pro zkrácení délek startu a přistání zejména malých jednomístných letounů. Tyto varianty jsou navrženy tak, aby je bylo možné využít především na střechách budov pro dopravu osob do zaměstnání a zpět. U každé z variant jsou uvedena zatížení, která by na letoun a pilota působila a také vypočtena délka dráhy pro porovnání s klasickým přistáním. Výpočty byly provedeny pro dvě verze letadel, současnou, která je dosažitelná s dnešními technologiemi a futuristickou, která zohledňuje předpokládaný vývoj v oblasti letectví.
Návrh a analýza vlastností hydraulického servomechanismu řízení malého a rychlého letounu
Cäsar, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout servomechanismus vhodný k řízení malých rychlých letounů, jako jsou business jety a lehké víceúčelové bojové letouny. Hlavním úkolem bylo poté vzít navržené parametry a využít je při počítačové analýze a posoudit, jaký mají jejich změny vliv na vlastnosti servomechanismu. Dále bylo navrženo, jak by tyto charakteristiky byly ověřeny experimentálně.
Brake system of small airplane with tail gear
Kubičár, Dávid ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The purpose of this bachelor thesis is to design a braking system for ultralight aircraft. The introductory part of this work is focused on a research study of brake systems and their possible control, in terms of advantages and disadvantages for a given type of aircraft, as well as in terms of ergonomically appropriate arrangement of controls pedals. The theoretical part also includes the analysis of the load pressure during the landing of the aircraft and the distribution of hydraulic fluids used in the brake system. In the second, practical part, the work focuses on a new design of the brake pedal, as well as on the calculation of the aircraft load during landing and the determination of the maximum braking force at which there is no risk of the aircraft tipping over.
Jednopákové systémy ovládání pístové pohonné jednotky
Gröger, Roman ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje práci letadlových pístových pohonných jednotek a jednopákové systémy jejich ovládání. V první části jsou popsány charakteristiky pístových motorů a jejich regulační veličiny. Druhá část popisuje práci pístových motorů se stavitelnou vrtulí. Třetí a čtvrtá část pojednává o jednopákových systémech ovládání pístové pohonné jednotky, uvádí jejich porovnání a možné problémy vznikající při jejich ovládání.
Diagnostic parameters determination of aircraft hydraulic system
Třetina, Karel ; Cäsar, Tomáš
The article presents methodology for application of information theory for selection of hydraulic system diagnostic parameters. Changes in technical state of the system are accompanied by a set of symptoms. Method of determining information value of each symptom by information theory is presented. A set of technical conditions and set of symptoms for a simple hydraulic system are determined. Matrix of technical state describing relations between technical conditions and symptoms is constructed. The four symptoms are determined by matrix analysis with use of information theory. These symptoms are chosen as diagnostic parameters and provide the most information about technical state of the hydraulic system.
Návrh a analýza vlastností hydraulického servomechanismu řízení malého a rychlého letounu
Cäsar, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout servomechanismus vhodný k řízení malých rychlých letounů, jako jsou business jety a lehké víceúčelové bojové letouny. Hlavním úkolem bylo poté vzít navržené parametry a využít je při počítačové analýze a posoudit, jaký mají jejich změny vliv na vlastnosti servomechanismu. Dále bylo navrženo, jak by tyto charakteristiky byly ověřeny experimentálně.
Alternativní možnosti vzletu a přistání letadel s pevným křídlem
Cäsar, Tomáš ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a posoudit proveditelnost z hlediska základních fyzikálních zákonů různých možností pro zkrácení délek startu a přistání zejména malých jednomístných letounů. Tyto varianty jsou navrženy tak, aby je bylo možné využít především na střechách budov pro dopravu osob do zaměstnání a zpět. U každé z variant jsou uvedena zatížení, která by na letoun a pilota působila a také vypočtena délka dráhy pro porovnání s klasickým přistáním. Výpočty byly provedeny pro dvě verze letadel, současnou, která je dosažitelná s dnešními technologiemi a futuristickou, která zohledňuje předpokládaný vývoj v oblasti letectví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.