Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Film jako médium
Vodrážková, Katrin ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou filmu jako média, jež vychází v širším slova smyslu z konceptu filosofie médií, stěžejního oboru elektronické kultury, v užším slova smyslu je téma zasazeno do oblasti filosofie filmu. Poukazuji zde na význam a fungování filmu jako média, které přináší nový rozměr vidění, prostoru a času. Toto médium je myslícím a vnímajícím médiem, prostředím nastolující nové formy vidění a pojmy, toto médium potřebuje vidění, a to zase vyžaduje myšlení. Člověk se dříve snažil vysvětlit okolní svět pomocí symbolů, které sestavoval do obrazů, postupně se však pro něj staly obrazy příliš složitými. Následně se pokusil obrazy vysvětlit pomocí textů a lineární charakter písma vnesl do myšlení nový prvek - čas. Nyní se však člověk ocitá v situaci, kdy se setkává s návratem obrazů, a to z důvodů složitosti moderní doby. Vynálezem je technický obraz, který dokáže text vysvětlit a stává se skutečností. Je potřeba umět se podívat pod povrch mechanismům tohoto typu, mezi něž patří fotografie a film, a nevidět tak pouze vstupy a výstupy. S tím jsou dále spojeny nové formy sekvenčního a vizuálního zobrazení, jiná technika a způsob vidění, nebo také komparace mezi okem diváka a kamerou.
Obraz jako nový typ reality
Aimová, Irena ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku obrazu, zejména s ohledem na vývoj zobrazovacích technik a proměňujících se forem vizuálních reprezentací. Obrazy mají na jednotlivce i společnost jako celek poměrně zásadní vliv, neboť mohou ovlivňovat myšlení a jednání a zároveň plní roli určitých vzorů či schémat pro vizuální percepci, na jejich základě tedy také vzniká náš "obraz" reálného. Klíčovým tématem práce je současná proměna povahy a funkce obrazů i odlišné nároky kladené na jejich recepci, vyplývající z rozvoje nových komunikačních technologií.
Media Image of Kofi Annan
Wesley, Nathaniel ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Tato práce pojednává o mediálním obrazu Kofi Annana, který byl v období mezi roky 1997 a 2007 generálním tajemníkem OSN. Jeho mediální obraz je sledován na médiích v České republice a v Ghaně, které jsou zde pojaty jako příklady evropského a afrického médiálního světa. Teoretický základ práce tkví v pracech Michaela Foucaulta, Althussera a Rolanda Barthese.
Intermedialita a komiks
Balvín, Jaroslav ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá intermedialitou jako přístupem, který tematizuje především vzájemné vztahy mezi médii. V další části práce jsou intermediální východiska využita k analýze morfologie komiksu, autor vychází zejména ze současných vizuálních teorií (Mitchell, Flusser ad.) a vizuální sémiotiky (Barthes, Eco ad.), zkoumá slovo a obraz, čas, pohyb a další fenomény komiksu, ve kterém jsou právě tato média dříve chápaná jako jednotlivé entity propojená do funkční jednoty. Při tomto zkoumání se autor vrací ke kořenům znakové tvorby skutečnosti, a to při zkoumání "kryptokomiksů" v éře před tiskem. Věnuje se i problematice tvorby elektronických obrazů, kyberkultury, multimediality a nových médií, když zkoumá stav a proměnu komiksu v současnosti, charakteristické transformací starších textových, vizuálních ad. kódů na jedinou bázi kódu digitálního.
Marketing jako způsob zprostředkování ekonomického a kulturně hodnotového řádu
Kleprliková, Lucie ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Diplomová práce "Marketing jako způsob mediace ekonomického a kulturně hodnotového řádu" pojednává o procesech marketingového zvýznamňování reklamovaných produktů na základě teoretických koncepcí médií a zprostředkování, které se odehrávají ve společnosti strukturované ekonomickým a kulturním kapitálem. Východiskem tohoto pohledu na zprostředkování významu v takto komplexních společensko-kulturních jevech bylo rozdělení a abstrahování celého procesu na jednotlivé úrovně mediace, na nichž se mediace odehrává se specifickými aspekty, vstupy a výstupy. Taková abstrakce umožňuje popsat si, jaké kvality spolu přicházejí do kontaktu. Definujeme zprostředkování na úrovni myšlení, technologie a instituce. Práce představila asymetrický vztah jedince společnosti a vlastníka ekonomického a kulturního kapitálu, mytologický systém zvýznamňování reklamovaných produktů a vliv médií a motivaci ekonomického kapitálu na toto zprostředkování.
Písmo a medialita
Krtilová, Kateřina ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Východiskem této práce jsou tendence v současné filosofii a kulturní teorii, které se zabývají proměnami západní společnosti spojenými s rozvojem elektronických médií či tzv. nových technologií na jedné rovině, proměnami kulturních vzorců (komunikace, estetiky, výkladových modelů apod.) na rovině druhé.
Obsahová analýza webových stránek fotbalových hráčských agentů.
Vlček, Milan ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Obsahová analýza webových stránek fotbalových hráčských agentů" pojednává o porovnání devíti různých fotbalových agentur, které jsou v práci rozděleny do dvou skupin. První, čtyřčlenná skupina, se od té druhé odlišuje tím, že v ní agentury na svých webových stránkách evidují více jak padesát hráčů. Pět dalších agentur eviduje padesát hráčů a méně. Na stránkách těchto devíti agentur byla provedena sémiotická analýza, v níž byly znaky rozděleny do tří různých oblastí. Do první oblasti spadají znaky jako fotografie, ve druhé oblasti byly zařazeny znaky s ikonickou povahou, ve třetí pak znaky s čistě lingvistickou povahou. Všechny sledované znaky byly nato v rámci kvalitativní analýzy rozčleněny do šesti kategorií. Práce byla postavena na třech hypotézách, které se všechny potvrdily. V té první větší agentury, které zastupují více jak padesát hráčů, se ukázalo, že se prezentují ve větší míře jako ty úspěšné agentury. Druhá hypotéza se týkala skutečnosti, že se každá prezentuje nějakými znaky evokujícími dojem výjimečnosti. Třetí hypotéza poté poukázala na to, že se znaky skromnosti více objevují u agentur menších.
Hudební recenze jako součást masové kultury
Poštulková, Michaela ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Postavení současné české hudební recenze (potažmo české kulturní kritiky) zapadá do schématu masové kultury a podporuje trendy postmoderního myšlení. Subjektivní novinářské žánry typu recenze a kritiky vytvářejí dojem relevantní výpovědi o daném uměleckém počinu, jejich skutečným cílem je ale ekonomická rentabilita a upevňování postavení ve svém diskursivním poli. Masová kultura nedokáže nabídnout alternativu sama k sobě, proto se její ústřední dichotomie variace-schéma vztahuje nejen na její produkty (ve světě umění na hudební CD, divadelní představení, nové knihy), ale i na způsob, o němž se o těchto produktech dále mluví. Metareferování v rámci masmédií zaujímá specifické postavení.
Láska jako médium... a médium je cesta
Václavů, Kateřina ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Mucha, Ivan (oponent)
Předložená diplomová práce představuje pokus o zpracování tématu lásky jako média a mechanismů určitých sociálních integrací. Téma lásky je zpracováno především v rovině mediálního dispozitivu jako dynamického zprostředkování mezi subjekty touhy a objekty pohlcení či rozptýlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.