Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Essays on Vertically Differentiated Markets for Complementary Goods
Burlakov, Georgi ; Žigić, Krešimir (vedoucí práce) ; Giannakas, Konstantinos (oponent) ; Kováč, Eugen (oponent)
Cílem této práce je objasnit, jak komplementarita statků ovlivňuje rovnováhu na vertikálně diferencovaných trzích. Komplementarita není neobvyklá. Mnohé diferencované statky představují z hlediska spotřebitele komplementy, to znamená, že jsou užívány pouze v kombinaci s jinými statky, které také mohou mít různou kvalitu (např. klavír a služby ladiče, pracovní cesta a ubytování, počítač a internetový prohlížeč apod.). Komplementarita mezi statky představuje exogenní náklad pro spotřebitele, který je třeba zaplatit navíc k ceně jakéhokoli dostupného statku na vertikálně diferencovaných trzích. Schopnost firem kompenzovat tyto zvýšené náklady spotřebitele tím, že účtují nižší ceny, je však pouze omezená. Některé firmy jsou také nuceny zvýšit kvalitu zboží, které nabízí. Pak ovšem již neplatí obecný princip výběru maximalizujícího diferenciaci. To, kolik firem bude mít kladné tržní podíly a zda budou obsluhovat všechny zákazníky, není možné určit pouze na základě rozdělení charakteristik zákazníků (příjmu nebo preferencí). Při zohlednění těchto faktů tato práce diskutuje množství možných rovnovážných řešení, které byly (až na pár výjimek) v existující literatuře dosud ignorovány. V prvním článku jsou exogenní náklady spotřebitele modelovány jako jednorázová daň uvalená na příjem spotřebitele. Cílem je...
Why mixed qualities may not survive at equilibrium: the case of vertical product differentiation
Burlakov, Georgi
In the classical literature on vertical differentiation, goods are assumed to be single products each offered by a different firm and consumed separately one from another. This paper departs from the standard setup and explores the price competition in a vertically differentiated market where a firm’s product is consumed not separately but in fixed one-to-one ratio with another complementary type of good supplied by a different producer. An optimal solution for market setting with two entrants of a type is proposed, to show that there could be an equilibrium at which the socalled ”mixed-quality combinations”, consisting of one high-quality good and one lowquality good each, remain unsold. For such an equilibrium to exist, it is sufficient the mixed-quality combinations to be at least as differentiated from the best as from the worst combination which retains its positive market share. Thus, the mixed-quality exclusionary outcome appears as a further form in which the well-known maximumdifferentiation principle could be implemented in a multi-market setting. It provides a new explanation of the self selection bias in consumption observed in some industries for complementary goods.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.