Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamická diagnostika u dětí s ADHD
Bulínová, Soňa ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématům syndrom deficitu pozornosti a hyperaktivity (ADHD) a dynamická diagnostika. První část stručně charakterizuje ADHD a přináší přehled studií o intervencích určeným žákům s ADHD ve školním prostředí. Konkrétně je zde diskutován efekt incentivní terapie a karet denního hlášení, úpravy ve školním prostředí a během vyučovací hodiny a na závěr intervence podporující rozvoj dovedností plánovat a organizovat školní povinnosti a plnit domácí úlohy. Další kapitola teoretické části se zaměřuje na dynamickou diagnostiku a její využití při zjišťování učebního potenciálu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, se studijním nebo sociálním znevýhodněním, či u žáků nadaných. Empirická část ověřovala využití dynamické diagnostiky u žáků s ADHD. Cílem bylo zhodnotit efekt fáze zprostředkování na výkon v posttestu dynamického testu The Seria- Think Instrument u žáků s ADHD. Výsledkem bylo, že žáci s ADHD svůj výkon v posttestu zlepšili. Přínos fáze zprostředkování byl v tomto výzkumu sledován ve snížení počtu vkladů válečků do děr, ve změně strategie řešení a ve zkrácení času plnění úkolů. Klíčová slova: ADHD, dynamická diagnostika, intervence, The Seria-Think Instrument, Tzuriel, fáze zprostředkování, kognitivní modifikovatelnost, zkušenost zprostředkovaného učení
Dynamické vyšetření podle D. Tzuriela ve světle výzkumných studií
Bulínová, Soňa ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá Dynamickou diagnostiku malých dětí podle Tzuriela. Tzuriel vytvořil několik dynamických testů pro děti předškolního a mladšího školního věku. V bakalářské práci budou jednotlivě tyto testy představeny. Hlavním cílem práce bude prezentovat výzkumné studie, které uskutečnil Tzuriel a jeho kolegové za využití těchto diagnostických nástrojů. V řadě popisovaných studií byl prokázán význam intervence, zprostředkování a vzdělávacích programů pro rozvoj kognitivních dovedností dětí. Zařazení fáze učení během testování přispívá k poznání skutečného potenciálu jedince. Návrh výzkumu v poslední části bakalářské práce naváže na poznatky uvedené v teoretické části a bude navržen kvantitativní výzkum s využitím Tzurielovy dynamické diagnostiky. Důležitým cílem návrhu je potvrdit význam fáze zprostředkování a půlročního vzdělávacího programu na rozvoj kognitivních funkcí. Klíčová slova: Dynamická diagnostika, intervence, kognitivní funkce, zprostředkování

Viz též: podobná jména autorů
2 Bulínová, Sabina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.