Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stresová zátěž u začínajících učitelů a jejich copingové strategie
Budil, Jan ; Vozková, Anna (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku stresové zátěže u začínajících učitelů a na způsoby, kterými se s touto zátěží vypořádávají. Teoretická část zpracovává a sumarizuje poznatky z odborné literatury i výsledky některých výzkumných šetření na toto téma. V návaznosti na popsanou teorii pak následuje část výzkumná. Ta je v práci pojata jako tzv. explorační výzkum, který si klade za cíl hlubší prozkoumání tématu, zprostředkování informací pro laickou veřejnost i odborníky, stanovení nových výzkumných hypotéz a nasměrování budoucích studií. Tímto způsobem je nakonec stanoven i cíl celé diplomové práce. Podle zaměření je výzkum práce rozdělen do dvou částí, kde každá z nich podává čtenáři určitý typ informací. První část pomocí deskriptivní statistiky zpřehledňuje data nasbíraná kvantitativní metodou dotazníkového šetření, zatímco druhá část využívá inferenční statistické metody k analýze stejných dat a porovnání dvou různých populací v rámci výzkumného vzorku. V závěru práce jsou na základě provedeného výzkumu pak uvedeny jeho výsledky, které jsou využity k diskusi a formulaci různých doporučení pro budoucí výzkum na toto téma. KLÍČOVÁ SLOVA stres, zdroje stresu, zátěž, začínající učitel, coping, explorativní výzkum, syndrom vyhoření
Problematika integrace žáka s odlišným mateřským jazykem
Budil, Jan ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice začleňování, tedy integraci žáka s odlišným mateřským jazykem do českého školního prostředí s ohledem na nejaktuálnějších právní předpisy a legislativní dokumenty nejen v rámci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, ale i také v rámci zainteresovaných nestátních neziskových organizací. V teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy jako integrace, žák s odlišným mateřským jazykem, dále jsou popsány integrační procesy a s tím spojené pracovní postupy a v neposlední řadě jsou představeny některé z již zmíněných neziskových organizací podílejících se na podpoře integrace žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice. V části empirické je vytyčen cíl zjistit praktiky vybraných škol, potažmo tedy žáků a pedagogů a názor na aktuální problematiku integrace žáka s odlišným mateřským jazykem v praxi. Jak integraci její účastníci vnímají a řeší je zkoumáno kvalitativním výzkumem za použití metod jako polo-strukturovaný rozhovor či pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA integrace, žák, cizinec, jazyk, škola

Viz též: podobná jména autorů
3 Budil, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.