|
Pojetí zvuku v českém sci-fi filmu
Broum, Ivo ; Skall, Vladimír (vedoucí práce) ; Kopecký, Pavel (oponent)
Mnohá díla světové kinematografie s vědeckofantastickou tematikou vynikají novátorským a tvůrčím zpracováním zvukové a hudební složky. Témata jako život v budoucnosti, cesty do vesmíru, převratné vědecké objevy či střet s mimozemským životem poskytují nebývalý tvůrčí prostor.
Tato práce se zabývá zvukovou složkou filmů se sci-fi námětem, natočenými na našem území. Analýza nejvýznamnějších děl podpořená ukázkami na přiloženém DVD má dokázat specifický přístup českých a československých tvůrců ke zvukové dramaturgii těchto filmů. Další prostor je věnován snaze o vysvětlení nejdůležitějších aspektů, které tento přístup ovlivnily: námět, technické podmínky, dobové nároky, ale i významné osobnosti.
|
|
Sound Design: Walter Murch
Broum, Ivo ; Moudrý, Jiří (vedoucí práce) ; Čeněk, Jan (oponent)
Walter Murch je filmovým zvukařem a střihačem, který obohatil filmový slovník
o pojem Sound Design. Jeho filmografie zahrnuje legendární filmy, jako například
The Godfather, Apocalypse Now, THX1138 a další. Tento text se zabývá zvukovou
dramaturgií nejen těchto děl a zvukařskou tvorbou Waltera Murche obecně.
Murch také obohatil zvukovou tvorbu o pojem worldizing, proslul kreativní prací
s filmovou hudbou a je jedním z pionýrů vícekanálového zvuku ve filmu.
Další prostor je věnován samotnému pojmu Sound Design, vzniku, vývoji a sou-
časnému významu.
Na přiloženém DVD jsou obsaženy ukázky Murchovy práce. Na nich demonstruji
Murchův styl práce jak s jednotlivými zvukovými kategoriemi, tak s celkovou zvu-
kovou dramaturgií.
|