Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Female Protagonists' Dreams of Social Advancement in Irmgard Keun's Gilgi, One of Us and Elfriede Jelinek's Novel Women as Lovers
Zittová, Adéla ; Broukalová, Jindra (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá tématem snů ženských protagonistek o společenském vzestupu ve dvou románech: Gilgi, jedna z nás od Irmgard Keunové a Milovnice od Elfriede Jelinekové. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, přičemž úvodní část se věnuje románu Gilgi, jedna z nás, druhá část románu Milovnice a závěrečná část srovnávací analýze snů protagonistek o společenském vzestupu. První dvě kapitoly nabízí před samotnou analýzou nejprve teoretické pozadí knih v podobě kulturního a literárního kontextu a úvodu do života auterek. Tedy v případě knihy Gilgi, jedna z nás je pozornost zaměřena především na společnost v období Výmarské republiky, je představen koncept nové ženy a co se literárního kontextu týče, je pojednáno o literatuře nové věcnosti. Z analýzy vyplývá, že hlavní hrdinka Gilgi odpovídá konceptu nové ženy. Její vnitřní postoj, postavený na píli a disciplíně, je základem pro její ambiciózní sny dostat se co nejdál vlastním přičiněním. V případě knihy Milovnice je vyzdvihnuto postavení žen v druhé polovině 20. století, je představena feministicky orientovaná literatura 70. let 20. století a jsou přiblíženy hlavní hrdinky Brigitte a Paula. Ty jsou vykresleny jako ženy, které se nedokáží samy ve společnosti posunout a sny o vzestupu jsou závislé na jejich mužích. Ze závěrečného porovnání snů...
Contemporary German Youth Language Based on the Youth Magazines "Bravo" and "Cool". A Linguistic Study
Šteffelová, Denisa ; Zeman, Dalibor (vedoucí práce) ; Broukalová, Jindra (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá lingvistickou výstavbu řeči mládeže v časopisech pro mladistvé Bravo a Cool. Cílem této práce je stanovit, jakými jazykovými a stylistickými prostředky je vymezena řeč mladých. V popředí analýzy, jež se snaží pomocí sociolingvistického základu zakotveného v teorii jazykových variet vymezit rozdíly a podobnosti mezi německou a rakouskou řečí mládeže, stojí stále rostoucí fenomén kombinování němčiny s angličtinou, tedy ,,Denglisch". Práce také zkoumá, do jaké míry textové žánry v masových médiích ovlivňují jazykové varianty. Nejprve jsou definovány odborné termíny v kontextu lingvistiky variet, přičemž důležitou roli hrají diatopické a diastratické varianty. Následně jsou představeny charakteristiky současného jazyka, se zaměřením na jazykové a stylistické prostředky. Výsledky ukazují, že jak v časopise Bravo, tak v Cool se vyskytují anglicismy. Výzkum ukazuje, že používání lexikálních novotvarů v Bravo není výrazně častější než v Cool. Zdá se, že oba časopisy občas používají tyto novotvary, aby jejich texty byly zajímavější a přitažlivější, ale pravděpodobně nejsou tak výrazné jako jiné stylistické prostředky a jazykové tendence. Celkově přispívají časopisy Bravo a Cool k vytváření moderní jazykové atmosféry řeči mládeže prostřednictvím svého používání jazykových inovací,...
Undine a Rusalka. Vodní víly v německých a českých pohádkách a možnosti jejich využití při výuce nejen němčiny na prvním stupni základní školy
Trojanová, Šárka ; Broukalová, Jindra (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou adaptací pohádek Undine a Rusalka. První a druhá kapitola práce jsou zaměřené na pohádku jako takovou. Zabývají se vznikem pohádky, jejím vývojem, rozlišením pohádky lidové a autorské společně s jejich významem ve výchově dítěte. Navazuje na to kapitola, která se věnuje vílám a jejich původu ve slovanské mytologii se zaměřením na víly vodní. Čtvrtá a pátá kapitola jsou věnované oběma pohádkám, jejich rozboru, autorům a analýze jejich děje. Akcentováno je zde zejména téma lásky a přírody. Navazuje na to kapitola, která se zabývá komparativní analýzou obou protagonistek. Literárně- didaktická část se zabývá využitím těchto dvou pohádek nejen v hodinách německého jazyka na prvním stupni základní školy, ale sleduje rovněž mezipředmětové vztahy. V práci je uveden konkrétní příklad toho, jakým způsobem lze pohádky do výuky na prvním stupni základní školy zařadit, a to v podobě jednodenního projektu, který pracuje s oběma pohádkami současně. KLÍČOVÁ SLOVA Undina; Rusalka; vodní víla; pohádka; láska; příroda; společnost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Broukalová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.