Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy spojené se vstupem informačních technologií do výchovy a vzdělávání
Petráň, Luděk ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Předmětem této diplomové práce je oblast vlivu informačních a komunikačních technologií na sociální, komunikační a kognitivní schopnosti žáků a následných negativních důsledků v procesu výchovy a vzdělávání. Cílem práce je identifikace a analýza problémů v oblasti výchovy a vzdělávání v souvislosti s využíváním informačních a komunikačních technologií. Diplomová práce analyzuje údaje z uskutečněných výzkumů zaměřených na působení technologií na dětskou psychiku a negativních důsledků tohoto působení ve výchově a vzdělávání na základní škole. Pro splnění cílů diplomové práce byly použity teoretické i empirické výzkumné metody. Z teoretických výzkumných metod byly využívány metody analytické a syntetické, zejména obsahová analýza odborné literatury, odborně zaměřených primárních informačních zdrojů a publikovaných výsledků výzkumných studií a experimentů. Z oblasti empirických výzkumných metod, bylo v diplomové práci využito dotazníkového šetření v komunitě pedagogických pracovníků. V závěru práce jsou zpracovány výsledky explorativních metod výzkumu, formulovány závěry a doporučeny návrhy pro oblast výchovy a pedagogické praxe.
Nové směry v oblasti využití digitálních technologií
Mašek, Jaroslav ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou digitálních technologií v rámci ISCED 2 vzdělávání. Teoretická část mapuje situaci výuky těchto technologií v České republice a dvou státech Evropské unie, Irské republice a Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Praktická část obsahuje návrh řešení k výuce digitálních technologií včetně metodické příručky pro učitele a pracovního prostředí pro žáky, ověření navrženého řešení v praxi a vyvození závěrů.
Problematika řešení a možnosti využití bezdrátových technologií při realizaci počítačových sítí v podmínkách ZŠ
Veselý, Jiří ; Holý, Radek (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
T a t o diplomová práce seznamuje s j e d n o t l i v ý m i typy technologií pro b e z d r á t o v ý přenos dat v lokálních počítačových sítích. P o o d h a l u j e výhody a n e v ý h o d y j e d n o t l i v ý c h bezdrátových technologií a j e j i c h možnosti pro nasazení ve š k o l n ím prostředí. Dále seznamuje se základními standardy j e d n o t l i v ý c h technologií. Dotýká se i popisu a funkcí jednotlivých k o m p o n e n t , které jsou nezbytné pro vytvoření a fungování lokální b e z d r á t o v é počítačové sítě. Provádí návrhem na vytvoření lokální p o č í t a č o v é sítě z a l o ž e n é na technologii wi - fi a s e z n a m u j e s možnostmi j e j í h o zabezpečení. Dále se snaží z o d p o v ě d ě t otázku, zda, a do j a k é míry, se tyto t e c h n o l o g i e v y u ž í v a j í při v ý u c e na z á k l a d n í c h školách. N a k o n k r é t n í c h p ř í k l a d e c h pak uvádí možnosti využití při výuce. N a v í c n a s t i ň u j e další možnosti využití a p ř í n o s y při využívání těchto technologií ve š k o l n ím prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Autorská prostředí pro tvorbu multimediálních výukových objektů v rámci přípravy učitele
Krotil, Martin ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimediálních výukových objektů a autorských systémů pro jejich tvorbu. Formou kvalitativního výzkumného šetření zjišťuje nejčastější požadavky na tyto objekty a systémy kladené ze strany učitelů z praxe. Následně práce realizuje teoretickou analýzu běžně dostupných autorských systémů určených pro tvorbu multimediálních výukových objektů a provádí jejich zhodnocení z hlediska zjištěných požadavků. Práce poté konstatuje, že se takový autorský systém, který by dostatečným způsobem vyhovoval zjištěným požadavků, na trhu nevyskytuje, a proto se přistupuje v rámci práce k jeho navržení a zrealizování. Realizovaný systém je poté nasazen v reálném edukačním prostředí a jeho přínos pro učitelovu práci je ověřen provedeným akčním výzkumem.
Podpora vzdělávání v Diagnostických ústavech pomocí ICT
Pokorný, Michal ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na průzkum zájmu o propojení výuky pomocí informačních komunikačních technologií mezi dětským diagnostickým ústavem (dále jen DDÚ) a kmenovou školou žáka, který přišel do DDÚ na dobrovolný diagnostický pobyt. Cílem této práce je zjišťování zájmu o tento projekt u učitelů, jak z DDÚ, tak učitelů ze základních škol, jejichž žáci absolvovali pobyt v DDÚ. Metodou zjišťování výsledků je online dotazníkové šetření mezi pedagogy z DDÚ a pedagogy ze škol mimo dětský diagnostický ústav, kteří mají zkušenosti s těmito dětmi. Výsledky jsou vyhodnoceny zvlášť pro pedagogy z DDÚ a pedagogy z ostatních základních škol, které mají s těmito žáky zkušenosti.
Elektronická agenda a online služby se zaměřením na elektronické testování
Poesová, Marie ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
NÁZEV: Elektronická agenda a online služby se zaměřením na elektronické testování AUTOR: Marie Poesová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje problematice agendy vzdělávání, zejména možnostem procvičování učiva a jeho evaluaci. Popisuje online systémy, které umožňují testování či procvičování na internetu. Dále porovnává systémy, které slouží ke sběru dat. Na základě možností testových otázek a srovnání vybraných systémů byl vybrán jeden z nich, v kterém byly nakonec vytvořeny testy s možností autoevaluace. Vybraným systémem jsou Google Formuláře s doplňkem Flubaroo. KLÍČOVÁ SLOVA: školní agenda, testování, cloud, sběr dat, Google Formuláře, Flubaroo
Školní metodik ICT v mezinárodním kontextu
Blažek, Jiří ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o práci ICT koordinátora v různých zemích. Práce v teoretické části zkoumá roli ICT koordinátora a její dělení na práci metodickou a koordinační a zdůrazňuje důležitost oddělení této role od práce správce sítě. Dále přináší výsledky mezinárodních výzkumů z této oblasti a srovnává je s výzkumem v České republice. Srovnání výsledků přináší poznání, že situace českých ICT koordinátorů se od jejich zahraničních protějšků v zásadních bodech neliší. V rámci této práce jsem provedl vlastní výzkum mezi ICT koordinátory v USA, UK, Austrálii, Estonsku a Finsku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.