Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.