Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a realizace mobilní aplikace pro zařízení Android
Boháč, Tomáš ; Štepník, Štefan (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá navržením a vývojem mobilní aplikace pro operační systém Android. K realizaci jsou použity metody a nástroje pro vývoj mobilních aplikací. Aplikace je implementována v programovacím jazyku Java s použitím knihovny Jsoup. Hlavním cílem aplikace je zpřístupnit funkce informačního systému Vysokého učení technického v Brně i na mobilních zařízeních.
Návrh informačního systému pro plánování výroby ve firmě
Boháč, Tomáš ; Sedlák, Petr (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh části informačního systému pro plánování výroby ve firmě. Pro tvorbu tohoto systému jsou použity metody a nástroje pro vývoj informačních systémů. Systém bude implementován v programovacím jazyku PHP spolu s databázovým systémem MySQL. Minoritní funkcionalita bude realizována v Javascriptu.
Measurement of friction coefficient between damping wire and groove
Šnábl, Pavel ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Běhálek, V. ; Boháč, T. ; Tašek, H.
Damping wire is being used on railway wheels for noise suppression. It is inserted into a groove of the wheel and dry friction damping reduces vibrations and thus the noise transmitted by the wheel. For increase of durability of the wire, surface treatment of the groove and the ring must be applied to prevent corrosion. Three combinations of diferent surface treatments were studied during reciprocating motion in a set of measurements with diferent frequencies and normal forces to evaluate friction coeficient. Then, those measurements were repeated after a long-time run to evaluate the change of friction coeficient after the wear of the surfaces.
Vibrační zkoušky a dynamická analýza třecích účinků u železničního kola tlumeného tlumícím kroužkem
Pešek, Luděk ; Půst, Ladislav ; Bula, Vítězslav ; Šnábl, Pavel ; Boháč, T. ; Tašek, H. ; Běhálek, V.
Pro návrh tlumícího třecího kroužku s proměnnou křivostí s optimálním rozložením kontaktních tlaků v drážce, jež je cílem projektu DELTA, proběhla v dynamické laboratoři Bonatrans a.s. ve dnech 11. až 16. června 2019 experimentální modální analýza s jedním (SIMO) a dvěma (MIMO) budiči s těmito cíli: a) vytvořit metodiku zkoušky pro vyhodnocení třecího účinku tlumícího kroužku na tlumení vibrací kola, b) pomocí změn naměřených dynamických amplitudo-frekvenčních a fázově-frekvenčních charakteristik na amplitudu buzení popsat projevy nelineárního chování třecí vazby kruhového tlumícího kroužku v drážce kola pro různé vlastní tvary kmitání. Popis navržené metodiky a analýza naměřených výsledků z hlediska účinku třecích vazeb kruhového drátu jsou obsahem této zprávy. \n\n
Návrh informačního systému pro plánování výroby ve firmě
Boháč, Tomáš ; Sedlák, Petr (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh části informačního systému pro plánování výroby ve firmě. Pro tvorbu tohoto systému jsou použity metody a nástroje pro vývoj informačních systémů. Systém bude implementován v programovacím jazyku PHP spolu s databázovým systémem MySQL. Minoritní funkcionalita bude realizována v Javascriptu.
Návrh a realizace mobilní aplikace pro zařízení Android
Boháč, Tomáš ; Štepník, Štefan (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá navržením a vývojem mobilní aplikace pro operační systém Android. K realizaci jsou použity metody a nástroje pro vývoj mobilních aplikací. Aplikace je implementována v programovacím jazyku Java s použitím knihovny Jsoup. Hlavním cílem aplikace je zpřístupnit funkce informačního systému Vysokého učení technického v Brně i na mobilních zařízeních.
New method of complex modulus estimation of prepressed rubber by the FE model parameter tuning – rubber-damped wheel application
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Cibulka, Jan ; Boháč, T. ; Tašek, H.
The main goal of the study was to develop a method for estimation of the frequency dependence of material constants of the pre-pressed hard synthetic rubbers. It was motivated the need to identify material constants, i.e. Young modulus and loss factor, of rubber segments pressed between the disk and the rim of a rubber-damped railway wheel. The rubber segments are pre-pressed about 20% strain level during the production of the wheel. Hard synthetic rubber materials exhibit complex thermalfrequency behavior with nonlinear dependence on static preload. The standard experimental procedures that evaluate the frequency dependence of the material are based on the vibrations of a cantilever beam that consists of a metal and a rubber layer. The new estimation method of the complex modulus of elasticity of rubber is based on the tuning of rubber constants of an FE wheel model according to the results of natural frequencies and mode shapes of the wheel ascertained from the experiment. Numerical FE model of the wheel consisted of the cyclic model of 1/24 sector of the wheel with an angle of 15° and containing one rubber segment and was created in ANSYS 14.5. Damping model of rubber is described by a special case of proportional damping. For calculating eigenvalues of the problem, the Lanczos method was used for the wheel as an undamped system and QR damped method for the damped system. The experimental modal analysis of the rubber-damped wheel pressed on the shaft took place at room temperature in the dynamic laboratory. Modal tests were performed in configuration with an exciter acting first in the axial direction and consequently in the radial direction of the wheel. Responses to the exactions were measured in three directions at 144 points. The identification of eigenvalues and mode shapes of the wheels was made separately for excitations both in radial and in axial direction.
Měření, analýza a zlepšení hlukových vlastností železničních dvojkolí
Boháč, T. ; Šeděnka, M. ; Smutný, J. ; Pazdera, L. ; Pešek, Luděk
Během dlouhodobého vývoje železničních kol s tlumiči vibrací a hluku vyráběných v Bonatrans Group a.s. probíhají vedle numerického modelování jejich vlastností i dynamické a vibro-akustické zkoušky v laboratořích i v provozních podmínkách. Tento článek uvádí stručný popis metodiky provozních zkoušek hluku železničních kol s tlumiči i bez tlumičů a obsahuje výsledky analýzy zkoušek prováděných v Metru Boston a Metru Prahy a zkušebním okruhu v Cerhenicích. Účinnost použitých tlumičů při pohlcování hluku kol u jedoucích vozidel na různých tratích při různých režimech jízdy je patrná z těchto výsledků.
Měření a analýza vibrací tramvajového kola při jízdě na trati
Pešek, Luděk ; Vaněk, František ; Cibulka, Jan ; Vaněk, P. ; Boháč, T.
V příspěvku je prezentován návrh, realizace a výsledky vibro-akustických měření tramvajových kol při jízdě. Provozní zkoušky byly provedeny na tramvaji KT8D5 Dopravního podniku města Brno. Tramvajové kolo se speciální pryžovou vložkou bylo vybaveno přídavným vibro-akustickým tlumičem. Účinnost přídavných tlumičů byla vyhodnocena ze srovnávacích zkoušek tramvajového kola s a bez tlumiče. Třetinooktávová analýza a časo-frekvenční analýza měřených signálů kmitání pro průjezd obloukem je zde uvedena. Pro analýzu provozních vibračních tvarů byl vytvořen a použit výpočtový MKP model kola s přídavnými tlumiči.
Příspěvek k experimentálnímu výzkumu vibroakustiky železničních kol s přídavnými tlumiči
Pešek, Luděk ; Vaněk, František ; Veselý, Jan ; Cibulka, Jan ; Boháč, T.
V příspěvku je prezentována metoda měření a dynamické analýzy provozních zkoušek monoblokových železničních kol s a bez tlumicích prvků. Pomocí experimentální modální analýzy a časo-frekvenční analýzy jsou popsány dynamické vlastnosti těchto kol za jízdy. Vibro-akustická vazba kola s prostředím je analyzována na základě vibračních spektrogramů a spektrogamů akustického tlaku. Při průjezdu obloukem je sledován vznik a modálně frekvenční složení kvílivého hluku a jsou identifikovány módy, které nejvíce přispívají k radiaci hluku do prostředí. Pro kvantitativní srovnání jednotlivých řešení kol byla použita třetinooktávová analýza.

Viz též: podobná jména autorů
4 Boháč, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.