Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení aktivit ke komplexnímu nácviku řečových dovedností v učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1 podle SERR
Llupi, Eusebio ; Boccou Kestřánková, Marie (vedoucí práce) ; Škodová, Svatava (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav bohemistických studií Bakalářská práce Eusebio Llupi Postavení aktivit ke komplexnímu nácviku řečových dovedností v učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1 podle SERR Activities to a comprehensive training of language skills in textbooks of Czech as a foreign language at level B1 according to the Common European Framework of Reference for Languages Praha 2016 Vedoucí práce: Mgr. Marie Boccou Kestřánková Ph.D. Abstrakt: Tato bakalářská práce je rozdělena do čtyř okruhů. První část přináší integrované navazující aktivity ke komplexnímu nácviku řečových dovedností v učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovní B1 podle SERR. Druhá část popisuje SERR a specifikuje požadavky pro cílovou úroveň B1 pro český jazyk. Třetí část pojednává o řečových dovednostech a přináší aktuální argumenty v odborné diskuzi akcentujících potřebu integrace aktivit pro nácvik komplexních řečových dovedností. Dále představuje vhodné aktivity pro komplexní nácvik např. interaktivní scénáře, obsahově orientované aktivity, projektové a zážitkové aktivity atd. Z nich jsou vytvořeny tři navazující aktivity, které jsou vznikly spojením několika z uvedených integrovaných aktivit. Čtvrtá část přináší analýzu dvou učebnic češtiny jako cizího jazyka z hlediska komplexního nácviku...
Jazyk mladých lidí v nových médiích
Mihaliova, Tatiana ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Boccou Kestřánková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá elektronickou podobou jazyka mladých lidí v sociálních sítích. Na základě více než tříletého pozorování dění v sociálních sítích jsou v práci zkoumány a analyzovány typické a specifické rysy komunikace mládeže v nových médiích. První část uvádí čtenáře především do problematiky uplatnění a proměn jazyka pod vlivem nových médií; druhá část se více věnuje problematice sociálních sítí - podává jejich definici, pojednává o jejich vzniku a významu. Třetí, nejrozsáhlejší část tvoří rozbor jazyka mládeže v sociálních sítích, doložený konkrétními ukázkami. Závěrečnou kapitolu tvoří dotazník ověřující, jak jazyk v sociálních sítích reflektují sami jeho uživatelé z řad mladých lidí.
Aplikace prvků dramatické výchovy ve výuce gramatiky v hodinách češtiny pro cizince
Bučková, Aneta ; Boccou Kestřánková, Marie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
(česky) Předkládaná práce se věnuje využití prvků dramatické výchovy ve výuce gramatiky v češtině pro cizince. Problematiku zkoumá prostřednictvím empirického ověření formou sondy zaměřené na výuku minulého času v kurzu pro vysokoškolské studentky a studenty v Německu. Pro účely sondy byla modifikována tzv. dramagramatická metoda, která propojuje vědomé zaměření na gramatický jev a jednání v komunikačních situacích formou dramatické hry. Práce nejprve ukotvuje zvolený mluvnický jev a jeho prezentaci ve výuce z hlediska lingvodidaktiky. Dále jsou představeny možnosti využití dramatické výchovy ve výuce cizího jazyka. Akcentovány jsou metoda jevištního tvaru a dramagramatická metoda. Prezentovaná sonda ověřuje tři výzkumná očekávání (VO). Podle VO1 dosáhnou subjekty vyučované pomocí dramagramatické metody lepších studijních výsledků v oblasti gramatiky. VO2 ověřuje, zda má výuka s využitím dramatické výchovy pozitivní vliv na dlouhodobou fixaci učiva. VO3 předpokládá, že využití dramatické výchovy zvyšuje motivaci subjektů.
Postavení aktivit ke komplexnímu nácviku řečových dovedností v učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1 podle SERR
Llupi, Eusebio ; Boccou Kestřánková, Marie (vedoucí práce) ; Škodová, Svatava (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav bohemistických studií Bakalářská práce Eusebio Llupi Postavení aktivit ke komplexnímu nácviku řečových dovedností v učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1 podle SERR Activities to a comprehensive training of language skills in textbooks of Czech as a foreign language at level B1 according to the Common European Framework of Reference for Languages Praha 2016 Vedoucí práce: Mgr. Marie Boccou Kestřánková Ph.D. Abstrakt: Tato bakalářská práce je rozdělena do čtyř okruhů. První část přináší integrované navazující aktivity ke komplexnímu nácviku řečových dovedností v učebnicích češtiny jako cizího jazyka na úrovní B1 podle SERR. Druhá část popisuje SERR a specifikuje požadavky pro cílovou úroveň B1 pro český jazyk. Třetí část pojednává o řečových dovednostech a přináší aktuální argumenty v odborné diskuzi akcentujících potřebu integrace aktivit pro nácvik komplexních řečových dovedností. Dále představuje vhodné aktivity pro komplexní nácvik např. interaktivní scénáře, obsahově orientované aktivity, projektové a zážitkové aktivity atd. Z nich jsou vytvořeny tři navazující aktivity, které jsou vznikly spojením několika z uvedených integrovaných aktivit. Čtvrtá část přináší analýzu dvou učebnic češtiny jako cizího jazyka z hlediska komplexního nácviku...
Porovnání studia bohemistiky na vybraných zahraničních univerzitách se studiem češtiny pro cizince na FF UK
Kochetkov, Kayrat ; Hasil, Jiří (vedoucí práce) ; Boccou Kestřánková, Marie (oponent)
Tato práce si klade za cíl porovnat výuku češtiny jako cizího jazyka na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a na některých dalších pracovištích ve světě a hlavně v Evropě. K porovnání byly použity informace získané z internetových stránek a informace získané přímo v rámci návštěv a následných kontaktů z konkrétními pracovišti vybraných univerzit. Jedná se především o Humboldtovu univerzitu v Berlíně, Univerzitu ve Vídni a Jagellonskou univerzitu v Krakově. V této práci jsou také představeny instituty slavistiky na těchto univerzitách. K vyhodnocení byl použit dále dotazník spojený s krátkým testem pro vybrané studenty bohemistiky ve výše uvedených univerzitách a dotazník pro jednoho z jejich pedagogů. Práce obsahuje porovnání učiva na bakalářském stupni výuky a porovnání znalostí, které mají studenti tohoto stupně. V závěru nabízí autor porovnání na základě objektivně i subjektivně získaných poznatku. Neporovnává vsak kvalitu výuky jako takovou, ale možnosti studia češtiny jako cizího jazyka na těchto univerzitách.
Perfektiva a imperfektiva od základů -vézt, -vážet, -vozit ve spojení s prefixy do- a od- (na základě analýzy ČNK)
Mironova, Olga ; Starý Kořánová, Ilona (vedoucí práce) ; Boccou Kestřánková, Marie (oponent)
Hlavním tématem této bakalá ské práce jsou slovesa pohybu od základ -vézt, -vážet, -vozit ve spojení s prefixy do- a od-. Vybraná slovesa jsou analyzována ze syntaktického a sémantického hlediska. Teoretická část shrnuje pojetí slovesného vidu, determinovanosti a nedeterminovanosti sloves, slovesné valence a význam prefix do- a od-. V praktické části je statistické zpracování dat ýeského národního korpusu SYN2010. Cílem práci je porovnání výsledk získaných na základ analýzy dat ýNK SYN2010 s výsledky, které se vyskytují v r zných slovnících českého jazyka. Klíčová slova Slovesný vid, slovesa determinovaná - indeterminovaná, slovesné prefixy do-, od- , slovesná valence
Jazyk mladých lidí v nových médiích
Mihaliova, Tatiana ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Boccou Kestřánková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá elektronickou podobou jazyka mladých lidí v sociálních sítích. Na základě více než tříletého pozorování dění v sociálních sítích jsou v práci zkoumány a analyzovány typické a specifické rysy komunikace mládeže v nových médiích. První část uvádí čtenáře především do problematiky uplatnění a proměn jazyka pod vlivem nových médií; druhá část se více věnuje problematice sociálních sítí - podává jejich definici, pojednává o jejich vzniku a významu. Třetí, nejrozsáhlejší část tvoří rozbor jazyka mládeže v sociálních sítích, doložený konkrétními ukázkami. Závěrečnou kapitolu tvoří dotazník ověřující, jak jazyk v sociálních sítích reflektují sami jeho uživatelé z řad mladých lidí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.