Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvůrčí metody kombinace hudby a ruchu v audiovizuálním díle
Deliopulos, Michal ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Němec, Daniel (oponent)
Tato teoretická práce se zabývá výzkumem specifické problematiky funkčního
Audiovizuální kontrapunkt
Ženíšek, Martin ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Skall, Vladimír (oponent)
Cílem této práce je typologické utřídění a hodnocení konkrétních způsobů užití audiovizuálního kontrapunktu ? záměrného rozporu obrazu a zvuku - z hlediska funkčnosti, psychologické podstaty a dramatického i estetického účinu dosahovaného při jeho uplatnění v různých žánrech audiovizuální tvorby. První část práce je věnována obecné teorii audiovizuálního kontrapunktu a přehledu druhů zvuku v audiovizuálním díle. Druhá část sleduje nejrozmanitější typy audiovizuálního spojení ve škále od mírného nesouladu obou složek až po jejich vzájemný protiklad. Jednotlivé typy audiovizuálního kontrapunktu jsou demonstrovány filmovými ukázkami.
Aspekty dramaturgické výstavby zvukové složky filmového díla
Titěra, David ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Neubauer, Petr (oponent)
Tato diplomová práce je koncipována jako vhled do problematiky procesu dramaturgické výstavby zvukové složky filmu. Vprvní části se zabývá procesem přenosu audiovizuálních informací kdivákovi azpůsobem jejich percepce, ve druhé se pak věnuje konkrétním možnostem dramaturgické práce vrůzných fázích procesu tvorby jednotlivých komponent zvukové složky. Soustřeďuje se především na fázi postprodukce, zejména na tvůrčí problematiku editace zvuku. Práce je názorně dokumentována řadou audiovizuálních ukázek.
Holanovské inspirace v české hudbě
Dvořáček, Jakub ; Loudová, Ivana (vedoucí práce) ; Kopelent, Marek (oponent) ; Bláha, Ivo (oponent)
Tato práce sleduje stopu poezie Vladimíra Holana v české hudbě. V první části se zabývá Holanovým osudem, dobovými souvislostmi, spirituální a filozofickou rovinou jeho tvorby. Věnuje se jeho básnickému jazyku, práci s veršem a dalšími básnickými prostředky. Zmiňuje básníkův vztah k hudbě, zvláště pak upozorňuje na hudebně inspirované obrazy v jeho poezii. V další části je uvedena statistika i podrobnější rozbor 49 skladeb, které zhudebňují Holanovu poezii formou zpívaného nebo mluveného textu, ale též skladby čistě instrumentální, užívající Holanovy poezie jako motta či jinak přiznané inspirace. Skladby jsou řazeny chronologicky. Pozornost je věnována zvláště skladbám autorů, kteří učinili na holanovském poli vícero tvůrčích pokusů (M.Kopelentovi a L.Matouškovi). Zmíněna je též linie skladeb v oblasti nonartificiální. V závěrečné části se práce zabývá i vlastními kompozičními pokusy autora, především pak jeho absolventskou skladbou Hudba zašantročená do samomluvy.
Významové přesahy filmového zvuku a obrazu
Čadek, Roman ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Holubec, Michal (oponent)
Smyslem této práce je analyzovat a utřídit tvůrčí postupy využívající zvukovou složku jako prostředek významně obohacující informace složky obrazové. Cílem je tedy teoreticky i na konkrétních případech ukázat možnosti zvukové složky dodávat audiovizuálnímu dílu kvalitu samotným obrazem nesdělitelnou. Jsou zde popsány formy uplatnění audiovizuálního kontrapunktu z hlediska použitých výrazových prostředků (hudba, ruchy, mluvené slovo) i z hlediska možného účinu (práce s časem, prostorem, symboly). Vybranými konkrétními příklady zde demonstruji invenční způsoby pojetí vztahu mezi obrazem a zvukem na rozdíl od způsobů dle mého názoru nepříliš vydařených. Práce by měla sloužit především jako inspirativní materiál, naznačující, jak bohatý potenciál tvůrčích možností poskytuje zvuková složka filmu, je-li chápána jako umělecký nástroj.
Zvuková dramaturgie ve filmech Alfréda Hitchcocka
Patríková, Michaela ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Kříž, Jiří (oponent)
Práce přibližuje zvukovou stránku díla režiséra Hitchcocka. První část se zabývá vztahem A.H. ke zvukovému filmu. Přibližuje jeho filmový styl, jeho názory na vznik zvukového filmu a přístup k práci se zvukem. Druhá část práce je zaměřena na rozbor zvukové dramaturgie v devíti vybraných filmech. Práce je doplněna ukázkami klíčových pasáží na DVD.
Skladatelské dílo Svatopluka Havelky
Mikulová, Lenka ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Zobač, Jiří (oponent)
Ve své magisterské diplomové práci se zaměřuji na osobnost Svatopluka Havelky a jeho skladatelskou tvorbu koncertní, zejména však na jeho hudbu k celovečerním filmům. Analýzou jeho tvorby se snažím postihnout charakteristické rysy uplatňovaných skladebných prostředků a vystopovat tak, v čem spočívá originalita jeho rukopisu, jedinečnost a zároveň stylová i výrazová proměnlivost jeho hudby, která se stává organickou, neoddělitelnou součástí filmového díla. Práce obsahuje autentické výpovědi skladatele o jeho tvůrčích názorech, spolupráci s nejvýznamnějšími filmovými režiséry, pohledu na problematiku hudební kompozice k filmu obecně i na způsob a formu jeho vlastní tvorby. Pasáže o jeho soukromém životě a uměleckém vývoji pomáhají ozřejmit ojedinělost Havelkovy tvůrčí osobnosti, která v dnešní době bohužel zůstává neprávem nedoceněna a opomíjena.
Vliv mikrointervalové hudby na utváření mého kompozičního jazyka
Stojilkovič, Marjan ; Kurz, Ivan (vedoucí práce) ; Kučera, Václav (vedoucí práce) ; Kopelent, Marek (oponent) ; Bláha, Ivo (oponent)
Ljuba Marič (1909-2003) studovala kompozici u Josipha Slavenského na Hudební škole v Bělehradě (1925-1929), a pokračovala ve studiích u Josefa Suka na Mistrovské škole Pražské konzervatoře (1929-1932), kde ukončila s diplomem. Seznámila se s výzkumy Aloise Háby. Zkoumání čtvrttónové hudby v rámci diatoniky a chromatiky, zkoumání mikrotonální harmonie a intervalů, zůstává spíše na úrovni teorie. Její skladby z tohoto období jsou radikální, hudebně výrazné s expresionistickými parametry.
Zdeněk Liška - hudba ve filmech pro děti
Kovařík, Pavel ; Zobač, Jiří (vedoucí práce) ; Bláha, Ivo (oponent)
Tato práce pojednává o jednom z nejznámějších českých skladatelů filmové a divadelní scénické hudby Zdeňku Liškovi. Je zaměřena na filmovou hudbu, kterou komponoval k dětským filmům a filmům pro mládež. Největší pozornost je věnována čtyřem nejvýraznějším filmovým dílům: Vynález zkázy (1957), Osada havranů (1977), Na Veliké řece (1977), Volání rodu (1977). V detailních rozborech těchto filmů je zachycena dramaturgická stavba hudební a zvukové linky filmu, zvukově-obrazové vztahy, práce s hudebními motivy i Liškův hudební vývoj od jeho druhého celovečerního filmu v rozmezí dvaceti let. Pozornost je také věnována prvkům elektronické a elektroakustické hudby, které Liška ve svých filmech umělecky využíval.
Václav Trojan a Jiří Trnka - tvůrčí spolupráce
Švorc, David ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Zobač, Jiří (oponent)
Bakalářská práce na téma: ?Václav Trojan a Jiří Trnka ? tvůrčí spolupráce? má přiblížit uměleckou spolupráci dvou zakladatelských osobností českého animovaného filmu. Zvláštní zřetel je kladen na pozici a úlohu Václava Trojana jako skladatele filmové hudby pro animované filmy. Autor bakalářské práce se pokusil pomocí zvukově dramaturgického rozboru vybraných filmových děl ukázat, jak se mění základní koncepce filmu - od koncepce hudebně pohybové, ve které má hudba dominantní postavení (filmy Špalíček, Císařův slavík), přes postupný ústup od této koncepce (ve filmech Bajaja, Osudy dobrého vojáka Švejka), k jejímu vrcholu (Sen noci svatojánské) až po poslední spolupráci uvedených autorů (film Ruka), kde se závislost hlavních složek filmu zásadně proměnila.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.