|
Criteria Influencing the Choice of English Pronunciation Model
Benková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupy a kritérii, která ovlivňují výběr anglického výslovnostního modelu, obzvláště se zaměřuje na preference studentů. Cílem teoretické části je porovnání nejčastěji užívaných výslovnostních modelů, Received Pronunciation a General American, s ohledem na daná kritéria a vzdělávání v českém prostředí. Cílem praktické části je analýza preferencí českých studentů vzhledem k jejich kontaktu s výslovnostními modely ve volném čase a ve škole. Dotazník, který zahrnoval poslechové cvičení, byl rozdán studentům čtyř středních škol. Odpovědi na otázky naznačují, že více studentů upřednostňuje britský přízvuk, výsledky poslechového cvičení naopak ukazují, že většina studentů preferuje přízvuk americký.
|
|
Teaching Aspects of Connected Speech
Benková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zabývá výukou aspektů souvislé řeči. Teoretická část analyzuje aspekty souvislé řeči z fonetického a didaktického hlediska a dále zkoumá vztah mezi výukou aspektů souvislé řeči a rozvojem dekódovacích dovedností. Praktická část představuje výzkum zaměřený na účinky explicitní výuky a procvičování vybraných aspektů souvislé řeči na porozumění autentické mluvě. Výsledky naznačují, že dvanáct 45minutových lekcí založených na autentických televizních seriálech mohlo mít významný pozitivní vliv na rozvoj poslechových dovedností účastnících se studentů. Výsledky rovněž ukazují, že studenti považují trénink za zábavný a užitečný.
|
|
Criteria Influencing the Choice of English Pronunciation Model
Benková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupy a kritérii, která ovlivňují výběr anglického výslovnostního modelu, obzvláště se zaměřuje na preference studentů. Cílem teoretické části je porovnání nejčastěji užívaných výslovnostních modelů, Received Pronunciation a General American, s ohledem na daná kritéria a vzdělávání v českém prostředí. Cílem praktické části je analýza preferencí českých studentů vzhledem k jejich kontaktu s výslovnostními modely ve volném čase a ve škole. Dotazník, který zahrnoval poslechové cvičení, byl rozdán studentům čtyř středních škol. Odpovědi na otázky naznačují, že více studentů upřednostňuje britský přízvuk, výsledky poslechového cvičení naopak ukazují, že většina studentů preferuje přízvuk americký.
|
| |