Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zařazení žáků s Aspergerovým syndromem do běžné třídy na prvním stupni základní školy
Belhajová, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Cílem této práce je analýza a popis, jak probíhá zařazování žáků s Aspergerovým syndromem v běžné škole a prostřednictvím kvalitativního výzkumu ověřit úspěšnost zařazování v praxi. Teoretická část se věnuje především možností inkluze a jejím přínosem ve školském systému, projevy a poruchami, které jsou s touto poruchou spojené, ale také definováním základních pojmů, jako jsou porucha autistického spektra, Aspergerův syndrom, integrace a inkluze. Dále diagnostikou tohoto spektra poruch podle světových kritérií MKN 10 a DSM5 a MKN 11, která přijde v České republice v platnost roku 2022. Teoretická část dále pojednává o metodách přístupu a pozici asistenta pedagoga. Empirická část práce obsahuje dvě případové studie a vyhodnocení úspěšnosti zařazení žáků do škol běžného proudu na základě kvalitativního výzkumu, ve kterém aplikuji poznatky z teoretické části. Mezi metody, které byly použity pro sběr a analýzu dat patří pozorování, rozhovor a odborné dokumenty. Výzkum ukázal zajímavé výsledky, kdy se potvrdila většina informací a poznatků z teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA Inkluze, Aspergerův syndrom, základní škola, první stupeň, metody přístupu, případová studie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.