Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jewellery of the Kushan central Asia
Belaňová, Petra ; Stančo, Ladislav (vedoucí práce) ; Ondřejová, Iva (oponent)
Práca je rozdelená do troch základných kapitol. Tou východiskovou je katalóg nálezov. Bol vytvorený ako prvá časť celej práce a v podstate určil smer ďalšieho skúmania. Katalóg zahrňuje viac ako 110 predmetov, ktoré sú zoskupené primárne podľa funkcie (ihlice, korálky, prstene, krúžky, náušnice a pod.) a materiálu výroby. Vychádzajúc z poznatkov zistených pri jeho tvorbe a snahy o nájdenie paralel k popisovaným nálezom, vznikla najviac obsiahla, teoretická časť práce "Šperk a ozdoby širších vrstiev obyvateľstva". Kapitola delí šperk do troch skupín, podľa miesta jeho nosenia na tele2: šperk hlavy, šperk nosený na krku a hrudi (s podskupinou venovanou odevným ozdobám) a šperk nosený na rukách a nohách. Skupiny sú ďalej rozčlenené, k druhom šperkov sú priradené publikované nálezy z iných lokalít spolu s nálezmi z Džandavláttepa. Záverečným zhrnutím u jednotlivých častí je na základe charakteru vymenovaných predmetov doplnená alebo poopravená prípadná existujúca typológia. K stručnému prehľadu o nálezoch honosného šperku, ktorého hlbšia štylistická analýza nie je zámerom práce, slúži tretia kapitola.
Staroveký šperk Strednej Ázie a jeho vzťahy k umeniu šperkárov antického Stredomoria
Belaňová, Petra ; Dufková, Marie (oponent) ; Charvát, Petr (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy nám. Jana Palacha , 6 8 Praha IČ: 6 8 DIČ: CZ 6 8 Jed á se o rigoróz í práci, která je uz a ou diplo ovou či disertač í prací. Děkuje e za pochope í.
Staroveký šperk Strednej Ázie a jeho vzťahy k umeniu šperkárov antického Stredomoria
Belaňová, Petra ; Dufková, Marie (oponent) ; Charvát, Petr (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy nám. Jana Palacha , 6 8 Praha IČ: 6 8 DIČ: CZ 6 8 Jed á se o rigoróz í práci, která je uz a ou diplo ovou či disertač í prací. Děkuje e za pochope í.
Ancient Jewellery of Central Asia and its relations to the Jewellers' art of Ancient Mediterranean.
Belaňová, Petra ; Ondřejová, Iva (vedoucí práce) ; Dufková, Marie (oponent) ; Charvát, Petr (oponent)
Oblast Střední Asie, křižovatky dávných obchodních cest známých jako Hedvábná stezka, staletí vstřebávala impulzy příchozích kulturních vlivů a vytvářela tak prostředí pro existenci originálního uměleckého projevu, který je možné pozorovat i u šperkařské tvorby. Disertační práce věnuje prostor analýze nálezových celků a nálezů jednotlivých kusů honosného šperku, ve většině případů vyrobeného ze zlata, které byly mnohdy ve značné míře inspirovány kulturou antického Středomoří. Z historicko - geografického hlediska je těžištěm práce především území starověké Baktrie a Gandháry, spadajících dnes přibližně na území jižní části bývalých sovětských republik Uzbekistánu a Tádžikistánu, území severního a východního Afganistánu a severního Pákistánu. Právě tyto oblasti byly v minulosti centry vojenských aktivit a politických útvarů, odkazujících se v mnohých aspektech ke středomořským tradicím, a přispěly tak k šíření a zachování některých prvků antického kulturního dědictví v architektuře, skulptuře, ale i drobném uměleckém řemeslu. Většina nálezů šperku pochází z poměrně turbulentního období 1. stol. n. l., kdy bylo území Střední Asie dějištěm postupného formování Kušánské říše. Hlavní část práce tvoří přehled nálezů středoasijského šperku, rozdělující šperky na několik skupin podle místa jejich nošení na...
Jewellery of the Kushan central Asia
Belaňová, Petra ; Ondřejová, Iva (oponent) ; Stančo, Ladislav (vedoucí práce)
Práca je rozdelená do troch základných kapitol. Tou východiskovou je katalóg nálezov. Bol vytvorený ako prvá časť celej práce a v podstate určil smer ďalšieho skúmania. Katalóg zahrňuje viac ako 110 predmetov, ktoré sú zoskupené primárne podľa funkcie (ihlice, korálky, prstene, krúžky, náušnice a pod.) a materiálu výroby. Vychádzajúc z poznatkov zistených pri jeho tvorbe a snahy o nájdenie paralel k popisovaným nálezom, vznikla najviac obsiahla, teoretická časť práce "Šperk a ozdoby širších vrstiev obyvateľstva". Kapitola delí šperk do troch skupín, podľa miesta jeho nosenia na tele2: šperk hlavy, šperk nosený na krku a hrudi (s podskupinou venovanou odevným ozdobám) a šperk nosený na rukách a nohách. Skupiny sú ďalej rozčlenené, k druhom šperkov sú priradené publikované nálezy z iných lokalít spolu s nálezmi z Džandavláttepa. Záverečným zhrnutím u jednotlivých častí je na základe charakteru vymenovaných predmetov doplnená alebo poopravená prípadná existujúca typológia. K stručnému prehľadu o nálezoch honosného šperku, ktorého hlbšia štylistická analýza nie je zámerom práce, slúži tretia kapitola.
Edukace a prezentace archeologického kulturního dědictví: certifikovaná metodika
Mikešová, Veronika ; Opatrná, Marie ; Urbanová, Kristýna ; Valentová, Jarmila ; Košta, Jiří ; Bursák, Daniel ; Vélová, Lucie ; Belaňová, Petra
V úvodních kapitolách metodiky jsou přehledně vysvětlena základní témata, týkající se prezentace a edukace archeologického kulturního dědictví spolu s určením uživatelů, kteří mohou z metodiky čerpat. Metodika se dotýká nejen kulturních a historických aspektů prezentace a edukace, ale také aspektů pedagogických, které se snaží zohledňovat a osvětlovat jejich uplatnění v archeologii. Vlastní metodické postupy, jakými osvědčenými způsoby lze provádět prezentaci a edukaci archeologického kulturního dědictví, jsou pak uvedeny v kapitole 5. Metodika práce s veřejností. Jelikož se metodika zabývá archeologickým kulturním dědictvím a konkrétními postupy, jak ho prezentovat veřejnosti a zlepšovat její vztah k němu, je důležité si nejprve uvést základní myšlenky a fakta, která se archeologického kulturního dědictví a nakládání s ním týkají, a z nichž metodika mimo jiné vychází.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Uplatnění interaktivních technik v muzejnictví
Belaňová, Petra ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce podává základní přehled o jednom ze zajímavých trendů v muzejnictví - interaktivitě. První část je věnována vymezení samotného pojmu interaktivita, která je chápána jako možnost návštěvníka aktivně se zapojit do dění v muzeu, používat při návštěvě muzea i jiné smysly než zrak, možnost dotknout se muzejních exponátů. Na základě rozdělení muzeí do několika kategorií jsou vymezeny dvě základní interaktivní muzea - vědecko-technická centra a dětská muzea. Následující část práce je věnována základnímu přehledu marketingu muzeí a kulturního dědictví. Větší prostor je věnován produktu muzeí, ke kterému je interaktivita přirazena jako jeden z jeho aspektů. Důležitou součástí práce je přehled několika interaktiviních světových a domácích muzeí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.