Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv vzdělávání na (ne)úpěšnou životní dráhu Romů
Beranová, Kamila ; Beňák, David (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem a úrovní vzdělání na budoucí pracovní zařazení a související životní kariéru v rámci romského etnika. Je rozdělena do teoretické části, kde jsem představila historii romské kultury, problematiku romství a nastínila obraz integrace Romů do společnosti. Jako stěžejní téma jsem zvolila vliv socioekonomického statusu na úroveň vzdělávání romských dětí, pokusila se definovat roli státu v otázce společenského postavení tohoto etnika a přiblížit postavení Romů ve společnosti a na trhu práce, s čímž souvisí i mé nastínění pohledu samotných Romů na fenomén vzdělání a jeho uplatnění v pracovním procesu. Závěrem teoretické části jsem představila známou osobnost, která věnovala Romům veškerý svůj čas z hlediska pedagogiky, výchovy a vzdělávání. V praktické části jsem se formou rozhovorů s romskými občany věnovala výzkumu, kde jsem chtěla zjistit, jak úroveň dosaženého vzdělání následně ovlivnila jejich životy, do jaké míry hrála v této otázce roli rodinná výchova, sociální prostředí a romský původ. Klíčová slova integrace, inkluze, úroveň, úspěch, motivace, potřeba, sociální kapitál, vzdělání, vzdělávání Romů, kultura, hodnoty, tradice, společnost, výchova, prostředí
Sociálně výchovné působení a systém pomoci v prostředí romské komunity
Beňák, David ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Kudry, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na téma modelů práce s menšinami a zejména se soustřeďuje na proces sociálního začleňování Romů na pozadí oboru sociální pedagogika. Práce má dvě části. V první části se práce zabývá teoretickými přístupy. Vliv sociální výchovy je klíčový aspekt z hlediska úspěšnosti procesu sociálního začleňování Romů. Vedle toho také nelze opomenout přístupy dalších oborů na oblast práce s menšinami. Jednoznačně ověřený model práce s menšinami neexistuje. Začleňování Romů je proces, který je ovlivňován mnoha proměnnými. Zásadním faktorem jsou vzájemné vztahy a jejich historický vývoj. Ačkoliv tento proces probíhá již více než 20 let, stále hledáme odpověď na úspěšnost projektů a aktivit zacílených na začleňování Romů. Klíčovou otázkou tedy je, na čem závisí z pohledu realizátorů projektů a aktivit úspěšnost práce s Romy. Pozornost výzkumu byla zaměřena na konkrétní přístupy, činnosti, principy apod. Výzkum poukázal na to, že zřejmě existují základní podmínky úspěšnosti práce s Romy, a to s ohledem na sociální a kulturní kontext, který je u Romů specifický. Důraz na individuální přístup a komplexnost činí z procesu sociálního začleňování činí velmi náročnou disciplínu. Klíčová slova Romové, sociální výchova, sociální rizika, integrace, sociální exkluze, sociální inkluze, socializace, sociální...
Pedagogické možnosti řešení životní situace dlouhodobě nezaměstnaných
Rainová, Jana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Beňák, David (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na řešení životní situace dlouhodobě nezaměstnaných osob pomocí dalšího vzdělávání. Vychází ze současného stavu aktivní politiky zaměstnanosti a průzkumu konkrétních možností vzdělávání dospělých v Královéhradeckém kraji. Vlastní výzkum bude uskutečněn formou dotazníkového šetření s uchazeči o zaměstnání v Královéhradeckém kraji. Hlavním cílem výzkumu je odpověď na otázku: Jaké vzdělávací formy jsou k dispozici nezaměstnaným lidem při řešení jejich životní situace? Dále odpovědi na dílčí otázky, zda jsou o těchto formách informováni a mají o ně zájem. V teoretické části práce se věnuji obecným tématům nezaměstnanosti a vzdělávání dospělých. Ve výzkumné části jsou zpracovány odpovědi na výzkumné otázky a tyto jsou použity k potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz a vyvození závěru v závěrečné části práce.
Terénní sociálně výchovná práce v romské komunitě
Beňák, David ; Kremličková, Marta (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku práce v romské komunitě přesněji na terénní sociálně výchovnou práci v romské komunitě. Zaměření práce napovídá, že na práci s romskou komunitou je nahlíženo, na prvním místě, skrze sociální pedagogiku a sociální práci. Cílem práce je hledání aspektů sociálně výchovného působení realizovaného převážně v terénu zacíleného na příslušníky romské komunity na prvním místě v oboru sociální pedagogiky a také sociální práce. Práce popisuje počátky terénní sociálně výchovné práce na Slovensku a v Čechách, specifika romské komunity, přístupy práce s dětskými a dospělými členy romské komunity, princip a užití komunitního plánování a komunitního přístupu v práci s romskou komunitou v praxi. Jako hlavní aktéry terénní sociálně výchovné práce identifikuje terénního sociálního pracovníka (v romských sociálně vyloučených komunitách), pedagogického asistenta, sociálního asistenta, kurátora pro děti a mládež, koordinátora komunitního vzdělávání/ komunitního pracovníka, krajského metodika komunitního plánování. V práci se seznámíte s vymezením těchto základních pojmů: integrace, majorita, majoritní společnost, sociokulturní handicap, znevýhodňující sociokulturní prostředí, sociální vyloučení, sociální inkluze, komunitní plánování, komunitní plánování sociálních služeb, komunitní škola.

Viz též: podobná jména autorů
1 Benák, Dalibor
2 Benák, Daniel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.