Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza energetických a výkonnostních parametrů traktorových souprav na zpracování půdy
Masnica, Daniel ; Porteš, Petr (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje vlivy jednotlivých prvků a nastavení na výkonnostní a energetické parametry traktorových souprav. Teoretická část práce se věnuje konstrukci traktorů a popisuje některé elektronické systémy použité v současných traktorech. Dále je popsána metodika terénního měření, měřicí technika a stroje které byly použity pro měření. Praktická část práce se zabývá terénním měřením traktorové soupravy s kombinovaným kypřičem, pluhem a tahovými zkouškami traktoru. Z naměřených dat jsou vypočteny jednotlivé výkonnostní a energetické parametry, výsledky jsou analyzovány a je provedena jejich diskuze.
Vliv parametrů tříbodového závěsu na tahové vlastnosti traktorů
Voburka, Tomáš ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vypracování matematického modelu soupravy traktor-nářadí v programu MSC Adams umožňující analýzu vlivu polohy horního táhla tříbodového závěsu na zatížení hnacích kol během práce soupravy. Naměřené silové účinky jsou analyzovány se zaměřením na adhezní zatížení hnacích kol a tahové vlastnosti traktoru. Na základě provedených výpočtů určuje optimální nastavení horního táhla závěsu pro konkrétní připojené nářadí.
Analýza silových účinků v tříbodovém závěsu na výstupní parametry traktoru
Rendek, Marek ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
V diplomovej práci je rozoberaná problematika silových účinkov v tiahlach trojbodového závesu v prostredí multi-body, v závislosti na silách vyvodených na pluh počas orby. Prostredníctvom simulácií sú ďalej identifikované silové reakcie pod traktorovými kolesami pre rôzne podmienky. V práci je taktiež analyzovaný vplyv uchytenia horného tiahla vzhľadom ku výstupným parametrom traktoru.
Analýza výstupních parametrů traktoru Zetor s různou konstrukcí převodovek
Orság, Josef ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá energetickým a výkonnostním porovnáním dvou typu traktorových převodovek používaných u traktorů firmy Zetor. V práci jsou uvedeny konstrukční typy převodových ústrojí u různých výrobců traktorů s podrobnějším popisem konstrukce převodovek používaných u traktorů Zetor. Práce obsahuje popis metodik laboratorního a provozního měření traktorů a traktorových souprav. Jednotlivé výsledky z měření jsou tabulkově a graficky zpracovány a následně vyhodnoceny.
Analýza vlivu převodového ústrojí na tahový výkon traktoru
Zicha, Marek ; Porteš, Petr (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma „Analýza vlivu převodového ústrojí na tahový výkon traktoru“ se zabývá vyhodnocením naměřených dat z tahových zkoušek traktorů Claas Arion 640 vybavených dvěma různými typy převodových ústrojí. V práci je také rozebrána metodika jednotlivých měření a detailně popsána funkce obou měřených typů převodových ústrojí.
Vliv silových účinků horního táhla tříbodového závěsu na vybrané parametry traktorových souprav
Roleček, Jaroslav ; Porteš, Petr (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
V diplomové práci je popsána metodika laboratorního a terénního měření traktorů a traktorových souprav. Práce dále obsahuje grafické a tabulkové zpracování dat z měření a následné vyhodnocení dosažených výsledků. Zabývá se vlivem síly v horním táhle tříbodového závěsu na prokluz kol, výkonnost práce a spotřebu paliva.
Modelování vibrací pohonných jednotek aplikací virtuálních prototypů
Prokop, Aleš ; Bauer, František (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snižování vibrací pohonných jednotek se zaměřením na převodová ústrojí. Tyto celky v závislosti na účelu užití sestávají z velkého množství tvarově složitých komponent vyžadujících pro bezproblémový a tichý chod souhru několika vlastností, jež je nutné stanovit už při konstrukčním návrhu. Mezi nejvýznamnější patří například správně navržený tvar ozubení a s ním související předepsaná přesnost výroby. Z podstaty funkce a účelu užití převodových ústrojí vyplývá poměrně široký rozsah provozních otáček a přenášených zatížení, které v kombinaci s nevhodně zvoleným parametrem řetězce mohou způsobovat řadu problémů. Mezi nejvýznamnější patří vznik vibrací při záběru ozubení a s nimi související hluk, přičemž existuje více mechanizmů vzniku těchto kmitání. I při užití nejmodernějších trendů v oblasti vývoje ozubení, kdy je jejich tvar uzpůsobován a vyvíjen přímo pro daný rozsah zatížení, nelze vznik výše uvedených nerovnoměrností chodu zcela omezit, proto je nutné již při návrhu zároveň přistoupit k eliminaci přenosových cest, jimiž se vibrace šíří na další součásti, do uložení či na povrch struktur. Člověk vnímá tento děj v podobě vibrací a hluku, či změnou teploty v okolí. Se zvyšující se úrovní komfortu a množstvím dopravních prostředků je snahou snížení vibrací a hluku strojních součástí, převodovek nevyjímaje. K posouzení správnosti navržené převodovky se využívají především technické experimenty, které však jsou značně časově a finančně náročné. Z tohoto důvodu je nutné vyvinout postup, jenž využívá jak numerických simulací, tak i experimentálního přístupu, avšak spojuje klady obou přístupů, zejména časovou a finanční úsporu a porovnatelnost výsledků. Za tímto účelem je navržen a fyzicky vyhotoven experimentální stav spolu s jednostupňovou převodovkou umožňující variabilní uspořádání z hlediska změny převodového poměru. Převodovka je podrobena jak numerickým simulacím různé úrovně složitosti, tak i technickému experimentu. Dále je vytvořen univerzální virtuální prototyp v Multibody systému ADAMS, který zohledňuje vliv několika klíčových parametrů z hlediska správné funkce, jako je osová vzdálenost ozubených kol, boční vůle v ozubení, tuhost záběru ozubení, tuhost uložení hřídelů (ložisek) a modální vlastnosti hřídelů a skříně převodovky. V neposlední řadě je zde zakomponován i vliv nevývahy či nerovnoměrnosti otáček vstupního hřídele. Poslední část práce je věnována stručnému popisu aplikace popsané metodiky modelování vibrací na traktorovou převodovku.
Simulace kinematiky a dynamiky vozidlových mechanismů
Zháňal, Lubor ; Bauer, František (oponent) ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá numerickou simulací kinematiky a dynamiky mechanismů pomocí vlastní vyvinuté numerické metody a na ní postavené komplexní simulační aplikace. Popsány jsou jak matematické principy použité numerické metody, tak i postup programování důležitých částí aplikace a její optimalizace. V závěrečné části jsou provedena srovnávací měření stran přesnosti a výkonu.
Mezní a degradační procesy magnetoreologických tlumičů odpružení
Roupec, Jakub ; Bauer, František (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Dobeš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem degradace magnetoreologické (MR) kapaliny v průběhu dlouhodobého zatěžování v podmínkách, které odpovídají reálnému zatížení v lineárních MR zařízení, např. v tlumičích. Chování MR kapaliny je popsáno Binghamským modelem viskoplastické kapaliny. Parametry tohoto modelu jsou mez kluzu a viskozita. Jejich hodnoty jsou určovány při smykovém spádu 1 až 2,8.104 s-1. Výsledky trvanlivostních zkoušek ukazují na výrazný pokles viskozity MR kapaliny, postupný růst meze kluzu v neaktivovaném stavu a výrazný pokles MR efektu. V práci je dále popsán vliv teploty na tyto parametry a je zde navržena metoda bezdemontážní diagnostiky stavu MR kapaliny v tlumiči pomocí parametru „Míra pulsací“.
Optimalizace průtokových poměrů v mazacích obvodech s progresivními rozdělovači pomocí genetických algoritmů
Vepřek, Jiří ; Pavlok, Bohuslav (oponent) ; Bauer, František (oponent) ; Habán, Vladimír (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje výsledky vývoje dvou softwarových programů pro návrh progresivních rozdělovačů a progresivních mazacích systémů. V prvním z těchto programů je implementován genetický algoritmus a ve druhém programu, který slouží k návrhu progresivních mazacích systémů, je použit paralelní genetický algoritmus ostrovního typu. Program určený k návrhu progresivních rozdělovačů byl vytvořen na platformě Java, ve vývojovém prostředí Netbeans, a ten druhý v prostředí Matlab. Těžiště disertační práce dále spočívá v teoretickém a početním řešení toku stlačitelných plastických maziv v časovém prostoru, jako visko-plastických látek. V této disertační práci byly odvozeny vztahy k numerickému řešení neustáleného toku stlačitelné visko-plastické binghamské kapaliny. K řešení byla použita numerická metoda Lax-Wendroff a programové zpracování bylo provedeno v prostředí Matlab. Odvozené rovnice bylo zapotřebí doplnit o fyzikální konstanty, proto byla provedena řada experimentálních měření s ekologickým plastickým mazivem Plantogel 2S v Tribologické laboratoři na Odboru fluidního inženýrství V. Kaplana, zejména za účelem stanovení rychlosti zvuku v tomto mazivu. Tato rychlost byla na základě experimentálních výsledků, s využitím Fourierovy transformace a metody přenosových matic, stanovena početně. Dále byly využity výsledky reometrických měření ekologických plastických maziv. Jak je patrné, jsou tato maziva ve skutečnosti tixotropní visko-plastické látky s významnou elastickou složkou. Protože byla při početním stanovení rychlosti zvuku v plastickém mazivu uvažována newtonská kapalina, byly dále analyzovány možnosti, jak využít metodu přenosových matic také pro visko-plastické kapaliny. Analytické řešení toku visko-plastických kapalin ve frekvenční oblasti nebylo dosud publikováno. Jelikož se dále ukázalo, že mají plastická maziva také významnou elastickou složku napětí, byl numericky řešen problém neustáleného toku visko-elasticko-plastických kapalin mezi dvěma rovnoběžnými deskami. K řešení tohoto toku byla použita metoda konečných diferencí. Vlastní programové zpracování numerické simulace bylo provedeno v prostředí Matlab. Tato disertační práce je příspěvkem k řešení problémů spojených s návrhem konstrukce rozdělovačů a progresivních mazacích systémů sloužících k distribuci stlačitelných plastických maziv. Vzhledem ke komplexnímu přístupu v dané problematice a k dosaženým výsledkům, je tato práce přínosem v projekční praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.