Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostředí Rodokmen v matematice na 1. st. ZŠ
Bartošová, Zuzana ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Prostředí Rodokmen je jedním z mnoha matematických prostředí uvedených v učebnicích nakladatelství FRAUS, jež vychází z koncepce RVP pro ZV. Toto prostředí je nástrojem pro budování matematických schémat v oblasti pojmů a vztahů mezi nimi a pro rozvoj logiky. V teoretické části diplomové práci začleňuji prostředí Rodokmen do koncepce RVP pro ZV, uvádím základní matematickou a genealogickou terminologii, vymezuji relace v množinovém pojetí, klasifikuji příbuzenské svazky a zabývám se metodikou řešení úloh o věku. V praktické části pak formou experimentu zjišťuji, jak žáci rozumí daným pojmům a v jakých souvislostech, jakým způsobem terminologii aplikují na řešení relačních úloh a úloh o věku, kde do hry vstupují navíc matematické operace a práce s čísly.
Prostředí Rodokmen v matematice na 1. st. ZŠ
Bartošová, Zuzana ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Prostředí Rodokmen je jedním z mnoha matematických prostředí uvedených v učebnicích nakladatelství FRAUS, jež vychází z koncepce RVP pro ZV. Toto prostředí je nástrojem pro budování matematických schémat v oblasti pojmů a vztahů mezi nimi a pro rozvoj logiky. V teoretické části diplomové práci začleňuji prostředí Rodokmen do koncepce RVP pro ZV, uvádím základní matematickou a genealogickou terminologii, vymezuji relace v množinovém pojetí, klasifikuji příbuzenské svazky a zabývám se metodikou řešení úloh o věku. V praktické části pak formou experimentu zjišťuji, jak žáci rozumí daným pojmům a v jakých souvislostech, jakým způsobem terminologii aplikují na řešení relačních úloh a úloh o věku, kde do hry vstupují navíc matematické operace a práce s čísly.
CIRKULACE
Bartošová, Zuzana ; Vlasák, Robert (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce Cirkulace se snaží řešit problematiku stále se opakujících cyklů. Vytvořila jsem světelný objekt organického tvaru z trubice, po které světlo cirkuluje. Tento objekt vychází z úvahy o lidských stále se opakujících dějích a pochodech, ať už se týkají lidského těla a mysli, přírody nebo společnosti. Objekt se opírá o daný prostor galerie (brněnské Galerie OFF/FORMAT) a snaží se jej celý obsáhnout. Linii procházející galerijním prostorem je možné vnímat jako vytyčenou trasu nebo cestu, může ale také připomenout pohyb bez jasného cíle, "motání se" v kruhu. Cyklus, který je všudypřítomný, je pak individuálním příspěvkem k celku a může být prezentován jako průběh nepravidelné křivky plné dramatických zvratů, vzepětí a pádů. Světelný proud, který stále dokola kopíruje organický tvar trubky, reprezentuje nekonečný tok informací. Cirkulace se snaží poukázat na bezvýchodnost opakování se v našem životě; problém neřeší, je spíše konstatování.
Měření účinků firemního dárcovství a podpory firem do komunity jako součást společenské odpovědnosti firem
Bartošová, Zuzana ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Bergerová, Marcela (oponent)
Ve své diplomové práci se venuji tématu spolecenské odpovednosti firem a firemní filantropie v kontextu merení úcinku verejne prospešné podpory. Problematiku merení a jejího významu popisuji prostrednictvím konkrétní metodiky Standard odpovedná firma. Výchozí hypotézou této práce je, že merení prostrednictvím metodiky Standard odpovedná firma má pozitivní vliv na dlouhodobou kultivaci firemního dárcovství a firemní angažovanost v zemích, kde je zavedena. V úvodní cásti se proto tato práce krome objasnení konceptu a pojmu zabývá soucasnou situací v oblasti spolecenské odpovednosti v Ceské republice i zahranicí. Stejne tak je v samostatné cásti této práce sledován význam prostredí a spolecenských podmínek, ve kterých firmy pusobí. Pomerne rozsáhlá je kapitola venována charakteristice a popisu procesu zavádení metodiky Standard odpovedná firma do Ceské republiky. Predstavení výsledku merení, analýza prípadových studií a hodnocení významu merení ze strany cílových skupin, zprostredkovává informace pro celkové zhodnocení potenciálu zavedení metodiky v CR a tím také v úplném záveru umožnuje komplexne odpovedet na všechny výzkumné otázky této práce.
Větvení
Bartošová, Zuzana ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám především dřevem a konstrukcí. Pracuji s větvením a vrstvením informací. Společným znakem pro mou tvorbu je zmnožení jednoho prvku. Zabývám se rozvětvením a jejím nekonečným množstvím možností. Pro práci jsem si vybrala větve z našich zahrad, které jsem v jarních měsících ořezávala a tak i odlehčovala stromům. Tento materiál, který by byl za normálních okolností spálen a byl by nepotřebný, zužitkuji a vytvářím z něj instalaci v prostoru sochařského ateliéru. Zabývám se tak místně specifickou instalací přesně situovanou do tohoto prostředí. Z větví jsem vytvořila spirálu, pro kterou jsem postavila konstrukci z nalezených kusů dřeva. Tím pádem se hmotná konstrukce stává plnohodnotnou součástí instalace. Při vytváření nosné konstrukce vznikají různé útvary a tak i nové prostředí uvnitř instalace a svým způsobem nová realita. Instalace směřuje vzhůru k výklenku s oknem. Může symbolizovat nelehké stoupání, složitou cestu k cíli nebo chaos mysli. Na první pohled chaotická konstrukce však má svůj řád a každá část má opodstatnění. Jednotlivé kusy dřeva jsou v rámci možností pravoúhle šroubovány k sobě, aby vytvořily hmotu, která podpírá spirálu. Vytvořila jsem tak jednotný celek, který se propojuje a doplňuje.
Vesnické mateřské školy a jejich problémy
BARTOŠOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zaměřuje na vesnické mateřské školy a jejich problémy. Jejím cílem je upozornit na problémy, které sužují vesnické mateřské školy a pokusit se nastínit cestu k jejich řešení. V první, teoretické části, je nahlíženo na podmínky a organizaci předškolního vzdělávání především z pohledu Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a jeho výkladů, s důrazem na jejich význam pro fungování každé mateřské školy. Ve druhé, praktické části, je formou strukturovaného rozhovoru mapována problematika deseti vesnických mateřských škol na okrese Jindřichův Hradec. Součástí praktické části je též případová studie jednotřídní mateřské školy v Novosedlech nad Nežárkou.

Viz též: podobná jména autorů
2 BARTOŠOVÁ, Zdeňka
7 BARTOŠOVÁ, Zuzana
2 Bartošová, Zdeňka
1 Bartošová, Zlata
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.