|
Firemní kultura: diskurz, hodnota a manažerská perspektiva
Bartošová, Karolína ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Gvoždiak, Vít (oponent)
Práce pojednává o firemní kultuře a jejím uplatňování v rámci korporátního diskurzu. Firemní hodnoty jako jádro firemní kultury, jsou v této práci chápány jako ústřední prvek pro motivaci zaměstnance i sounáležitost s danou firemní kulturou a pomocí diskurzu je tohoto možné docílit. Tyto předpoklady vychází ze strukturálně funkcionalistické teorie, na které je založen celý teoretický rámec. Tato práce se formou kritické diskurzivní analýzy pokouší vysvětlit, jaké konkrétní diskurzivní praktiky používají manažeři firmy při formování její reputace a zdali jsou jejich morální hodnoty v souladu s těmi firemními. Dále jakým konkrétním způsobem se projevují v jejich jednání. Cílem je tedy odhalit roli firemních hodnot v perspektivě manažerů firmy. Výzkum je proveden v nejmenované nadnárodní organizaci se zastoupením v České republice formou polo-strukturovaných rozhovorů s manažery této firmy, právě protože by dle předpokladů měli reprezentovat firemní hodnoty. Výsledky výzkumu potvrzují přítomnost korporátního diskurzu, soulad firemních i manažerských hodnotových orientací i uplatňování firmou proklamovaných hodnot. Klíčová slova: Firemní kultura, hodnoty, strukturální funkcionalismus, diskurz, nadnárodní korporace, manažer
|