Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diskriminace z důvodu pohlaví a její zákaz
Bartoňová, Anna ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Štangová, Věra (oponent)
76 Abstrakt Tématem této diplomové práce je právní úprava rovných příležitostí žen a mužů a zákazu diskriminace z důvodu pohlaví. Cílem práce bylo podat co nejucelenější výklad o stavu a vývoji této právní úpravy v relevantních mezinárodněprávních dokumentech, v právu komunitárním (nyní právo EU) a především ve vnitrostátním právu České republiky. V první kapitole práce je podán výklad nezbytných teoretických pojmů a souvislostí, především jsou vysvětlena různá pojetí rovnosti a jednotlivé druhy diskriminace a vztahy mezi nimi. Druhá kapitola se zabývá právní úpravou v mezinárodněprávních dokumentech, třetí kapitola popisuje vývoj antidiskriminační právní úpravy v primárním a sekundárním právu komunitárním, následně v právu EU, s přihlédnutím k nejvýznamnějším rozhodnutím Soudního dvora Evropských společenství, později Soudního dvora EU. Poslední dvě kapitoly práce se soustředí na vnitrostátní právní úpravu České republiky, v kapitole čtvrté popisuje platnou právní úpravu, počínaje prameny na ústavněprávní úrovni a konče zvláštními zákony. Kapitola pátá se snaží analyzovat příslušnou judikaturu českých soudů a způsob aplikace a institucionálního zajištění antidiskriminační legislativy.
Sociálně-emoční charakteristiky nadaných dětí předškolního věku
Bartoňová, Anna ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí předškolního věku. Cílem předkládané práce je zjistit a popsat sociálně-emoční charakteristiky nadaných předškoláků. V teoretické části se věnuje obecně vymezení pojmů nadání a talent, vymezení znaků nadaného dítěte předškolního věku a jeho rozpoznávání. Zaměřuje se na v literatuře uváděné charakteristiky nadaného předškoláka a důraz klade především na sociálně-emoční oblast. V empirické části, která využívá kvalitativní metodologie, bylo sledováno 6 předškolních dětí, které byly svými učitelkami označeny jako nadané. Hlavními metodami bylo nezúčastněné pozorování a strukturované rozhovory s učitelkami nadaných dětí. Na základě mého pozorování jsem zjistila, že některé sociálně-emoční projevy se vyskytovaly u pozorovaných nadaných dětí ve větší míře. V prvé řadě se jednalo o roli vůdce ve skupině, kterou téměř všechny pozorované dětí zastávaly. Častěji komunikovaly s autoritou bez ostychu a sebevědomě. U většiny z nich byla také patrná silná potřeba učitelku o něčem informovat či se jí s něčím pochlubit. Většina sledovaných dětí měla ve třídě své blízké kamarády. Převažovala u nich hra kolektivní, během níž mezi své vrstevníky často rozdělovaly úkoly či je za něco káraly. Do aktivit šla většina sledovaných dětí s velkým nadšením a během dne u...
Rekonstrukce vitráží chrámu sv. Bartoloměje v Kolíně po druhé světové válce
Bartoňová, Anna ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se bude věnovat poválečné rekonstrukci vitráží v chrámu sv. Bartoloměje v Kolíně. Po představení chrámu sv. Bartoloměje bude následovat téma řešení opravy z pohledu teoretického - dobová kritéria, názory místních a faktory determinující rekonstrukci. Následovat bude praktické řešení - spolupráce kulturních institucí a osobností z místní farnosti (zejména bratří Kamarýtových) s uměleckými dílnami. Další část bude zaměřena na samotné moderní vitráže v bočních lodích chrámu sv. Bartoloměje, osud jejich vzniku, jejich popis, analýza a interpretace. Závěr práce bude věnován vedle shrnutí výsledků zkoumání také stručnému porovnání s jedním podobným případem poškození sakrální stavby v druhé světové válce a přístup k opravám a jeho výtvarné dotvoření.
Zdeněk Fibich a jeho komorní tvorba
Bartoňová, Anna ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
Tato práce je rozborem komorních děl českého hudebního skladatele Zdeňka Fibicha. Je zde zařazen skladatelův životopis. Shrnuje dosavadní poznatky v oblasti historie vzniku Fibichových komorních kompozic a poukazuje na možnost akceptovat Fibichovo dílo jako jedinou čistě romantickou stopu v české hudbě 19. století.
Působení školní psycholožky/psychologa v oblasti učitelského vyhoření
Bartoňová, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá působením školních psychologů/psycholožek v oblasti učitelského vyhoření. Cílem předkládané práce je zjistit a popsat, jak školní psychologové/psycholožky vnímají syndrom vyhoření a jakým způsobem přispívají k prevenci či samotnému řešení syndromu vyhoření u učitelů/učitelek na základních školách, kde působí. Teoretická východiska se věnují vymezení školní psychologie vzhledem k aktuální legislativě a na základě dostupných výzkumů. Důraz je přitom kladen na práci školních psychologů/psycholožek s vyučujícími. Dále pojednávají o syndromu vyhoření, jeho příčinách, projevech, prevenci, ale i možnostech řešení. Přičemž pozornost je věnována především učitelství jako rizikovému povolání. Empirická část seznamuje s průběhem a výsledky kvalitativního výzkumu. Ten byl realizován prostřednictvím rozhovorů s 10 školními psycholožkami a 1 školním psychologem. Prostřednictvím jejich analýzy jsem zjistila, že školní psycholožky a psycholog vnímají syndrom vyhoření u učitelů/učitelek jako aktuální téma a učitelství jako rizikové povolání. Ve škole nevyužívají žádné diagnostické nástroje pro zjištění profesní spokojenosti učitelů/učitelek a ani jimi nedisponují. V některých případech však situaci ve škole monitorují. Svým působením na škole přispívají k prevenci učitelského vyhoření, i...
Country-by-Country Reporting Data and Profit Shifting of Banks
Bartoňová, Anna ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Želinský, Tomáš (oponent)
Eroze daňových základů a přesouvání zisků je velkou problematikou vlád stejně jako nesoulad mezi základem daně a ekonomickou aktivitou. S nově zveřejňovanými zprávami po jednotlivých zemích, dokážeme změřit nesoulad v základu daně s ekonomickou aktivitou finančních institucích za roky 2014 - 2015. Pomocí přerozdělovacího vzorce odhadneme jednotný konsolidovaný korporátní základ daně (CCCTB) za každou banku pro každou zemi individuálně. CCCTB pak odpovídá zisku vytvořenému skutečnou ekonomickou aktivitou dané banky v konkrétní zemi. Poté sledujeme rozdíl mezi CCCTB a skutečným základem daně, což nám určí míru nesouladu. Zjišťujeme, že kolem 30 % světového příjmu před zdaněním je přesunuto do jiných zemí bez odpovídající ekonomické aktivity. Ověřujeme, že mezi lety 2014 - 2015 nesledujeme žádný trend v datech. Usuzujeme, že na velké ekonomiky jako je Velká Británíe, Francie a Itálie, dopadá nesoulad v základu daně více, ale daňové ráje jako je Hong Kong, Irsko nebo Lucembursko na současném stavu profitují. Vidíme, že Nizozemsko a Švýcarsko, jež jsou obvykle považovány za daňové ráje, v této analýze týkající se pouze bankovního sektoru podhodnocují své příjmy ve srovnání se skutečnou ekonomickou aktivitou v těchto zemích.
Sociálně-emoční charakteristiky nadaných dětí předškolního věku
Bartoňová, Anna ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí předškolního věku. Cílem předkládané práce je zjistit a popsat sociálně-emoční charakteristiky nadaných předškoláků. V teoretické části se věnuje obecně vymezení pojmů nadání a talent, vymezení znaků nadaného dítěte předškolního věku a jeho rozpoznávání. Zaměřuje se na v literatuře uváděné charakteristiky nadaného předškoláka a důraz klade především na sociálně-emoční oblast. V empirické části, která využívá kvalitativní metodologie, bylo sledováno 6 předškolních dětí, které byly svými učitelkami označeny jako nadané. Hlavními metodami bylo nezúčastněné pozorování a strukturované rozhovory s učitelkami nadaných dětí. Na základě mého pozorování jsem zjistila, že některé sociálně-emoční projevy se vyskytovaly u pozorovaných nadaných dětí ve větší míře. V prvé řadě se jednalo o roli vůdce ve skupině, kterou téměř všechny pozorované dětí zastávaly. Častěji komunikovaly s autoritou bez ostychu a sebevědomě. U většiny z nich byla také patrná silná potřeba učitelku o něčem informovat či se jí s něčím pochlubit. Většina sledovaných dětí měla ve třídě své blízké kamarády. Převažovala u nich hra kolektivní, během níž mezi své vrstevníky často rozdělovaly úkoly či je za něco káraly. Do aktivit šla většina sledovaných dětí s velkým nadšením a během dne u...
Diskriminace z důvodu pohlaví a její zákaz
Bartoňová, Anna ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Štangová, Věra (oponent)
76 Abstrakt Tématem této diplomové práce je právní úprava rovných příležitostí žen a mužů a zákazu diskriminace z důvodu pohlaví. Cílem práce bylo podat co nejucelenější výklad o stavu a vývoji této právní úpravy v relevantních mezinárodněprávních dokumentech, v právu komunitárním (nyní právo EU) a především ve vnitrostátním právu České republiky. V první kapitole práce je podán výklad nezbytných teoretických pojmů a souvislostí, především jsou vysvětlena různá pojetí rovnosti a jednotlivé druhy diskriminace a vztahy mezi nimi. Druhá kapitola se zabývá právní úpravou v mezinárodněprávních dokumentech, třetí kapitola popisuje vývoj antidiskriminační právní úpravy v primárním a sekundárním právu komunitárním, následně v právu EU, s přihlédnutím k nejvýznamnějším rozhodnutím Soudního dvora Evropských společenství, později Soudního dvora EU. Poslední dvě kapitoly práce se soustředí na vnitrostátní právní úpravu České republiky, v kapitole čtvrté popisuje platnou právní úpravu, počínaje prameny na ústavněprávní úrovni a konče zvláštními zákony. Kapitola pátá se snaží analyzovat příslušnou judikaturu českých soudů a způsob aplikace a institucionálního zajištění antidiskriminační legislativy.

Viz též: podobná jména autorů
6 BARTOŇOVÁ, Alena
1 BARTOŇOVÁ, Alžběta
6 Bartoňová, Alena
2 Bartoňová, Andrea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.