Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realita a virtualita
Bardová, Helena ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
Ve své práci se zabývám vysvětlením pojmů reality a virtuality, jejich různými definicemi, příklady a úhly pohledu na jejich chápání. Tyto pojmy jsou zasazeny do kontextu dnešní doby, jíž virtualita a s ní spojená výpočetní technika tak zásadním způsobem ovlivňuje. Rozebrána je i problematika identity jak reálné, tak virtuální. Na obšírněji rozvedených příkladech on-line nakupování a práce z domova staví práce do kontrastu jejich výhody a nevýhody. V jedné z kapitol je popsán vliv virtuality na život dnešního člověka, včetně tzv. počítačových nemocí. Podporu práci poskytuje rozsáhlá kapitola s výsledky statistických výzkumů v oblasti pobývání ve virtuálních světech a s tím spojených negativních jevů, také stav informovanosti o nich a prevence. Do textu je zahrnut též vznik a postupný vývoj nositelů virtuality, tedy internetu, mobilních telefonů a televize. Práce se opírá o názory významných autorů z oblasti sociologie, filozofie a informatiky. Je též prokládána mými úvahami a uzavírá se kapitolou o předpokládaném budoucím vývoji techniky podporující virtualitu.
Srovnávací analýza informační architektury webů vybraných vyšších odborných škol
Bardová, Helena ; Kucerova, Helena (vedoucí práce) ; Subrta, Vaclav (oponent)
Práce se dá rozdělit na teoretickou část a část s mým vlastním přínosem. Do teoretické patří představení škol, vysvětlení hodnotících kritérií pro weby, základní pojmy a stručný vývoj webu. V mé části jsou vysvětleny metody hodnocení (funkčních prvků a obsahu), popsány hodnocené školy, zhodnoceny formou tabulky, slovy a pomocí grafů. Jedná se o naši školu voš is ve srovnání s dalšími čtyřmi jejími partnerskými školami. Jako metodu jsem použila multikriteriální analýzu, kritéria ve funkční i obsahové oblasti si sama sestavila, určila dosažitelné body a v jedné metodě použila pro určení vah významnosti jednotlivých funkčních kritérií metodu párového srovnávání, pro obsah váhy mnou určné. V závěru jsou školy porovnány zvlášť po stránce funkčních prvků i obsahové.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.