Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Solving Boolean satisfiability problems
Balyo, Tomáš ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Barták, Roman (oponent)
V této práci studujeme možnosti rozkladu booleovských formulí do komponent souvislosti. Z tohoto důodu zavádíme nový pojem - komponentový strom. Popisujeme některé vlastnosti komponentových stromů a možnosti jejich aplikace. Navrhli jsme třídu rozhodovacích heuristik pro SAT řešič na základě komponentových stromů a experimentálně zkoumali jejich výkon na testovacích SAT problémech. Pro tento účel jsme implementovali vlastní řešič, který využívá nejmodernější algoritmy a techniky pro řešení booleovské splnitelnosti.
Grid-Based Path Planning
Novella, Tomáš ; Balyo, Tomáš (vedoucí práce) ; Martínek, Vladislav (oponent)
Práca sa zaoberá efektívnym hľadaním ciest medzi dvoma bodmi na mriežkových grafoch. Prvú čast práce tvorí prehľad najdôležitejších algoritmov slúžiacich na hľadanie najkratšej cesty. V druhej časti práce zavedieme koncept tzv. obdĺžnikovej dekompozície grafu. Na základe tohto konceptu sme navrhli algoritmus, pôvodne postavený na algoritme A*. Podľa experimentov tento algoritmus zrýchľuje hľadanie najkratšej cesty na špecifickom type mriežkových grafov. Experimenty sme uskutočnili na mriežkových grafoch, ktoré slúžia v praxi ako herné mapy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Unified Editor for CEGUI
Preisler, Martin ; Babka, Martin (vedoucí práce) ; Balyo, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je vytvořit GUI aplikaci zvanou CEGUI Unified Editor. Aplikace je z převážné části psaná v Pythonu a licencovaná pod GPLv3. Jejím cílem je tvorba a změna grafických rozhraní realizovaných knihovnou CEGUI. Podporovány jsou mimo jiné management projektů, editace imagesetů a editace layoutů. Data pro starší verze CEGUI jsou převáděna za běhu pomocí vrstev kompatibility. Velký důraz je kladen na jednoduchost používání, možnosti kolaborace mezi více autory a portabilitu.
Real-time strategy hra s umělou inteligencí
Fanta, Petr ; Balyo, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořák, Filip (oponent)
Práce se zabývá vytvořením real-time strategické hry ve 3D prostředí s umělou inteligencí. Práce obsahuje teoretický rozbor bojových real-time strategických her, způsoby implementace umělé inteligence v takovýchto hrách a poznatky potřebné k implementaci 3D prostředí. Součástí práce je i implementace jednoduché real-time strategické hry s umělou inteligencí.
Zarovnání fotografií pro HDR pomocí techniky klíčových bodů.
Viktorín, Daniel ; Bardiovský, Vojtěch (vedoucí práce) ; Balyo, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá zarovnáním manuálně pořízených digitálních fotografií pro účely HDR zpracování. Zaměřuje se na dostupné metody, popisuje jejich nedostatky a prezentuje algoritmus schopný detekovat globální translaci, rotaci a změnu měřítka v rámci dvojic vstupních fotografií. Podstatou algoritmu je vyhledávání vhodných klíčových bodů v jednotlivých fotografiích, jejich vážené párování a následný výpočet transformace. Přiložená aplikace umožňuje přímé HDR sloučení zarovnaných fotografií, které je využito pro porovnání výsledků registrace s jinými metodami i dostupnými aplikacemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Efficient SAT Solver
Balyo, Tomáš ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Mareš, Martin (oponent)
Problém boolovskej splniteľnosti je jedným z najdôležitejších a najviac študovaných problémov umelej inteligencie. Mnoho teoretických a priemyselných problémov sa prevádza na SAT a rieši sa pomocou riešiča SAT. V rámci tejto práce boli vyvinuté dva riešiče. Budú popísane a porovnané s dnešnými najznámejšími riešičmi. Predstavené riešiče sú vo viacerých prípadoch rýchlejšie než víťaz súťaže SAT competition z roku 2007 - R-sat a ďalšie známe riešiče. Za svoju rýchlosť tieto dva riešiče vďačia použitým implementačným technikám a svojej heuristike výberu premennej, ktorá je veľmi výkonná a pri tom má nulovú réžiu.
Graph labeling
Böhm, Martin ; Mareš, Martin (vedoucí práce) ; Balyo, Tomáš (oponent)
Práce představuje výsledky v oblasti schémat pro značkování grafů, která kódují sousednost vrcholů. Tato schémata mají praktické aplikace v oblasti paralelních algoritmů, souvisí však i s teorií univezál- ních grafů. Práce se soustředí na moderní metodu Traversal and Jumping, jejíž důkaz správnosti je zjednodušen a opraven. Také se zabýváme hledáním malých univerzálních grafů hrubou silou. 1
Third-person letecká akční hra s generátorem map
Nevolová, Kateřina ; Balyo, Tomáš (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Cílem této práce bylo navrhnout a vytvořit third-person leteckou akční hru ve 3D. Obsahem teoretické části práce je analýza herního prostředí akčních počítačových her, návrh fyzikálního modelu pro orientaci a pohyb v trojrozměrném světě, rozbor realizace umělé inteligence tohoto žánru a produkce vlastního formátu pro mapové soubory. Součástí práce je i implementace takové hry s generátorem mapových prostředí.
Hledání minimálních splňujících ohodnocení Booleovských formulí
Švancara, Jiří ; Balyo, Tomáš (vedoucí práce) ; Trunda, Otakar (oponent)
V této práci zkoumáme algoritmy a techniky pro řešení Booleovské splnitelnosti. Dále se zabýváme možnostmi jejich použití při řešení weighted short SAT, což je zobecnění problému splnitelnosti. Toto zobecnění požaduje nalézt splňující ohodnocení za použití minimálního součtu vah proměnných. K řešení tohoto problému zavádíme tři pravdivostní ohodnocení proměnných - True, False a Unassign. Ukážeme, že ne všechny algoritmy a techniky používané v moderních SAT solverech můžeme aplikovat v našem programu. Ty, které můžeme, převedeme tak, aby používali námi nadefinované pravdivostní ohodnocení. Různou kombinací takto převedených technik dostaneme několik verzí solveru, které mezi sebou na závěr porovnáme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Koordinované hledání cest s formacemi
Obrázek, Václav ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Balyo, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá koordinovaným hledáním cest pro více agentů s rozšířením o formace pro použití v počítačových hrách. Problém jsme formálně zadefinovali a navrhli a implementovali jsme parametrizovatelný hierarchický modulární řešící algoritmus APriCA. Pro testování algoritmů bylo vytvořeno prostředí ChessWars, pro měření kvality nalezených řešení, co se udržování formací týče, byla zavedena nová veličina nazvaná "rozbitost". Námi navržený algoritmus APriCA v porovnání s externími doménově nezávislými plánovači LPG, Blackbox a SASE podával výsledky, které byly po všech stránkách lepší, a ve srovnání s algoritmem LRA* byla řešení kvalitnější a při vhodné volbě parametrů byla i rychleji nalezena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.