Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Národní identita jako korektiv absolutní přednosti evropského práva
Benešová, Kristýna ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Scheu, Harald Christian (oponent)
Resumé Národní identita jako korektiv absolutní přednosti evropského práva. Cílem této práce je analyzovat pojem "národní identita" ve smyslu článku 4(2) SEU a rovněž potenciál tohoto článku jako derogačního ustanovení. V širší perspektivě se práce snaží odpovědět na otázku, zda zakotvením článku 4(2) SEU do Smluv došlo k redefinici vztahu mezi vnitrostátním a unijním právem. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se autorka zabývá principem přednosti unijního práva a vysvětluje odlišná pojetí tohoto principu Soudním dvorem (absolutní pojetí přednosti) a členskými státy (relativní pojetí přednosti). Druhá kapitole obsahuje stručný popis vývoje povinnosti respektovat národní identitu ve Smlouvách, následně zkoumá, co je obsahem národní identity ve smyslu článku 4(2) SEU. Autorka tvrdí, že článek 4(2) SEU se vyznačuje pluralistickou strukturou, úloha Soudního dvora a vnitrostátních soudů v aplikaci tohoto článku je tudíž rozdílná. Národní identita ve smyslu článku 4(2) SEU je inherentně spojena s ústavním právem členských států, obsah takového pojmu tak musí být definován ústavními soudy členských států. Soudní dvůr naopak postrádá pravomoc vykládat právo členských států, tedy i obsah národní identity, do jeho kompetence naopak spadá výklad povinnosti "respektovat" národní identitu...
Využití regionální historie ve výuce dějepisu na příkladu Kladenska
Benešová, Kristýna ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce s názvem "Využití regionální historie ve výuce dějepisu na příkladu Kladenska" se věnuje pojmu regionální historie, historii Kladenska, dotazníkovému šetření ohledně využití regionální historie na kladenských školách a také nabídce, jak tuto tématiku zařadit do výuky dějepisu. Jedním z cílů práce bylo vysvětlení důležitosti regionální historie a jejího zařazení do výuky, k tomu byla využita analýza literatury, která tematiku zpracovává. Zařazení této tematiky je důležité především pro umožnění jednoduššího chápání různých historických jevů skrze žákům blízkým prostředím. Dalším cílem bylo zjištění toho, zdali je regionální historie na kladenských školách vyučována, jaké formy jsou k tomu využívány a jaká konkrétní témata. K zajištění těchto informací sloužilo dotazníkové šetření jak v řadách kladenských učitelů, tak i v řadách kladenských žáků, ve kterém bylo zjištěno, že většina učitelů se tuto tématiku snaží do výuky zařadit i přes nepříznivou časovou dotaci. Z žáků, kteří na dotazník odpovídali se zhruba polovina s regionální historií ve své výuce setkala. Poslední cíl práce bylo nabídnout čtenářům různé možnosti toho, jak je možné zařadit dějiny Kladenska do výuky dějepisu - v práci jsou proto představeny jak stávající možnosti, které poskytují zdejší historické instituce, tak i...
Systém motivace a odměňování pracovníků ve vybrané organizaci
BENEŠOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá systémem motivace a odměňování zaměstnanců v organizaci. V dané problematice je analyzováno, jaký vliv má systém odměn a motivace na spokojenost zaměstnanců. V práci je analyzován mzdový systém a systém zaměstnaneckých benefitů. Dotazníkové šetření je provedeno na zaměstnancích technickohospodářského a výrobního úseku. Na základě výsledků jsou v práci navrhnuty změny, které by mohl podnik zvážit, a rozhodnout se, zda by přispěly ke zlepšení spokojenosti zaměstnanců.
Školní prospěch jako forma zátěže u dětí z pohledu pedagogických pracovníků
BENEŠOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce pojednává o školním prospěchu jako zátěži na děti. Je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části se zabývá faktory zátěže, pojednává o roli žáka, psychice dětí mladšího a staršího školního věku, hodnocení dětí, motivaci, školním úspěchu a neúspěchu. Dále se zabývá problémy a překážkami, které se v současnosti promítají do školní úspěšnosti dětí. V empirické části se zaměřuje na hodnocení dětí v běžném vzdělávání a v alternativních školách typu Montessori a waldorfských. Srovnává a hodnotí prospěch dětí těchto škol a pojednává o typech hodnocení dětí, používá strategii kvantitativního výzkumu formou dotazování pomocí dotazníku vlastní konstrukce, který byl předložen pedagogickým pracovníkům vybraných škol Základní škola Zlatá stezka 240, Základní škola Národní 1018 třídy montessori a Základní škola Svobodná Písek. Výchovně-vzdělávací proces žáků je základní složkou života každého dítěte. Každé dítě je připraveno na povinnou školní docházku individuálně, proto se musíme zaměřit na to, jaké dítě vůbec je, jakou osobností je a jaké má sebevědomí. Proto se v teoretické části budu věnovat základním pojmům, které se vztahují k problematice školního úspěchu a neúspěchu žáků v mladším a starším školním věku. Důležité je nastínit roli žáka, jeho motivaci, klima třídy, školní hodnocení žáka, přístupy učitele a dopady školního neúspěchu na chování žáků. Srovnám hodnocení slovní a hodnocení známkou, kdy se zaměřím na úspěchy dětí ve třídách klasického vzdělávacího systému a systému tříd waldorfských a Montessori. V závěru teoretické části práce se budu věnovat také současnému stavu řešené problematiky, na jejímž základě se přesunu k hlavní části práce, k části empirické.
Národní identita jako korektiv absolutní přednosti evropského práva
Benešová, Kristýna ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Scheu, Harald Christian (oponent)
Resumé Národní identita jako korektiv absolutní přednosti evropského práva. Cílem této práce je analyzovat pojem "národní identita" ve smyslu článku 4(2) SEU a rovněž potenciál tohoto článku jako derogačního ustanovení. V širší perspektivě se práce snaží odpovědět na otázku, zda zakotvením článku 4(2) SEU do Smluv došlo k redefinici vztahu mezi vnitrostátním a unijním právem. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se autorka zabývá principem přednosti unijního práva a vysvětluje odlišná pojetí tohoto principu Soudním dvorem (absolutní pojetí přednosti) a členskými státy (relativní pojetí přednosti). Druhá kapitole obsahuje stručný popis vývoje povinnosti respektovat národní identitu ve Smlouvách, následně zkoumá, co je obsahem národní identity ve smyslu článku 4(2) SEU. Autorka tvrdí, že článek 4(2) SEU se vyznačuje pluralistickou strukturou, úloha Soudního dvora a vnitrostátních soudů v aplikaci tohoto článku je tudíž rozdílná. Národní identita ve smyslu článku 4(2) SEU je inherentně spojena s ústavním právem členských států, obsah takového pojmu tak musí být definován ústavními soudy členských států. Soudní dvůr naopak postrádá pravomoc vykládat právo členských států, tedy i obsah národní identity, do jeho kompetence naopak spadá výklad povinnosti "respektovat" národní identitu...
Fluktuace pracovníků ve vybrané organizaci
BENEŠOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se věnuje tématu fluktuace pracovníků a s ní spojených problémů a výhod. Vysoká míra fluktuace v podniku působí svými negativními dopady na celý chod firmy, zejména kvůli nákladům. Náklady se netýkají jen firem samotných, ale i státu, který v případě nezaměstnanosti poskytuje nezaměstnaným tzv. podpory v nezaměstnanosti.Mezi hlavní příčiny fluktuace se řadí nespokojenost zaměstnance se svým mzdovým ohodnocením a nedostatek osobního rozvoje a růstu. Podnik by měl mít skutečně kvalitní manažery, kteří dokáží své zaměstnance správně motivovat a stimulovat Podnik by měl zároveň svým zaměstnancům poskytovat zdravé pracovní prostředí, které nepoškozuje zdraví jedince. Cílem této práce je získání primárních a sekundárních informací vybraného podniku a následně tyto informace analyzovat, zhodnotit a navrhnout určitá zlepšení, která by měla organizace podniknout, aby se fluktuace snížila.
Ocenění společnosti HYDRAX, s.r.o.
Benešová, Kristýna ; Jurečka, Jan (vedoucí práce) ; Tůma, Pavel (oponent)
Cílem této diplomové práce je odhad tržní hodnoty společnosti HYDRAX s.r.o. k 1. 1. 2010. Práce je rozdělena na stručnou teoretickou část a podrobnější analytickou část. V rámci dodržení oceňovacího postupu byla nejprve provedena finanční analýza, která má za úkol posoudit finanční zdraví podniku a společně se strategickou analýzou zhodnotit dlouhodobou perspektivu podniku. Dalším cílem strategické analýzy je prognóza tržeb, která je výchozím údajem pro analýzu a prognózu generátorů hodnoty a finančního plánu. Pro samotné ocenění byla použita metoda DCF equity. Výsledný odhad je určen pomocí intervalového ocenění vycházejícího z optimistické a pesimistické varianty tržeb.
Vyhodnocení reprodukčních ukazatelů ve vybraném stádě ovcí
BENEŠOVÁ, Kristýna
Bylo sledované stádo ovcí masného plemene Texel v podhorské oblasti Orlických hor v letech 2005-2008. Základní stádo tvořilo celkem 374 bahnic, 575 jehňat a 6 beranů. U bahnic byly sledovány tyto ukazatele reprodukce {--} oplodnění, plodnost, intenzita, odchov, jalovost, ovce s potraty, obahnění, mrtvě narozená jehňata, poporodní úhyny.Byl zjištěn významný vliv věku bahnice na ukazatele plodnosti a linie berana.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 BENEŠOVÁ, Karolina
22 BENEŠOVÁ, Kateřina
5 BENEŠOVÁ, Klára
1 Benešová, K.
1 Benešová, Kamila
8 Benešová, Karolina
8 Benešová, Karolína
22 Benešová, Kateřina
5 Benešová, Klára
2 Benešová, Kristina
13 Benešová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.