Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace vířivého čerpadla
Šmíd, Pavel ; Bílek, Martin (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Cílen práce je provést optimalizaci vířivého čerpadla. Toto čerpadlo by mělo najít uplatnění ve zdravotnictví jako náhrada lidského srdce pro mimotělní oběh. Dále se budeme zabývat analýzou smykových napětí v čerpadle a jeho velikostí a zvážíme i použití nesmáčivých povrchů za účelem snížení hodnot smykových napětí. Všechny naše analýzy budou provedeny na základě CFD výpočtů.
Akumulace energie v systémech TZB
Bílek, Martin ; Počinková, Marcela (oponent) ; Horák, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je akumulace energie v systémech technických zařízení budov. V první části teoretické seznámení s podstatou akumulace energie. V druhé části návrh dvou variant přípravy teplé vody v panelovém domě. Ve třetí části je experimentálně řešeno nabíjení zásobníku teplé vody. Sestavení výpočtových algoritmů, porovnání s používaným výpočtem a závěrečné shrnutí.
Vytápění panelového domu s alternativní přípravou TV
Bílek, Martin ; Adam, Pavel (oponent) ; Horák, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je vytápění a příprava teplé vody v bytovém domě v Brně. Objekt má osm nadzemních podlaží a suterén. V každém nadzemním podlaží je pět bytových jednotek. V suterénu se nachází technická místnost se zdrojem tepla, plynovou kaskádovou kotelnou. K vytápění slouží dvoutrubková otopná soustava. Otopnými plochami jsou desková a trubková tělesa. Jako primární zdroj teplé vody slouží plynová kotelna. Jako sekundární zdroj alternativní příprava pomocí solárních bytových stanic. Každý byt disponuje vlastní solární stanicí.
Optimalizace sinusového čerpadla
Sluše, Jan ; Bílek, Martin (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout technické řešení minimalizace třecích ztrát, které při provozu sinusového čerpadla vznikají v uložení šoupátkového uzávěru a na oběžném kole. Ztráty vznikající od třecích sil, mají negativní vliv na životnost jednotlivých dílů a ekonomii čerpání. V první části jsou sinusová čerpadla popsána z konstrukčního hlediska a jsou zde uvedeni hlavní výrobci. O návrhu parametrů čerpadel a variantách řešení pojednává část druhá. Závěrečná část se zabývá experimentem a konečným zhodnocením.
Modelování proudění v ejektoru.
Bílek, Martin ; Habán, Vladimír (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce je založena na modelování proudění v ejektoru pomocí programu FLUENT. Práce navazuje na předchozí diplomovou práci, kde byl vytvořen matematický model proudění v ejektoru a jeho experimentální ověření. Cílem práce je prostudovat základní výpočty ejektorů a modelovat proudění v ejektoru stejného tvaru a za stejných podmínek jako při experimentu. Dále pak posoudit vliv délky krčku a posoudit, zda je tlak ve směšovací komoře ejektoru konstantní. Na závěr se pak pokusit formulovat neshody mezi hodnotami z experimentu a z matematického modelu ejektoru.
Chemie a integrovaná výuka přírodovědných předmětů na středních školách
Dobečková, Markéta ; Kričfaluši, Dana (vedoucí práce) ; Ganajová, Mária (oponent) ; Bílek, Martin (oponent)
Disertační práce se zabývá specifikací faktorů ovlivňujících pozitivně či negativně realizaci integrované výuky. Předkládá výsledky výzkumu mapujícího současnou situaci týkající se integrované výuky na středních školách v ČR. Dále prezentuje názory učitelů středních škol na integrovanou výuku a možnosti její realizace. Výsledky byly získávány dotazníkovým šetřením a Q metodologií, která byla navržena pro online prostředí prostřednictvím Prezentace Google. Výsledky výzkumu mimo jiné poukazují na faktory z celkem 4 oblastí, které dle respondentů hrají důležitou roli pro začlenění integrované výuky do výuky. Jedná se o oblasti pregraduálního a postgraduálního vzdělávání učitelů, vnější podmínky (například přístup vedení školy), třetí oblast je zaměřena na osobnost učitele a poslední oblast je zaměřena na žáky a jejich rodiče. Ze získaných výsledků vyplývá, že faktorem ovlivňujícím pozitivně realizaci integrované výuky (dále jen IV) je vnímání důležitosti a obsahu IV učiteli. Učitelé vnímají většinou integrovanou výuku pozitivně, domnívají se, že povzbuzuje zájem studentů o větší hloubku a šíři jejich poznání, rozvíjí u studentů kritické myšlení atd. Mezi faktory, které realizaci IV ovlivňují spíše negativně, řadili respondenti nedostatečnou průpravu učitelů pro týmovou spolupráci; vzdělávání učitelů...
Hodnocení modelových otázek k přijímací zkoušce na lékařské fakulty dle revidované Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů
Vršková, Nikola ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením modelových otázek k přijímacím zkouškám na lékařské fakulty dle revidované Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů. Cílem práce je zhodnotit rozložení typů otázek v rámci dimenze znalostí a dimenze kognitivních procesů. Dále potom tyto výsledky srovnat s požadavky a názory vyučujících na lékařských fakultách. Teoretická část nejprve podává základní informace o organizaci přijímacích zkoušek na lékařské fakulty, dále shrnuje základní informace o původní a revidované Bloomově taxonomii, jejím významu a možnostech využití jakožto objektivního nástroje hodnocení schopností studentů. V praktické části jsou nejprve modelové otázky analyzovány s využitím revidované Bloomovy taxonomie. Poté byli dotazováni zástupci vyučujících z lékařských fakult na názor ohledně důležitých schopností uchazečů o studium a toho, jakým způsobem je či není možné je testovat. Výsledky shrnují rozvrstvení typů otázek dle dimenzí Bloomovy taxonomie. Z analýzy vyplývá, že modelové otázky jsou zaměřeny převážně na testování nižších úrovní kognitivní dimenze, z dimenze znalostí jsou to primárně znalosti faktické a konceptuální. Dle respondentů z řad vyučujících na lékařských fakultách jsou však u studentů žádoucí spíše vyšší kognitivní schopnosti. Výsledky této práce tedy naznačují rozpor mezi účelem a...
Možnosti a meze využití didaktických her ve výuce chemie na gymnáziu: Redoxní reakce
Prokšová, Monika ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kuhnová, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi a limity aktivizace žáků ve výuce chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu na gymnáziích prostřednictvím didaktických her v tematickém celku Redoxní reakce. Využití didaktických her ve výuce by mělo pomoci žákům osvojit si a lépe pochopit poměrně abstraktní učivo, do kterého redoxní reakce nepochybně spadají. Pomocí didaktických her také cílíme na zlepšení postoje žáků vůči vyučovacímu předmětu chemie. V teoretické části diplomová práce popisuje problematiku aktivizace žáků a jejich motivaci k učení prostřednictvím didaktických her. Dále jsou zde také představeny různé aktivizační metody, kde hlavní důraz je kladen především na didaktické hry. Praktická část práce v úvodu obsahuje analýzu Školních vzdělávacích programů vybraných gymnázií, která se zaměřuje na rozpracování tematického celku Redoxní reakce. V další části se poté věnuje tvorbě a ověřování souboru 5 didaktických her k tématu Redoxní reakce inspirovaných televizními soutěžemi či jinými známými hrami, které příslušná věková skupina žáků zná a využívá. Soubor didaktických her byl tvořen s využitím tzv. konstrukčního výzkumu, tedy v iteracíchod prototypu k finálnímu produktu. Na základě různých typů zpětné vazby v jednotlivých iteracích jejich tvorby byly didaktické hry upravovány a modifikovány do...
Schopnost studentů učitelství chemie na začátku svého studia vyčíslovat chemické rovnice: úspěšnost, postup a vliv využití appletu
Hamerská, Lucie ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Výzkum v rámci této diplomové práce mapoval schopnost studentů vyčíslovat chemické rovnice. Byly sledovány tři hlavní aspekty: úspěšnost ve vyčíslování rovnic, postupy a využití prostředí appletu. Výzkumný vzorek tvořilo 11 studentů učitelství chemie v prvním ročníku. K analýze postupů studentů byl využit eye-tracking doplněný o retrospektivní think-aloud a rozhovory. Tato práce navazuje na předchozí bakalářskou práci autorky a využívá zjištění z vyhodnocení pretestů, které se zabývaly základními chemickými koncepty v oblasti částicového složení hmoty a schopností pracovat s chemickými reprezentacemi s důrazem na chemické rovnice. Výsledky výzkumu poukazují na rozdíl mezi konceptuálním porozuměním tématu chemických rovnic a algoritmickou schopností vyčíslovat chemické rovnice. Pouze u pěti studentů z 11 byly výsledky v jednotlivých částech výzkumu vyrovnané. Úspěšnost více než poloviny studentů byla nižší, než jaká je očekávána na druhém stupni sekundárního vzdělávání. Analýzou postupů byly zjištěny problémy studentů při vyčíslování, které mohly mít vliv na jejich úspěšnost - základní matematické dovednosti, vynechání závěrečné kontroly, nutnost využít vyšší hodnoty stechiometrických koeficientů. Applet, který byl zvolen jako výzkumný nástroj, znázorňoval poměr atomů pomocí reprezentací symbolické...
Možnosti a meze aktivizace žáků ve výuce chemie na základní škole prostřednictvím didaktických her: Částicové složení látek
Šelepa, Jan ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Koperová, Dominika (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi aktivizace žáků základních škol v tématu částicové složení látek, a to pomocí didaktických her. Teoretická část pojednává o vybraných významných osobnostech zabývajících se aktivizací v minulosti, definuje pojem aktivita a aktivizace a jejich význam v pedagogické praxi. Dále představuje výukové metody a jejich možnou klasifikaci, v níž především akcentuje na didaktické hry (jejich definování, dělení a význam). Následně navazuje rozbor kritických témat v učivu chemie na základní škole, v rámci kterého byla vytipována oblast učiva ("částicové složení látek"), pro niž jsou jednotlivé didaktické hry vytvářeny. Téma "částicového složení látek" je dále analyzováno napříč několika v současnosti nejpoužívanějšími učebnicemi. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na představení tzv. konstrukčního výzkumu, jež byl zvolen za výzkumnou metodu, která byla pro účely tvorby didaktických her využita. V rámci praktické části bylo vytvořeno šest prototypů didaktických her, které byly následně modifikovány na základě zpětné vazby od dvou odborníků z oblasti didaktiky chemie, od čtyř zkušených učitelů chemie a z využití žáky v pedagogické praxi. Připomínky z těchto tří instancí byly postupně zabudovány do prototypů a vznikly tak finální návrhy didaktických her k využití ve...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Bilek, Maroš
12 Bilek, Martin
12 BÍLEK, Martin
3 Bílek, MIroslav
1 Bílek, Marek
1 Bílek, Michael
16 Bílek, Michal
2 Bílek, Milan
3 Bílek, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.