Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nová synagoga Česká Lípa
Aulisa, Marco ; Velek, Jan (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Nová synagoga Česká Lípa, která je předmětem této diplomové práce, symbolizuje nový počátek pro židovskou komunitu v České Lípě. Stavba zahrnuje kromě samotné synagogy administrativu židovské obce se soukromou i veřejnou částí a kosher restauraci pro členy židovské obce i širokou veřejnost. Nedílnou součástí synagogy jsou očistné lázně mikve a památník obětí holokaustu. Koncept umístění synagogy a památníku má silné pouto s původními polohami vypálených synagog. Velice důležité pro židovskou obec je šíření osvěty, která zabrání aktuálním dezinformacím a to jak v oblasti židovského náboženství, tak obecně dennodenních tématech skličujících naši společnost. Stavba synagogy se nachází na velice nehostinným území. Je třeba zabránit vniku hluku z přilehlé komunikace a dále se vypořádat s neuceleným urbanistickým okolím. V neposlední řadě je zapotřebí venkovní část objektu udělat tak, aby byla oddělitelná od okolního prostoru, ale zároveň zvala návštěvníky do centra objektu. To je docílené postavením stavby na vyvýšeném podstavci. Hmota objektu je rozdělena do tří základních funkcí a je doplněna o atria, která jednotlivá podlaží vizuálně propojují a podporují přirozenou cirkulaci vzduchu pro lepší ochlazování stavby v letních měsících. Pro dodání přirozenějšího prostředí je objekt doplněn o listnaté stromy. Fasáda objektu je navržena v rastru pilířů, které dodávají stavbě důstojný charakter a zároveň rozbíjí dlouhé prázdné stěny na fasádě. Mezi pilíři se nachází fasádní obklad. Celý fasádní systém je v betonu probarveném do bílého odstínu.
Galerie moderního umění
Aulisa, Marco ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie předmětu Ateliérové tvorby AG032 a konstrukční studie předmětu Komplexního projektu AG036. Předmětem této bakalářské práce je návrh novostavby Galerie moderního umění. Řešené parcely číslo 272/51 a 272/56, na nichž je stavební záměr umístěn, se nachází v katastrálním území městské části Město Brno, přičemž hlavní přístup na pozemek je z ulice Benešova. Stavba je na pozemku situována v blízkosti hranice parcely s ulicí Koliště, tedy na jeho severovýchodní straně. Již ze samotné situace okolních ulic vyplývá základní koncept projektu, kterým je snaha o vyrovnání nerovnosti zástavby. Současně je jedním z kladených cílů zastavět parcelu tak, aby zůstal zachován ráz okružní třídy kolem středu města. Na podobu konečného návrhu měly velký vliv dvě urbanistické osy, a sice severní a jihozápadní, z nichž jedna charakterizuje zástavbu ve směru od budovy Magistrátu města Brna a druhá je charakteristická pro stavby nacházející se ve směru budovy hlavního nádraží. Oba tyto směry se pomyslně střetávají ve středu navrhovaného objektu. Navrhovaná stavba je čtyřpodlažní, přičemž podzemní podlaží slouží i jako podzemní garáž. V první nadzemním podlaží se nachází kavárna, která je propojena s novým venkovním prostorem s pobytovými schody. Dispozice galerie ve všech podlažích je řešena multifunkčně. Třetí nadzemní podlaží částečně slouží i jako terasa. Pro navrhovanou stavbu je charakteristické navození pocitu jejího odlehčení, což bylo docíleno zapuštěním prvního a třetího nadzemního podlaží dovnitř a rovněž zaoblením rohů fasády druhého nadzemního podlaží. Významným prvkem stavby je také řešení vniku přirozeného světla. V rámci výstavních ploch je přirozené osvětlení řešeno plně prosklenou fasádou, kdy je mezi jednotlivá skla vložena fólie, která pohltí veškeré přímé paprsky. Dovnitř objektu se tak dostane pouze neutrální disperzní světlo. Zbylé opláštění stavby je řešeno betonovým obkladem v jeho přirozeném provedení.
Nová synagoga Česká Lípa
Aulisa, Marco ; Velek, Jan (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Nová synagoga Česká Lípa, která je předmětem této diplomové práce, symbolizuje nový počátek pro židovskou komunitu v České Lípě. Stavba zahrnuje kromě samotné synagogy administrativu židovské obce se soukromou i veřejnou částí a kosher restauraci pro členy židovské obce i širokou veřejnost. Nedílnou součástí synagogy jsou očistné lázně mikve a památník obětí holokaustu. Koncept umístění synagogy a památníku má silné pouto s původními polohami vypálených synagog. Velice důležité pro židovskou obec je šíření osvěty, která zabrání aktuálním dezinformacím a to jak v oblasti židovského náboženství, tak obecně dennodenních tématech skličujících naši společnost. Stavba synagogy se nachází na velice nehostinným území. Je třeba zabránit vniku hluku z přilehlé komunikace a dále se vypořádat s neuceleným urbanistickým okolím. V neposlední řadě je zapotřebí venkovní část objektu udělat tak, aby byla oddělitelná od okolního prostoru, ale zároveň zvala návštěvníky do centra objektu. To je docílené postavením stavby na vyvýšeném podstavci. Hmota objektu je rozdělena do tří základních funkcí a je doplněna o atria, která jednotlivá podlaží vizuálně propojují a podporují přirozenou cirkulaci vzduchu pro lepší ochlazování stavby v letních měsících. Pro dodání přirozenějšího prostředí je objekt doplněn o listnaté stromy. Fasáda objektu je navržena v rastru pilířů, které dodávají stavbě důstojný charakter a zároveň rozbíjí dlouhé prázdné stěny na fasádě. Mezi pilíři se nachází fasádní obklad. Celý fasádní systém je v betonu probarveném do bílého odstínu.
Galerie moderního umění
Aulisa, Marco ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie předmětu Ateliérové tvorby AG032 a konstrukční studie předmětu Komplexního projektu AG036. Předmětem této bakalářské práce je návrh novostavby Galerie moderního umění. Řešené parcely číslo 272/51 a 272/56, na nichž je stavební záměr umístěn, se nachází v katastrálním území městské části Město Brno, přičemž hlavní přístup na pozemek je z ulice Benešova. Stavba je na pozemku situována v blízkosti hranice parcely s ulicí Koliště, tedy na jeho severovýchodní straně. Již ze samotné situace okolních ulic vyplývá základní koncept projektu, kterým je snaha o vyrovnání nerovnosti zástavby. Současně je jedním z kladených cílů zastavět parcelu tak, aby zůstal zachován ráz okružní třídy kolem středu města. Na podobu konečného návrhu měly velký vliv dvě urbanistické osy, a sice severní a jihozápadní, z nichž jedna charakterizuje zástavbu ve směru od budovy Magistrátu města Brna a druhá je charakteristická pro stavby nacházející se ve směru budovy hlavního nádraží. Oba tyto směry se pomyslně střetávají ve středu navrhovaného objektu. Navrhovaná stavba je čtyřpodlažní, přičemž podzemní podlaží slouží i jako podzemní garáž. V první nadzemním podlaží se nachází kavárna, která je propojena s novým venkovním prostorem s pobytovými schody. Dispozice galerie ve všech podlažích je řešena multifunkčně. Třetí nadzemní podlaží částečně slouží i jako terasa. Pro navrhovanou stavbu je charakteristické navození pocitu jejího odlehčení, což bylo docíleno zapuštěním prvního a třetího nadzemního podlaží dovnitř a rovněž zaoblením rohů fasády druhého nadzemního podlaží. Významným prvkem stavby je také řešení vniku přirozeného světla. V rámci výstavních ploch je přirozené osvětlení řešeno plně prosklenou fasádou, kdy je mezi jednotlivá skla vložena fólie, která pohltí veškeré přímé paprsky. Dovnitř objektu se tak dostane pouze neutrální disperzní světlo. Zbylé opláštění stavby je řešeno betonovým obkladem v jeho přirozeném provedení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.