Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivizační metody ve výuce chemie s podporou mobilních aplikací
Andrlíková, Věra ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizačními metodami ve výuce chemie s využitím mobilních aplikací. Teoretická část se věnuje tématu digitální gramotnosti. Analýzou dokumentu Doporučení rady Evropské unie o klíčových kompetencích pro celoživotní vzdělávání bylo zjištěno, že součástí klíčových kompetencí pro celoživotní učení je digitální kompetence. Je tedy velmi žádoucí, aby školy zahrnovaly digitální technologie do výuky a rozvíjely dovednosti žáků s nimi pracovat. Dále jsou v teoretické části ukotveny pojmy související s mobilním vzděláváním a s aktivizačními metodami. Jsou zde popsány konkrétní mobilní aplikace a aktivizační metody, které jsou využity v praktické části. Praktická část se věnuje didaktickému zpracování devíti aktivit pro výuku chemie. V návrhu aktivit je kladen důraz na aktivizaci žáků pomocí aktivizačních metod a mobilních aplikací. Aktivity byly zpracovány didaktickým cyklem CMIARE (cíl, metoda, instrukce, akce, reflexe, evaluace), což s sebou přináší mnohé prvky formativního hodnocení. Všechny aktivity byly hodnoceny několika vybranými vyučujícími chemie. Z hodnocení vyplynulo, že všechny aktivity jsou použitelné ve výuce chemie na stupni školy, pro kterou byly určeny, jsou téměř až zcela srozumitelné a jejich náročnost většinou odpovídala cílové skupině žáků, pro kterou byla...
Vizualizace základních tvarů molekul v organické chemii
Andrlíková, Věra ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výukou tématu vizualizace tvarů molekul v organické chemii a typy vazeb v souvislosti s orbitaly na gymnáziích. Teoretická část zkoumá zařazení tématu vizualizace tvarů molekul v RVP G a ŠVP několika vybraných gymnázií. V rámci obsahu vizualizace je kladen důraz na molekuly alkanů, alkenů a alkynů, vazby v nich (jednoduchá, dvojná a trojná vazba) a souvislost s orbitaly a hybridizací při vzniku těchto vazeb. Teoretická část dále obsahuje soubor hodnotících kritérií pro analýzu vybraných didaktických prostředků. Praktická část se věnuje hodnocení vybraných didaktických prostředků (učebnice, mobilní aplikace pro chytré telefony, webové stránky a videa). Analýza je provedena na základě hodnotících kritérií uvedených v teoretické části. Dále se praktická část zabývá didaktickým zpracováním vyučovací hodiny, která se věnuje tématu tvary molekul a vazby v nich. V návrhu hodiny je kladen důraz na vizualizaci molekul.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.