Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Maturitní zkouška z českého jazyka v úpravě pro neslyšící ve světle testování češtiny jako cizího jazyka
Andrejsek, Jan ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Práce se na pozadí dosavadních výzkumů čtenářské gramotnosti u sluchově postižených žáků zabývá modifikovanou maturitní zkouškou z českého jazyka v úpravě pro neslyšící, kterou v České republice skládají neslyšící žáci ve společné části maturitní zkoušky. Zkouška je v ústřední části práce podrobně představena a jsou v ní prezentovány výsledky žáků a některá další statistická data. Součástí práce jsou rovněž ukázky testových úloh a vybraných žákovských prací. Další část práce se věnuje zkouškám z češtiny jako cizího jazyka určeným cizincům a relevantní zkoušky popisuje. V závěru práce se autor snaží přiblížit, jak probíhá testování jazykových dovedností neslyšících žáků při ukončování středního vzdělávání v zahraničí.
Maturitní zkouška z českého jazyka v úpravě pro neslyšící ve světle testování češtiny jako cizího jazyka
Andrejsek, Jan ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Práce se na pozadí dosavadních výzkumů čtenářské gramotnosti u sluchově postižených žáků zabývá modifikovanou maturitní zkouškou z českého jazyka v úpravě pro neslyšící, kterou v České republice skládají neslyšící žáci ve společné části maturitní zkoušky. Zkouška je v ústřední části práce podrobně představena a jsou v ní prezentovány výsledky žáků a některá další statistická data. Součástí práce jsou rovněž ukázky testových úloh a vybraných žákovských prací. Další část práce se věnuje zkouškám z češtiny jako cizího jazyka určeným cizincům a relevantní zkoušky popisuje. V závěru práce se autor snaží přiblížit, jak probíhá testování jazykových dovedností neslyšících žáků při ukončování středního vzdělávání v zahraničí.
Státní maturitní zkouška z českého jazyka pro neslyšící studenty
Andrejsek, Jan ; Pacovská, Jasňa (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Práce se v širších souvislostech zabývá maturitní zkouškou z českého jazyka prelingválně neslyšících žáků v nové koncepci státem garantované maturitní zkoušky. Na pozadí stávající podoby maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, kterou prelingválně neslyšící žáci až dosud skládali, popisuje vznik a vývoj maturitní zkoušky z českého jazyka v úpravě pro neslyšící. Tento popis je zasazen do širších historických souvislostí vzniku nové koncepce maturitní zkoušky, která je v práci přiblížena zejména ve vztahu k žákům s přiznaným uzpůsobením podmínek pro konání maturitní zkoušky, mezi něž prelingválně neslyšící žáci patří. Současná podoba maturitní zkoušky z českého jazyka v úpravě pro neslyšící je v práci podrobně popsána, zároveň je zmíněn její pozitivní přínos v oblasti výchovy a vzdělávání prelingválně neslyšících žáků do budoucna a některé aktuální problémové okruhy, kterým se bude třeba v nejbližší době věnovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.