Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazování celebrit ve společenských časopisech ve dvou časových obdobích (1930-1938,2000-2008) a jejich komparace
Žbirková, Nikola ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Předmětem této diplomové práce je porovnání způsobu psaní o celebritách ve dvou časových obdobích, a to 1930-1938 a 2000-2008. Práce vychází ze dvou prvorepublikových společenských časopisů Eva a List paní a dívek a ze dvou časopisů z přelomu století - Cosmopolitan a Rytmus života. První část diplomové práce představuje především téma společenských časopisů a celebrit, dotýká se také bulváru a masových médií. Zabývá se rovněž charakteristikami vybraných společenských časopisů. Zároveň jsou v teoretické části uvedeny základní poznatky z historie obou zkoumaných časových období, které umožňují lépe pochopit kontext dané doby. Druhá část diplomové práce je zaměřena na vlastní empirický výzkum, který se skládá z explorativní a deskriptivní fáze výzkumu. Jde tedy o stěžejní část diplomové práce, která přináší nové poznatky. Explorativní fáze představuje výzkumný vzorek a prezentuje záznamy článků. Předmětem deskriptivní fáze jsou analýzy vztahů mezi povoláními celebrit a tématy, emocemi a sentimentem v relevantních článcích. Součástí této části jsou položené výzkumné otázky a následně jejich zodpovězení.
Intertextovost v reklamě
Žbirková, Nikola ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá intertextovost v reklamě. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů, jako jsou reklama, intertextovost, transtextovost a prostředky mezitextového navazování. Důležitou součástí jsou také vybrané přístupy k intertextovosti v reklamě a jejich následné porovnání. Praktickou část tvoří návrh informačního systému pro práci s korpusem a následné představení vlastního korpusu, doplněného o komentáře a případně hodnocení. Tato část je završena analýzou korpusu, jež vede k formulování závěrů o tom, jak jsou zdrojové texty modifikovány a adaptovány. Tato bakalářská práce si klade za cíl: 1) zjistit, zda-li jsou reklamy založené na principu intertextovosti jevem častým, nebo méně častým, 2) zjistit, který prostředek mezitextového navazování se v reklamních textech nejčastěji uplatňuje, 3) povšimnout si, k jakému typu zdrojového textu se nejčastěji odkazuje, 4) navrhnout vhodný informační systém k ukládání, snadnému vyhledávání a komentování shromážděného materiálu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.