Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Horizont odpadu
Ochotná, Barbora ; Rypl Žabčíková, Ada (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Město je místem akumulace, produkce a reprodukce výrobních prostředků i spotřeby zboží, odpad se ale typicky akumuluje mimo něj. Vypadává za náš horizont fyzicky i mentálně. Odpad, který vyprodukujeme, mění krajinu a transformuje procesy na zemi, aniž by většina „místa transformace“ navštívila. Projekt pracuje s myšlenkou přesměrování závěrečné fáze produkčního řetězce zpět do místa spotřeby výrobou prvků veřejného prostoru z komunálního odpadu. Zpřítomňování odpadu vede k uvědomění si jeho množství i míry konzumace. Zároveň se z odpadu stává něco mnohem ambivalentnějšího, eventuálně užitečného nebo dokonce krásného.
Architektura a umění
Menšík, Daniel ; Rypl Žabčíková, Ada (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Galerie často působí sterilně, odtažitě a snobsky. Je třeba přiblížit se lidem, ukázat jim, že i galerie je normální prostředí, kde se člověk může cítit dobře. Skutečně? Sterilnost je jedinečná možnost vytržení. Umožnuje kritický odstup. Rozšiřuje vědomí. Obléká cizí příliš těsnou kůži. Vnucuje odcizení. Osvobozuje. Ponouká ztratit smysl všeho, znovu jej nalézt a opět ztratit. Je třeba vydat oběť. Umění má rvát vnitřnosti.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Rypl Žabčíková, Ada ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Nárožní polyfunkční dům se studentským bydlením, menzou a podzemními garážemi leží na nábřeží řeky Svratky, v blízkosti fakulty architektury a pedagogické fakulty MU. Konceptem bylo "otevíraní se". A to nejen budovy k městu a řece, ale i jejich obyvatelů mezi sebou . Dynamický tvar vyjadřuje mládí jeho obyvatel.
Konverzia mestského bloku v Ľubľani
Uhríková, Tatiana ; Rypl Žabčíková, Ada (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Návrh urbanisticko – architektonickej štúdie vnútrobloku slúži ako ideový koncept konverzie historického mestského bloku Ľubľane a zároveň ponúka možné odpovede na problematiku zahusťovania centier miest, využitia vágnych mestských priestorov, ktoré stratili svoj význam. Prvá časť návrhu sa zaoberá riešením mikrourbanizmu vnútrobloku, ktorý v súčasnosti prechádza mnohými stavebnými úpravami, ktoré ale nakoniec viedli k jeho devastácií a degradácii prostredia. Návrh urbanizmu reaguje na živelnosť mestského organizmu, rešpektuje jeho jedinečný kontext a má za úlohu vytvoriť prirodzené prostredie, ktoré je schopné stať sa súčasťou lokality bez narušenia jej pôvodnej integrity a charakteru.Druhá časť návrhu predstavuje architektonickú štúdiu Kultúrneho centra s divadelnou scénou, ktorého idea a koncept vznikli ako výsledok úvah o zahusťovaní mesta a využívaní potenciálu „prázdnych miest” za účelom priniesť nové kvality a nový impulz života. Rovnako uplatňuje aj poznatky z diela Christophera Alexandra a jeho Jazyka vzorov, ktorý slúžil ako teoretický základ a veľký zdroj inšpirácie. Analytická časť a proces práce prirodzene vyústili do programu kultúrneho centra a divadla, ako vhodného a chýbajúceho prvku mesta, ktorý vytvorí silné centrum aktivity naprieč rozličnými vekovými skupinami a komunitou. Organizácia hmotovej štruktúry jednotlivých náplní a rozdelenie programu odpovedá na otázky urbanizmu, konkrétnych predstáv o fungovaní lokality, kvality prostredia a vytvárania pozitívnej geometrie verejného priestoru. Funkčná náplň v centre odzrkadľuje myšlienku zahusťovania v rámci organizácie priestoru a vytvára organizmus mesta v meste. Termín zahusťovania nie je myslený primárne ako zahusťovanie formálne, ale obsahové, ktoré prináša množstvo nových, rôznorodých aktivít do riešeného územia.
Architektura a umění
Červeňová, Mária ; Rypl Žabčíková, Ada (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá návrhom Městskej galerie Litomyšl. Ako by mala galéria vyzerať? Čo vlastne v dnešnej dobe pojem galéria znamená? Návrh reaguje na okolie a život v meste. Koncept zrkadlenia, ktorý môžme vidieť v meste je viditeľný v priestorovom, ale aj provoznom usporiadaní galérie.
Zahradní město
Dvořáková, Alena ; Rypl Žabčíková, Ada (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Práce se zabývá hledáním odpovědi na prvotní otázku, co je době zahradní město a jak jej chápat. Hledání identity v místě, které je v současnosti odtrhnuté od města. Návrh je reakcí na původní urbanistickou studii od architektů Ivana Kolečka a Pavla Jury. Výsledkem bakalářské práce je koncepční návrh území, jednalo se o zadanou parcelu, a rozpracování části do větší podrobnosti.
Valašská identita v objektech drobné architektury
Rypl Žabčíková, Ada ; Mrva, Kamil (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je příběhem o (ztrátě) paměti místa a hledání identity Valašska prostřednictvím objektů drobné architektury. Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou krajiny jako celku - rozebírá region v geografických, antropologických a kulturních souvislostech na pozadí stěžejních historických událostí. Návrhová část diplomové práce nastiňuje „krajinný plán“a definuje krajinné prvky pomocí analýzy a interpretace znaků jednotlivých krajinných úvarů.
Konverzia mestského bloku v Ľubľani
Uhríková, Tatiana ; Rypl Žabčíková, Ada (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Návrh urbanisticko – architektonickej štúdie vnútrobloku slúži ako ideový koncept konverzie historického mestského bloku Ľubľane a zároveň ponúka možné odpovede na problematiku zahusťovania centier miest, využitia vágnych mestských priestorov, ktoré stratili svoj význam. Prvá časť návrhu sa zaoberá riešením mikrourbanizmu vnútrobloku, ktorý v súčasnosti prechádza mnohými stavebnými úpravami, ktoré ale nakoniec viedli k jeho devastácií a degradácii prostredia. Návrh urbanizmu reaguje na živelnosť mestského organizmu, rešpektuje jeho jedinečný kontext a má za úlohu vytvoriť prirodzené prostredie, ktoré je schopné stať sa súčasťou lokality bez narušenia jej pôvodnej integrity a charakteru.Druhá časť návrhu predstavuje architektonickú štúdiu Kultúrneho centra s divadelnou scénou, ktorého idea a koncept vznikli ako výsledok úvah o zahusťovaní mesta a využívaní potenciálu „prázdnych miest” za účelom priniesť nové kvality a nový impulz života. Rovnako uplatňuje aj poznatky z diela Christophera Alexandra a jeho Jazyka vzorov, ktorý slúžil ako teoretický základ a veľký zdroj inšpirácie. Analytická časť a proces práce prirodzene vyústili do programu kultúrneho centra a divadla, ako vhodného a chýbajúceho prvku mesta, ktorý vytvorí silné centrum aktivity naprieč rozličnými vekovými skupinami a komunitou. Organizácia hmotovej štruktúry jednotlivých náplní a rozdelenie programu odpovedá na otázky urbanizmu, konkrétnych predstáv o fungovaní lokality, kvality prostredia a vytvárania pozitívnej geometrie verejného priestoru. Funkčná náplň v centre odzrkadľuje myšlienku zahusťovania v rámci organizácie priestoru a vytvára organizmus mesta v meste. Termín zahusťovania nie je myslený primárne ako zahusťovanie formálne, ale obsahové, ktoré prináša množstvo nových, rôznorodých aktivít do riešeného územia.
Horizont odpadu
Ochotná, Barbora ; Rypl Žabčíková, Ada (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Město je místem akumulace, produkce a reprodukce výrobních prostředků i spotřeby zboží, odpad se ale typicky akumuluje mimo něj. Vypadává za náš horizont fyzicky i mentálně. Odpad, který vyprodukujeme, mění krajinu a transformuje procesy na zemi, aniž by většina „místa transformace“ navštívila. Projekt pracuje s myšlenkou přesměrování závěrečné fáze produkčního řetězce zpět do místa spotřeby výrobou prvků veřejného prostoru z komunálního odpadu. Zpřítomňování odpadu vede k uvědomění si jeho množství i míry konzumace. Zároveň se z odpadu stává něco mnohem ambivalentnějšího, eventuálně užitečného nebo dokonce krásného.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.