Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Virtuální model MFF UK
Müller, Jiří ; Žára, Jiří (vedoucí práce) ; Máša, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zobrazovaní rozsáhlých 3D scén vytvořených v jazyce VRML/X3D. Tyto scény se nedají zobrazovat najednou, neboť objem dat, který scéna představuje, je příliš velký. Úkolem práce je navrhnout metody a postupy, jak rozsáhlé scény rozdělit na menší části, které je již prohlížeč schopen zobrazit.
Dynamická úroveň detailu
Celba, Pavel ; Beneš, Bedřich (vedoucí práce) ; Žára, Jiří (oponent)
The work aims to render real-time forest with lighting. Detailed tree models created by professional application are used. A point-based method for level of detail is used for tree model simplification and rendering. The rendering of forest is based on hierarchical view-dependent pseudo-continuous level of detail. The frustum culling is used for scene visibility testing. Novelty hierarchical impostor system is presented to speed up rendering. Two forest lighting models are used. First is directional diffuse lighting to simulate sun light and the second is ambient only lighting model. The work includes implementation of rendering system using shader programs running on graphic card. Utilities are provided for obtaining data from XFrog tree modeling utility, for converting tree to format for viewing, for creating level of detail representation of trees and placing trees into the forest.
Generation of 3D presentation from floor plan designer
Slančík, Milan ; Žára, Jiří (vedoucí práce) ; Pelikán, Josef (oponent)
Cílem práce je navrhnout a implementovat intuitivní 3D prezentaci z daného 2D půdorysu. 2D plány jsou vytvořeny existujícím designérem, který musí být rozšířený o možnosti nastavit a popsat atributy potřebné pro 3D prezentaci (např.: pohledy ve scéně, výška stěny, pozice oken, dveří, …) a vyexportovat do vhodného 3D prostředí. Plány jsou reprezentovány XML souborem, na který bude aplikována XSL transformace za účelem generování X3D popisu scény. Vhodný X3D prohlížeč bude použit pro prezentaci a ladnou navigaci ve scéně.
Nefotorealistické zobrazování v reálném čase
Vondrák, Štěpán ; Žára, Jiří (vedoucí práce) ; Pelikán, Josef (oponent)
Cílem této práce je prostudovat metody nefotorealistického zobrazování (NPR) s ohledem na jejich použití pří zobrazování v reálnem čase a využít možností moderních grafických karet k implementaci několika NPR technik. První část srovnává implementaci tří hranových detektorů, které fungují na principu hledání nespojitostí v obrazech s normálami, druhými derivacemi hloubek či identifikátory jednotlivých regionů vykreslované scény. Společným použitím těchto detektorů lze nalézt siluety objektů, okrajové hrany, ostré hrany a rozhraní mezi materiály. Kombinace zvýrazňování důležitých hran a stupňovitého stínovaní povrchu objektů je použita k zobrazení scény ve stylu kreslených filmů. Závěrečná část práce se věnuje inovativnímu přístupu k zobrazování trojrozměrných modelů ve stylu mozaik. Ten oproti dříve prezentovaným metodám dokáže vykreslovat i složité scény v reálném čase. Hlavního urychlení je docíleno tím, že k výpočtu pozic jednotlivých dlaždic je namísto tradičního Voroného diagramu použita simulace sytému tuhých pružin.
Generation of 3D presentation from floor plan designer
Slančík, Milan ; Pelikán, Josef (oponent) ; Žára, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a implementovat intuitivní 3D prezentaci z daného 2D půdorysu. 2D plány jsou vytvořeny existujícím designérem, který musí být rozšířený o možnosti nastavit a popsat atributy potřebné pro 3D prezentaci (např.: pohledy ve scéně, výška stěny, pozice oken, dveří, …) a vyexportovat do vhodného 3D prostředí. Plány jsou reprezentovány XML souborem, na který bude aplikována XSL transformace za účelem generování X3D popisu scény. Vhodný X3D prohlížeč bude použit pro prezentaci a ladnou navigaci ve scéně.
Virtuální model MFF UK
Müller, Jiří ; Žára, Jiří (vedoucí práce) ; Máša, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zobrazovaní rozsáhlých 3D scén vytvořených v jazyce VRML/X3D. Tyto scény se nedají zobrazovat najednou, neboť objem dat, který scéna představuje, je příliš velký. Úkolem práce je navrhnout metody a postupy, jak rozsáhlé scény rozdělit na menší části, které je již prohlížeč schopen zobrazit.
Příprava VR prezentací z CAD modelů
Kudlvasr, Martin ; Žára, Jiří (vedoucí práce) ; Kopecký, Michal (oponent)
Název práce: Příprava VR prezentací z CAD modelů Autor: Martin Kudlvasr Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky, MFF UK Vedoucí diplomové práce: Prof. Ing. Jiří Žára, CSc. e-mail vedoucího: zara@fel.cvut.cz Abstrakt: Analýza specifického problému pracoviště virtuální techniky ve společnosti ŠKODA AUTO, a. s., návrh řešení a implementace. Zaměstnanci při přípravě virtuálních scén (prezentací nových typů automobilů) používají program Virtual Designer 2, který selhává při správě verzí prezentací. Udržování verzí je pro zaměstnance zdlouhavé a je náchylné k chybám. Program VR Aid tento problém řeší a snaží se o maximální zjednodušení často se opakujících úkonů. Disponuje grafickým uživatelským rozhraním s intuitivním ovládáním. Program umožňuje zrychlit přípravu nových verzí virtuálních prezentací a šetří tak cenný čas zaměstnanců. Byl navržen tak, aby doplňoval a zároveň nenarušoval funkce stávajícího programového vybavení pracoviště, spolupracuje zejména s aplikacemi Virtual Designer 2, Opera a DeltaGen. Součástí práce je nově vytvořená dokumentace používaných formátů FHS a VRP a knihovny pro práci s těmito formáty. Při práci byl vyvinut (univerzálně použitelný) systém pro zjednodušení komunikace mezi vývojářem a zákazníkem. Klíčová slova: virtuální realita, FHS, Virtual Designer 2, ŠKODA AUTO,...
Dynamická úroveň detailu
Celba, Pavel ; Žára, Jiří (oponent) ; Beneš, Bedřich (vedoucí práce)
The work aims to render real-time forest with lighting. Detailed tree models created by professional application are used. A point-based method for level of detail is used for tree model simplification and rendering. The rendering of forest is based on hierarchical view-dependent pseudo-continuous level of detail. The frustum culling is used for scene visibility testing. Novelty hierarchical impostor system is presented to speed up rendering. Two forest lighting models are used. First is directional diffuse lighting to simulate sun light and the second is ambient only lighting model. The work includes implementation of rendering system using shader programs running on graphic card. Utilities are provided for obtaining data from XFrog tree modeling utility, for converting tree to format for viewing, for creating level of detail representation of trees and placing trees into the forest.
Exteriéry a interiéry ve virtuálních městech
Kmoch, Petr ; Sloup, Jaroslav (oponent) ; Žára, Jiří (vedoucí práce)
Virtuální Stará Praha je webová aplikace umožňjící prohlížení centra Prahy vymodelovaného ve VRML. Tato práce ji rozšiřuje o možnost prezentace interiérů a o impostory, což jsou zjednodušené části geometrie scény používané místo vzdálených modelů. Interiéry jsou založeny na existující struktuře VSP. Je přidáno automatické generování interiérových stěn, podpora pro stropy a osvětlení. Interiéry je možné doplnit do existujícího modelu bez nutnosti upravovat modely domů. Zároveň jsou do systému zavedeny hloubkové impostory. Mají plně trojrozměrný tvar vycházející z geometrie části scény, kterou zastupují. To umožňuje věrnější zobrazení rozdílů v hloubce v porovnání s klasickými plochými impostory. Každý impostor kvůli omezení velikosti používá jedinou texturu, předem vykreslený pohled na část scény, kterou zastupuje. Pro automatické generování impostorů je dodán program v jazyce Java. Pro zobrazování impostorů jsou zavedeny dva režimy, které se liší vizuální kvalitou a výpočetními nároky. Na závěr jsou uvedeny výsledky testů výkonu porovnávajících zobrazování impostorů s původním systémem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.