Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Consumer credits in Czech Republic through the optics of behavioral economics : the impact of the form of presented information on the individual's decision making
Švejdová, Lenka ; Bauer, Michal (vedoucí práce) ; Ryska, Pavel (oponent)
Tato práce se inspiruje behaviorální ekonomií, která poukazuje na důležitost formy podání informací a komplexitu rozhodování. Cílem práce je ukázat vliv způsobu podání informace na rozhodování jednotlivce v případě výběru spotřebitelského úvěru. V rámci výzkumného šetření jsou navrženy hypotetické dotazníky - každý z nich obsahuje jednu tabulku s nabídkou třech rozdílných spotřebních úvěrů. Každá tabulka prezentuje účastníkovi výzkumu smluvní podmínky v různých formách, tyto formy se ovšem nikdy neliší v množství a úrovni prezentovaných informací. Takovéto cenové a sankční manipulace nám umožňují měřit trade-off dotazovaných mezi cenou úvěru a k němu se vážícími sanknčními náklady a jak se mění preference jedince, když přidáme objasňující formu smluvních podmínek. Empirická analýza naznačuje, že pokud jsou podmínky spotřebitelských úvěrů prezentovány přehlednějším a jasnějším způsobem, je možné "pošťouchnout" spotřebitele k výběru bezpečnějšího úvěru bez toho, abychom omezili svobodu a rozsah výběru. Snahou této studie je tedy ukázat, že je velmi důležité, aby finanční instituce poskytovali informace o podmínkách spotřebních úvěrů přehledně a jednoznačně.
Analysis of Czech P2P lending investors' behaviour drivers
Hudcová, Tereza ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Dvořáková Švejdová, Lenka (oponent)
Tato studie se zaměřuje na zkoumání peer-to-peer lending trhu v České republice pomocí analýzy unikátně získaných dat z české P2P lending platformy Zonky. Hlavním cílem této práce je hledání možné korelace mezi postojem k riziku peer-to-peer investorů, který je odvozen ze standardizovaných postupů, a jejich reálným chováním na platformě. Bylo zjištěno, že investoři se v online prostředí chovají ještě rizikověji, než by z teoretického hlediska měli. Práce také potvrdila specifičnost postoje k riziku z hlediska různých oblastí života. Následně bylo pomocí lineární regrese dokázáno, že jediný faktor, který je vysoce statisticky signifikantní, co se vlivu na očekávaný výnos investorova portfolia týče, je úroková míra u žádosti o půjčku. Tento poznatek dále podporuje sklon investorů k většímu riziku, což má za výsledek faktický nezájem o charakteristiky žadatele o půjčku.
Gender board diversity and its impact on firm performance in the Czech Republic
Černík, David ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Dvořáková Švejdová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je zaměřit se na genderovou nerovnováhu ve strukturálních orgánech firem a na vliv který má genderová diverzita v představenstvu na rentabilitu aktiv těchto firem v České republice. Použitím panelové série dat, čítající 204 akciových společností různých velikostí během let 2003 až 2011, byla zjištěna značná nerovnováha poměru žen a mužů ve strukturálních orgánech firem a zanedbatelný pokrok v tomto směru v rámci sledovaného období. Výsledky regresní analýzy ukázaly statisticky nevýznamný vliv genderové diverzity na rentabilitu aktiv pro všechna použitá měřítka zastoupení žen ve strukturálních orgánech firem i přesto, že jsme vzali v potaz endogenitu hlavní proměnné použitím metody fixních efektů a 2SLS. Čistě ekonomické odůvodnění potenciálních změn, které by přinutily podniky začlenit více žen do strukturálních orgánů firem, tedy nalezeno nebylo. Pokud by byly navíc započítány výdaje související se zavedením takovýchto změn, tak by mohlo v krátkém období dojít i k rovnou negativnímu vlivu na finance firem. 1
Consumer credits in Czech Republic through the optics of behavioral economics : the impact of the form of presented information on the individual's decision making
Švejdová, Lenka ; Bauer, Michal (vedoucí práce) ; Ryska, Pavel (oponent)
Tato práce se inspiruje behaviorální ekonomií, která poukazuje na důležitost formy podání informací a komplexitu rozhodování. Cílem práce je ukázat vliv způsobu podání informace na rozhodování jednotlivce v případě výběru spotřebitelského úvěru. V rámci výzkumného šetření jsou navrženy hypotetické dotazníky - každý z nich obsahuje jednu tabulku s nabídkou třech rozdílných spotřebních úvěrů. Každá tabulka prezentuje účastníkovi výzkumu smluvní podmínky v různých formách, tyto formy se ovšem nikdy neliší v množství a úrovni prezentovaných informací. Takovéto cenové a sankční manipulace nám umožňují měřit trade-off dotazovaných mezi cenou úvěru a k němu se vážícími sanknčními náklady a jak se mění preference jedince, když přidáme objasňující formu smluvních podmínek. Empirická analýza naznačuje, že pokud jsou podmínky spotřebitelských úvěrů prezentovány přehlednějším a jasnějším způsobem, je možné "pošťouchnout" spotřebitele k výběru bezpečnějšího úvěru bez toho, abychom omezili svobodu a rozsah výběru. Snahou této studie je tedy ukázat, že je velmi důležité, aby finanční instituce poskytovali informace o podmínkách spotřebních úvěrů přehledně a jednoznačně.
Prodej podniku, jeho obecné i praktické problémy na případu společnosti Howswn CKD Compressors
Švejdová, Lenka ; Vomáčková, Hana (vedoucí práce) ; Rajnochová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá problematikou prodeje závodu. První část se zabývá obecně podnikovými kombinacemi, obecnými účetními metodami a podstatou prodeje závodu. Dále navazuje obchodně právní úprava prodeje závodu. Součástí je i účetní řešení prodeje závodu a daňová problematika. Na závěr jeden praktický případ uskutečnění transakce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.