Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv dlouhodobého pobytu jedince v dětském domově na jeho morální vývoj
Šusta, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Miklošíková, Miroslava (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FILOZOFICKÁ FAKULTA KATEDRA PEDAGOGIKY doktorské kombinované studium obor pedagogika ABSTRAKT DISERTAČNÍ PRÁCE Vliv dlouhodobého pobytu jedince v dětském domově na jeho morální vývoj Effect of Long-term Residence of Individual in Children's Home to His Moral Development Mgr. Petr Šusta Školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa Praha 2018 Abstrakt a klíčová slova Disertační práce rozpracovává téma vlivu dlouhodobého pobytu jedince v dětském domově na jeho morální vývoj. Práce obsahuje teoretickou a empirickou část, přičemž cílem realizovaného výzkumu bylo zjistit a případně postihnout rozdíly v morálním vývoji dětí a mladistvých dlouhodobě pobývajících v dětském domově a jedinců, kteří v ústavní výchově ve svém životě nikdy nepobývali. Za využití metodologie Lawrence Kohlberga byly získány a shrnuty výsledky vlastního šetření, které bylo realizováno ve spolupráci s dětmi z dětských domovů a s dětmi z běžných rodin jako kontrolní skupinou. Práce v teoretické části postihuje téma ústavní výchovy v České republice, metodologická východiska zjišťování úrovně morálního vývoje jedince tak, jak je navrhl a popsal Lawrence Kohlberg, ozřejmuje principy této metody a možnosti jejího využití. Empirická část práce je věnována definici cíle výzkumu, průběhu výzkumu, jeho dílčím specifikům, artikulaci závěrů a...
K problematice etické výchovy na základních školách
Šusta, Petr ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce má teoretický charakter. Zabývá se problematikou etické výchovy na základních školách. Po nezbytné definici klí ových pojm je prostor v nován popisu a vysv tlení relativismu postmoderny jako ur ujícího kontextu sou asné etiky a etické výchovy a následn pak tématu autority etiky v postmoderní dob . Etická výchova je posléze uvád na do souvislostí s platnými kurikulárními dokumenty. T žišt práce spo ívá v uchopení projektu etické výchovy vypracovaném Etickým fórem eské republiky, kde je v nována pozornost p edevším východisk m tohoto projektu - koncepcím R. Roche - Olivara a L. Lencze. V záv re ných ástech je práce soust ed na na srovnání projektu etické výchovy s konceptem osobnostní a sociální výchovy a na kritické zhodnocení tohoto projektu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.