Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bunkr
Ticháčková, Helena ; Sýkora, Šimon (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tematikou escapismu – tzn. touze po úniku z reality (skrze počítačové hry, denní snění atd.) Důvodem k tomuto zaměření je především má osobní potřeba utéci – zejména z emoční pasti určitých lidí a z určitého druhu traumat, která během let občas vyplouvají na povrch a ovlivňují jak moji přítomnost, tak budoucnost. Jako prostředek k naplnění záměru jsem si vybrala malbu na větší formáty pláten, do které se snažím promítnou pocit nerozhodnosti, úzkosti, očekávání. Ve společenském kontextu mi zvolené téma přijde relevantní a nemohu říci, že by platilo jen pro poslední tři roky. V širší současnosti ale mezi lidmi vnímám potřebu úniku mnohem intenzivněji.
no noon on
Janechová, Lucia ; Houser, Milan (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Práca spracováva tému slnka. To v nímame inak v závislosti od jeho polohy na oblohe, toho kde sa zrovna nachádzame či proste podľa toho, akú máme práve náladu. V obrazoch hľadám spôsoby jeho zobrazenia či stopy pocitov, ktoré je schopné vyvolávať. Využívam k tomu rozvetvené obrazce ako variácie tvaru lúčov, ťažiskom obrazov je príznačne zväčša kruh. Akryl a olej kombinujem s pastelom, ktorý umožňuje voľnejšiu kresbu. V snahe rozšíriť škálu médií pracujem aj s meďou či betónom. Sériu teda dopĺňajú aj reliéfne poloobjekty a medená "brána", ktorou slnko pomyselne prechádza na pravé poludnie.
Sešity záznamů krajin
Štindlová, Marie ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Resslová, Veronika (vedoucí práce)
Pokus o převedení situace v krajině do galerijní instalace. Spíše než o zaznamenání příběhu, jde o zachycení jemných posunů.
Pokoj pro nás pro všechny
Dobiášová, Dominika ; Poliačková, Martina (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce Sanctuary for Each of Them je tvořena sérií objektů a maleb, v nichž se snažím zachytit vzájemnou potřebnost a nejednoznačnost postavení jednotlivce ve společnosti. Diváky a divačky se snažím přivést na podivné, zneklidňující místo, kde se odehrává řada dějů a příběhů. Rozvíjí se zde vztahy mezi postavami, ale také mezi nimi a fikčním světem, do kterého jsou jejich příběhy zasazeny. Motivy a postavy z obrazů pak přechází do antropomorfních objektů - figur zobrazených ve skleněném nádobí a podnožích stolů. Takto se děj přesouvá přímo do fyzického prostoru galerie a mění se ve scénografii, do níž je možné vstoupit a interagovat s dějem na osobní úrovni.
Sborník: Až já budu velká
Fiedlerová, Anna ; Vítková, Lenka (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Praktická část bakalářské práce spočívá v realizaci série maleb, kreseb a fotografií reflektujících téma odchodu z domova a hledání nového. Dále se nad celým autobiografickým příběhem vznáší lidová píseň „Až já budu velká“. Tematizována je i postava selky a její povolání, cíle a postoje, protože právě ona se stává společníkem a rádcem autorky.
Dear Dream Diary
Fiedlerová, Marie ; Filipová, Markéta (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Vizuální zpracování zápisků z mého snového diáře, výjevy na pokraji reality a snu. Vidím situace a události, o kterých někdy nevím, zda se staly, teprve se stanou, nebo jsou jen sny. Ležím v peřinách a vidím vize na pokraji reality a něčeho absurdního, obrazy tančí kolem mne v noční temnotě a zhmotňují se v ranním světle mého pokoje na plátně bílých stěn.
Museli to založit
Štindlová, Marie ; Vítková,, Lenka (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Instalace zkoumající možnosti vizuálního jazyka a poezie.
Dějinné sebevědomí
Filipová, Markéta ; Štindlová, Marie (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci pojmenované Dějinné sebevědomí, s určitou dávkou humoru obsaženou již v názvu samotném, zkoumám téma osobní umělecké evoluce, kterou zákonitě prochází tvorba každého autora. Čas se cyklicky opakuje a jednotlivá období se tak mohou prolínat a překrývat. Diplomová práce je v mém případě výsledkem několikaletého zájmu o historii, tak jak jsem ji v průběhu času poznávala, přičemž samotný pojem historie se v rámci mé osobní myšlenkové sítě postupně formoval a zpřesňoval, až dospěl do současné podoby, ve které s ním pracuji i v mé závěrečné práci.
O špatných a horších lidech
Bažantová, Barbora ; Štindlová, Marie (oponent) ; Císařová, Judita (vedoucí práce)
Mou bakalářskou prací je audiokazeta. Základ této audiokazety tvoří vybrané, částečně autobiografické (dnešním jazykem autofikční) texty, které jsem psala v průběhu svého studia na FaVU a následně namluvila spolu s kolegou Alešem Procházkou, který je zároveň protagonistou některých z příběhů. Ke spolupráci na nahrávání, tvorbě přebalu a sound designu jsem si obecně vybírala lidi pohybující se více hlubině či alespoň okrajově (a více či méně historicky) v prostředí pražské punkové/nezávislé/hudební scény, to stejné platí i pro vedoucí práce Juditu Císařovou, moderátorku pořadu Špína na radiu Wave.
no noon on
Janechová, Lucia ; Houser, Milan (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Práca spracováva tému slnka. To v nímame inak v závislosti od jeho polohy na oblohe, toho kde sa zrovna nachádzame či proste podľa toho, akú máme práve náladu. V obrazoch hľadám spôsoby jeho zobrazenia či stopy pocitov, ktoré je schopné vyvolávať. Využívam k tomu rozvetvené obrazce ako variácie tvaru lúčov, ťažiskom obrazov je príznačne zväčša kruh. Akryl a olej kombinujem s pastelom, ktorý umožňuje voľnejšiu kresbu. V snahe rozšíriť škálu médií pracujem aj s meďou či betónom. Sériu teda dopĺňajú aj reliéfne poloobjekty a medená "brána", ktorou slnko pomyselne prechádza na pravé poludnie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.