Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza a komparace dramatizací Žabákových dobrodružství
Šteidlová, Kateřina ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; SCHWARZOVÁ, Kateřina (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza a komparace dramatizací knihy Kennetha Grahama Žabákova dobrodružství, která patří do zlatého fondu britské literatury pro děti. Zabývám se otázkou, do jaké míry dramatizace odpovídají předloze, zda se od ní odklání, z jakého důvodu a co tento odklon způsobuje. Pracuji v ní se čtyřmi dramatizacemi – divadelní hrou Alana Alexandra Milneho Toad of Toad Hall, inscenací Divadla Alfa Žabákova dobrodružství, krátkým animovaným filmem z dílny Walta Disneyho The Adventures of Ichabod and Mr. Toad a celovečerním hraným filmem Terryho Jonese Žabákova dobrodružství. V diplomové práci analyzuji nejprve knižní předlohu a následně její dramatizace z hlediska tématu a žánru, postav, prostředí, kompozice a výrazových prostředků. Následně porovnávám jednotlivé dramatizace vzhledem k použitým transformačním postupům – selekci, kondenzaci, substituci, amplifikaci, kompozičním a jazykovým operacím. V závěrečné kapitole shrnuji získané poznatky.
Nonsensová poezie jako východisko pro inscenační práci
Šteidlová, Kateřina ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Bakalářská práce přibližuje inscenační proces s dvojicí adolescentních dívek, které navštěvují literárně-dramatický obor na základní umělecké škole. Námětem naší práce se stala nonsensová poezie. Dívky se s interpretací této poezie setkaly pouze v rámci předmětu přednes. Práce na inscenaci tak byla pro obě cestou objevování nových možností inscenační tvorby. Opírala jsem se o dovednosti a zkušenosti, které dívky získaly během předchozího studia literárně-dramatického oboru, ale i v dalších uměleckých oborech. Pro inscenaci jsme tak využily zejména jejich schopnost pracovat s nadsázkou, ztvárnit situaci pohybově, podpořit atmosféru zvukem, hudbou. V jednotlivých kapitolách přibližuji dvojici dívek, s nimiž jsem pracovala, a to jak z hlediska jejich zkušeností s dramatickou výchovou, tak z hlediska vývojové psychologie. Dále analyzuji námět, popisuji dramaturgicko-režijní koncepci a práci na budování vytyčených situací. Popisuji také, jak se naše koncepce v průběhu práce měnila v závislosti na budování dramatického oblouku a na tom, zda vybrané texty dívky oslovily a jak jsme je následně uchopily. Sleduji také proces reprízování a jeho vliv na konečnou podobu inscenace.
Návratnost příspěvku na péči do systému sociálních služeb na území správního obvodu obce s rozšířenou působností České Budějovice
STEIDLOVÁ, Kateřina
V průběhu našeho života nastává mnoho situací, které musíme řešit a se kterými se musíme vyrovnávat. Jedná se například o nemoc, invaliditu, zdravotní znevýhodnění, chudobu, ztrátu zaměstnání či samotu. Některé situace můžeme zvládnout vlastními silami, některé s pomocí rodinných příslušníků či přátel, některé události ale nejsme schopni vyřešit a nejsme schopni si zabezpečit základní životní potřeby. V takových případech je nutná pomoc státu v rámci její sociální politiky. Sociální politika v České republice je dělená na tři pilíře ? vedle sociálního pojištění stojí státní sociální podpora a sociální pomoc, o které se hovoří jako o třetím pilíři sociálního zabezpečení. Systém sociální pomoci tvoří určitý standard, jehož základní složkou je právo na existenci jednotlivce. Sociální pomoc se realizuje pomocí služeb a dávek sociální péče. Mezi dávky sociální péče patří také příspěvek na péči, který se poskytuje osobám závislým na pomoci jiné fyzické osoby a který je tématem této diplomové práce. Osoba se považuje za závislou na pomoci jiné osoby ve čtyřech stupních podle stupně závislosti, od lehké do úplné. Podle stupně a věku oprávněné osoby se také liší výše daného příspěvku. Mezi příjemce příspěvku na péči patří osoby se zdravotním postižením a senioři. Příspěvkem na péči se stát podílí na zajištění sociálních služeb, poskytovaných v domácím prostředí či v zařízeních sociálních služeb.

Viz též: podobná jména autorů
13 STEIDLOVÁ, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.