|
Vzdělávání budoucích učitelů v oblasti ICT
Štefáčková, Petra ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání budoucích učitelů v oblasti ICT. Teoretická část se zabývá zmapováním současné podoby pregraduální přípravy učitelů zaměřenou na výuku ICT předmětů u neoborových studentů. Seznamuje čtenáře s výsledky výzkumu ICILS 2013, které se tematicky týkají práce a se Strategií digitálního vzdělávání do roku 2020. Tato strategie by měla ovlivnit budoucí přípravu učitelů v oblasti ICT a celkové pojetí výuky ICT na školách. Empirická část je zaměřena na kvantitativní dotazníkové šetření, uskutečněné na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Výzkum zjišťoval zda jsou studenti vzdělávání v oblasti ICT, zda jsou vedeni k používání ICT, zda mají o oblast ICT zájem. Výuka ICT předmětů není na Pedagogické fakultě povinná a proto jsou v této oblasti vzděláváni jen ti studenti, kteří o to mají sami zájem. Práce obsahuje kapitolu doporučení pro praxi, která mimo jiné obsahuje i aktuální podobu plnění bodu č. 3. Zajistit podmínky pro rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení učitelů, ze Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. KLÍČOVÁ SLOV Pregraduální příprava učitelů, Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, ICT, postoje,učitel, ICILS
|