Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
3D video browser
Míchal, Vít ; Štancl, Vít (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je navrhnout a vytvořit aplikaci pro vizualizaci vzájemně propojených video dat. Vizualizace probíhá ve 3D prostoru a snaží se využít jeho výhody (např. vnímání hloubky). V tomto dokumentu je obsaženo nastudování různých kategorií prostorových uživatelských rozhraní. Dále obsahuje návrh tří možných uživatelských rozhraní a jejich ovládání. Je zde také popsána implementace a provedené testy uživatelského rozhraní. Aplikace jsou napsány v jazyce C++ s pomocí Open Inventor.
Virtuální rýsovací plocha
Smyček, Libor ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá způsoby zpracování grafické informace s ohledem na využití v rýsovací aplikaci. Dále definuje předpisy platné pro práci s geometrickými primitivy v rovině. Druhá část práce obsahuje návrch a implementaci virtuální rýsovací plochy pro potřeby středních a základních škol.
Interaktivní segmentace medicínských obrazových dat
Kříž, Radim ; Štancl, Vít (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi interaktivní segmentace medicínských obrazových dat pomocí knihovny ITK a segmentační metody level-set. Dále diskutuje možnosti interaktivního ovlivnění průběhu segmentace pomocí uživatelem definovaných hran a usnadnění segmentace pomocí módů umožňujících automatické nastavení parametrů. Nedílnou součástí práce je uživatelsky přívětivý segmentační nástroj postavený na knihovně ITK využívající segmentační metodu level-set, který názorně předvádí možnosti módů a přidaných hran v praxi. Návrh a implementace tohoto nástroje je také součástí této práce.
Grafický výukový systém
Hotař, Roman ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je přiblížit problematiku návrhu výukového software pro výuku algoritmizace. Práce přistupuje k problému, jak z teoretického hlediska vzdělávání se a učení se novým věcem, tak z praktického pohledu důležitého pro osvojení si procesu algoritmizace. Zabývá se také stavem výuky algoritmizace na českých školách a popisuje výsledný program, který byl v rámci diplomového projektu vytvořen. Přínos této práce spočívá ve shrnutí požadavků, kladených na daný software a implementaci softwaru tohoto typu, na kterém lze názorně demonstrovat problémy a požadavky návrhu programů tohoto druhu. V práci jsou také popsány reakce pedagogů na vytvořenou aplikaci.
Grafické znázornění stereometrických jevů
Kroupa, Ondřej ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Aplikace pro podporu výuky středoškolské matematiky v oblasti stereometrických jevů a problémů zobrazených pomocí anaglyfů.
Učební program - rovinná geometrie a streometrie
Straka, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tento dokument popisuje způsob, jakým byl vytvořen prezentační sotfware matematiky pro základní školy. Tento program by měl pomoci pedagogovi při výkladu učiva a studentovi může tento nástroj pomoci pro pochopení látky. Po důkladném zvážení a spolupráci s pedagogy jsme vybrali jako objekt zájmu část matematiky s názvem rovinná geometrie a stereometrie. Přidala se k tomu i problematika zobrazení postupu při řešení konstrukčních úloh. V dokumentu je popsán postup práce  začínající analýzou, přes implementaci, až po testování. Důležitou částí je grafické rozhraní, ovládání programu a způsob vykreslování objektů v okně této aplikace.
Syntéza textur
Havelka, Robert ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce čtenáři objasní význam texturování a obsahuje přehled základních postupů při syntetizování textur. Generování textur je popsáno především z pohledu procedurálních generátorů. Vysvětlen je význam použití Fourierovy transformace a její zjednodušené verze, diskrétní kosinové transformace. Při modifikacích textur je použit Gaussův šum a Gaussův filtr. Pro mísení textur je v práci použit konvoluční teorém. V rámci práce je také popsán návrh a implementace aplikace, která umožňuje experimentovat s vytvářením textur.
Vizuální nástroj pro tvorbu aplikací ve zpracování obrazu
Horák, Lukáš ; Štancl, Vít (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením nástroje pro vizuální tvorbu aplikací ve zpracování obrazu, které se provádí pomocí grafického propojování funkčních bloků. Grafické propojování je realizováno pomocí tzv. node editoru, který je implementován v Qt frameworku. Qt framework je využit napříč celým projektem, pro uživatelské rozhraní a správu dynamických knihoven. Knihovna OpenCV je využita jako základ pro zpracování obrazu. Tento nástroj je možné rozšiřovat o další metody zpracování pomocí pluginů, umístěných v dynamických knihovnách. Dále interpretuje navrženou aplikaci, návrh aplikace je podpořen režimem náhledu na změnu v reálném čase. Obsahuje i historii akcí (Undo/Redo systém).
Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace
Dokoupil, Petr ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních animovaných sekvencí s vysokou mírou kontroly nad prováděním animací. Hlavní animační technika použitá v enginu je skeletální animace a některé její varianty jsou již v základu obsaženy, nicméně ve všech fázích vývoje byly brány v potaz i ostatní animační techniky a výsledná architektura není přímo závislá na žádné z nich.
Model dynamické scény pro robota
Görig, Jan ; Štancl, Vít (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá uchováváním geometrické informace o okolním prostředí pro robotické systémy. Model prostředí je reprezentován objekty, které mohou být získány pomocí natrénovaných rozpoznávačů, detektorů rovinných ploch, apod. na základě dat ze senzorů. V této práci je navržen model prostředí, který nepracuje s reprezentací založenou na mračnu bodů, jak je běžné v podobných řešeních, ale s objekty popsanými pomocí obalových kvádrů a rovin. Informace o těchto objektech (pozice, apod.) se průběžně mění podle dat získaných z rozpoznávačů. Implementace je provedena jako modul pro robotický operační systém ROS. Pro lepší názornost je funkce modelu vizualizována demonstrační aplikací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Štancl, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.