Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka středoškolských učitelů fyziky, jejichž žáci pokračují ve studiu fyziky na vysoké škole
Špilínková, Ivana ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Strategickým cílem výzkumu uvedeného v této diplomové práci je přispět ke zlepšení kvality výuky fyziky na středních školách. Při výzkumu jsme se zaměřili na tyto dvě otázky: Které parametry kvality jsou typické pro výuku vedenou učiteli fyziky, jejichž studenti pokračují ve studiu na MFF UK? Jak učitelé působí na fyzikálně nadané a motivované žáky? Jako výzkumný plán byla zvolena případová studie. Konkrétně jsme se zaměřili na výuku tří učitelů, jejichž žáci pokračují ve zvýšené míře ve studiu fyziky na vysoké škole. Kvantitativní část, v rámci které probíhalo pedagogické pozorování výuky, byla pojata jako výzkum ex-post-facto. Následovala kvalitativní část, ve které byly ke sběru dat využity polostrukturované rozhovory, díky kterým byly získané informace zasazeny do širšího kontextu. Výsledky výzkumu ukázaly, že naplnění některých parametrů je pro výuku daných učitelů společné (např. fyzikální odbornost, matematický model, abstraktní představivost vyjadřování žáků), v jiných parametrech se jejich výuka liší (např. využití pomůcek, výklad, zájem žáků, využití hodnocení) a některé parametry se ve výuce téměř nevyskytují (např. práce s textem, heuristická metoda). Některé závěry výzkumu se týkají také práce s fyzikálně motivovanými a nadanými žáky.
Historické experimenty a jejich analogie jako součást fyzikálního vzdělávání na středních školách
Špilínková, Ivana ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Koudelková, Věra (oponent)
Nazevprace: Historicke experimenty ajejich analogic jako soucast fyzikalmho vzdelavam na stfedm'ch skolach Autorka: Ivana Spilinkova Katedra / IJstav: Katedra didaktiky fyziky MFF UK Vedoucl bakalafske prace: RM)r. Mgr. Vojtech Zak, Ph.D., katedra-didaktiky fyziky Abstrakt: Tato bakalafska prace je zamefena na aktivity souvisejicf s historickymi experimenty. S ohledem na cil bakalafske prace byla provedena dilci reserse cesky psanych i mezinarodnfch zdroju t^kajicfoh se vyuziti historickyoh experimentu ve vyuce fyziky. K dalslmu zpracovanf byl zyglen Oersteduv pokus a historicke metody mefenf tihoveho zrychlem a rychlosti sv§fla. Aktivity zab;yvajlcf se temito pokusy byly overeny ve vyuce fyziky v ruzn;>'ch focnfcfch vyssiho i nizslIo gymnazia. Na zaklade zkusenostl z vyuky byly tyto aktivity upraveny. Navrh prubehu techto aktivit je uveden V materialech urcenych pro ucitele fyziky. Kllcova slova: experiment, historicky experiment, fyzika, fyzika na stfednl skole

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.