Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Air works with helicopters
Orolin, Pavol ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
This bachelor work aim to issues of use the helicopters in the external sling load works. Deals with economic operation of helicopters and explain high financial costs in this activity. This thesis include short introduction to basic dividing of helicopters and principle how the helicopter works. Next is the attention given to description of external sling load set and risks including work with sling load. Attention is dedicated to technological procedure of build ski lift, with choosen type of helicopter. Content is complete with legislation, which explains pilot trainnig for flying with external sling load.
Launching and Operating Issues of Supersonic Business Jet
Kincová, Daniela ; Veselý, Petr (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
This thesis is dealing with problematic about launching and operating supersonic business jets. Nowadays, after Concorde retirement, there are no more any supersonic aircrafts in civil transport system. Nowadays, there are exists many projects and research companies, which are trying to reintroduce the supersonic aircrafts into civil aviation and they are focus predominantly to business jets. The main question is, if is at least suitable or reasonable , to reintroduce this type of transport. There are lots of problems, which are complicate this. These aircrafts causes too much noise, they have a huge fuel consumption, which means a problems with emissions, they are flying in high altitudes, which could lead to problems with cabin pressurization, navigation, cosmic radiation and so on. In addition, a ban on supersonic overland flights restrict the flight routes, or extend them. The current emerging projects do not achieve as large a range as classic modern business jets, which causing, that supersonic business jets on longer distances become ineffective. Despite these problems, it is more or less clear that the introduction of supersonic business jets will occur within the next 10 to 15 years, even if it's just a matter of prestige for very wealthy people.
Výcvik dopravních pilotů
Müller, David ; Kujal, Tomáš (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce má za účel poukázat na obtížnost a různé metody výcviku dopravních pilotů. Zároveň může sloužit jako návod pro kohokoliv, kdo by se chtěl stát dopravním pilotem a s létáním se doposud nesetkal. Dále práce obsahuje rozvahu nad strategií výcviku z hlediska financí a vlastních možností adepta, kterou by si měl každý, kdo usiluje o dopravní létání dobře rozmyslet než začne. V práci je taktéž zahrnuta návratnost investic, která může být pro některé stěžejní při rozhodování. Mimo to řeší i problematiku úvěrů pilotů a přináší pohled na nové trendy v letectví.
Návrh wingletu pro kluzák LS-3
Koutník, Tomáš ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem wingletu pro kluzák LS-3. Popisuje výběr metody pro stanovení hlavních parametrů wingletu na zálkadě zvoleného kritéria pro porovnání výkonů modifikovaného letadla s letadlem s původním křídlem. Obsahuje také rozbor zatížení křídla a stanovení limitů provozu kluzáku s wingletem.
Návrh letounu pro vlekání a základní akrobacii
Loutocký, Jiří ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší koncepční návrh letounu pro vlekání a provádění základní akrobacie. Letoun je navržen dle předpisu CS-23. První část práce řeší koncepční návrh. Přesněji možné koncepce a výběr nejlepší z nich na základě daných kritérií. Dále je prostor věnován řešení letových výkonů pouze vlečného letounu. Při běžném letu i akrobacii. Následují důležité letové výkony při aerovleku. Součástí práce je taktéž systémový 3D model celého letounu, kompaktní disk s tímto modelem a elektronickou podobou práce.
Multipilot Airliner's Crew
Munk, Tomáš ; Matyáš, Petr (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
The aim of this master„s thesis is detailed study of multipilot airliner?s crew in sence of optimalization of its actions, which is known as Crew Resource Management (CRM). This paper shows what is the main purpose of CRM through the air crash investigations and human factor analysis. According to this findings, the last chapter presents problems of flight crew planning and personnel selection.
Možnosti konverze dvoumotorového pístového letounu Beechcraft B60 Duke na turbovrtulový
Skládal, Zdeněk ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou konverze dvoumotorového pístového letounu Beechcraft B60 Duke na turbovrtulové motory Walter M601 nebo Pratt & Whitney Canada PT6. Práce se zaměřuje na finanční analýzu vlastního provedení přestavby, potřebných prostředků pro certifikaci, schválení do provozu v České republice a stanovení návratnosti investice. Dále se zabývá vypracováním návrhů letových a výkonových charakteristik, provozních nákladů pro oba navrhované motory a porovnáním se současnými charakteristikami a provozními náklady.
Návrh koncepce systému vztlakové klapky pro novou generaci sportovního letounu
Rensa, Pavel ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celkové koncepce sportovního letounu pro základní výcvik, leteckou turistiku a aerovleky s využitím v aeroklubech a privátním sektoru. Cílem práce bylo navržení vnějších tvarů letounu, výpočet základních aerodynamických charakteristik a výkonů, řešení konstrukčního a aerodynamického návrhu křídla, vztlakové mechanizace a jejího ovládání.
Optimalizace štěrbinové vztlakové klapky letounu
Dvořák, Petr ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je optimalizovat vztlakovou mechanizaci letounu Phoenix Air U-15 tak, aby letoun splňoval požadavky předpisu UL-2 na pádovou rychlost – 65 km/h. Tohoto cíle je dosaženo optimalizací polohy štěrbinové klapky za využití CFD – software Ansys Fluent v6. Práce řeší i optimalizaci klapky pro vzlet a konstrukční řešení vyklápění klapky.
Návrh konstrukce křídla a podvozku kluzáku TST 14 MC
Štěpánek, Jan ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Modifikace kluzáku TST-14 MC, výpočet V-n obálky zatížení, rozložení vztlaku po křídle, výpočet případů zatížení křídla, pevnostní kontrola vybraných konstrukčních uzlů, návrh mechanismu zatahování podvozku, stanovení zatížení podvozku dle ULKM, pevnostní kontrola podvozku

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.