Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhnání /odsun Němců po druhé světové válce jako etický problém.
Smejkal, Josef ; Rethmann, Albert-Peter (vedoucí práce) ; Ovečka, Libor (oponent)
Resumé Vyhnání/odsun Němců po druhé světové válce se stal předmětem mnoha diskuzí, které přetrvávají až do dnešních dnů. Pro Čechy a Němce je odsun/vyhnání tragickou zkušeností z jejich společných nevyřešených dějin. Snahy o usmíření se dějí, přesto to nestačí k tomu, abychom mohli mluvit o zdárném vyřešení problematických kapitol česko-německých dějin. Strach a nedůvěra k Němcům a německému národu, neznalost historického pozadí, skutečností a faktů, stejně jako neochota vést dialog a vydat se na cestu smíření (Aussöhnung) vedoucí k usmíření (Versöhnung) a nerozlišování kolektivní a individuální viny představuje jedny z hlavních překážek dalšího vývoje vzájemných vztahů. Vypracování práce dle klasického modelu vidět - posoudit - jednat, nám může být otevřením vhledu do celé problematiky česko-německých vztahů z pohledu křesťanské etiky, při současném vědomí historického vývoje, fenoménu viny, principů usmíření a přístupu reprezentativních skupin věnujících se této problematice. S využitím pohledu křesťanské etiky na prohlášení jednotlivých skupin nám může být pomocí, jak se zmíněné reprezentativní organizace a skupiny vypořádávají s minulostí a vinou a na jaké pozici se nacházejí, s ohledem na představenou cestu vedoucí k usmíření. Možnými kroky do budoucna se pak ukazuje pokračování v činnostech, které již...
Řízení učební činnosti žáků ve výuce cizích jazyků
Smejkal, Josef ; Taxová, Jiřina (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent) ; Trösterová, Zdenka (oponent)
Tato práce pojednává o moderních přístupech k řízení učební činnosti žáků ve výuce cizích jazyků. Poskytuje nástin nejdůležitějších vztahů a efektů, které vznikají v rámci sledované oblasti. Obsažený výzkum se zaměřuje na posouzení otázky, jakou roli hrají zvolené vnitřní charakteristiky učícího se jak v oblasti používání cílového jazyka, tak i v oblasti rozmanitých postojů k učebním a vyučovacím činnostem. Výsledky výzkumu odhalily, že tyto zvolené vnitřní charakteristiky učícího se jsou hlavním faktorem, který ovlivňuje jak množství studenty používaného cílového jazyka, tak i postoje studentů k učitelovu přístupu k řízení výuky cizích jazyků.
Řízení učební činnosti žáků ve výuce cizích jazyků
Smejkal, Josef ; Taxová, Jiřina (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent) ; Trösterová, Zdenka (oponent)
Tato práce pojednává o moderních přístupech k řízení učební činnosti žáků ve výuce cizích jazyků. Poskytuje nástin nejdůležitějších vztahů a efektů, které vznikají v rámci sledované oblasti. Obsažený výzkum se zaměřuje na posouzení otázky, jakou roli hrají zvolené vnitřní charakteristiky učícího se jak v oblasti používání cílového jazyka, tak i v oblasti rozmanitých postojů k učebním a vyučovacím činnostem. Výsledky výzkumu odhalily, že tyto zvolené vnitřní charakteristiky učícího se jsou hlavním faktorem, který ovlivňuje jak množství studenty používaného cílového jazyka, tak i postoje studentů k učitelovu přístupu k řízení výuky cizích jazyků.
Řízení učební činnosti žáků ve výuce cizích jazyků
Smejkal, Josef ; Taxová, Jiřina (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent) ; Trösterová, Zdenka (oponent)
Tato práce pojednává o moderních přístupech k řízení učební činnosti žáků ve výuce cizích jazyků. Poskytuje nástin nejdůležitějších vztahů a efektů, které vznikají v rámci sledované oblasti. Obsažený výzkum se zaměřuje na posouzení otázky, jakou roli hrají zvolené vnitřní charakteristiky učícího se jak v oblasti používání cílového jazyka, tak i v oblasti rozmanitých postojů k učebním a vyučovacím činnostem. Výsledky výzkumu odhalily, že tyto zvolené vnitřní charakteristiky učícího se jsou hlavním faktorem, který ovlivňuje jak množství studenty používaného cílového jazyka, tak i postoje studentů k učitelovu přístupu k řízení výuky cizích jazyků.
Rozvoj kompetencí budoucích manažerů a požadavky podnikové praxe
Smejkal, Josef ; Průcha, Jan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Problematika této disertace "Rozvoj kompetencí budoucích manažerů a požadavky podnikové praxe" vychází ze skutečnosti, že zaměstnavatelé již několik let vyjadřují obavy ohledně toho, že absolventi VŠ nemají rozvinuté kompetence, které potřebují v praxi, a proto viní vzdělávací systém z neadekvátního rozvoje těchto kompetencí studentů. Na základě vlastního výzkumu tato práce zjišt'uje, jak jsou u studentů dané kompetence rozvíjeny terciárním vzděláváním v oboru ekonomika a management. Hlavním cílem práce je nalézt způsoby, jak lépe podpořit kompetenční rozvoj VŠ studentů, aby tak došlo ke zvýšení souladu mezi terciárním vzděláváním a zaměstnáním absolventů VŠ.
Vyhnání /odsun Němců po druhé světové válce jako etický problém.
Smejkal, Josef ; Rethmann, Albert-Peter (vedoucí práce) ; Ovečka, Libor (oponent)
Resumé Vyhnání/odsun Němců po druhé světové válce se stal předmětem mnoha diskuzí, které přetrvávají až do dnešních dnů. Pro Čechy a Němce je odsun/vyhnání tragickou zkušeností z jejich společných nevyřešených dějin. Snahy o usmíření se dějí, přesto to nestačí k tomu, abychom mohli mluvit o zdárném vyřešení problematických kapitol česko-německých dějin. Strach a nedůvěra k Němcům a německému národu, neznalost historického pozadí, skutečností a faktů, stejně jako neochota vést dialog a vydat se na cestu smíření (Aussöhnung) vedoucí k usmíření (Versöhnung) a nerozlišování kolektivní a individuální viny představuje jedny z hlavních překážek dalšího vývoje vzájemných vztahů. Vypracování práce dle klasického modelu vidět - posoudit - jednat, nám může být otevřením vhledu do celé problematiky česko-německých vztahů z pohledu křesťanské etiky, při současném vědomí historického vývoje, fenoménu viny, principů usmíření a přístupu reprezentativních skupin věnujících se této problematice. S využitím pohledu křesťanské etiky na prohlášení jednotlivých skupin nám může být pomocí, jak se zmíněné reprezentativní organizace a skupiny vypořádávají s minulostí a vinou a na jaké pozici se nacházejí, s ohledem na představenou cestu vedoucí k usmíření. Možnými kroky do budoucna se pak ukazuje pokračování v činnostech, které již...

Viz též: podobná jména autorů
15 SMEJKAL, Jiří
13 Smejkal, Jakub
26 Smejkal, Jan
2 Smejkal, Jaroslav
15 Smejkal, Jiří
8 Smejkal, Josef
26 ŠMEJKAL, Jan
13 Šmejkal, Jakub
26 Šmejkal, Jan
15 Šmejkal, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.