Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základní koncepce hudebního vzdělávání při vzniku nové ZŠ s RVHV.
Šlinc, Radim ; Marešová, Jiřina (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá základní koncepcí a vizí hudebního vzdělávání při vzniku nové základní školy s rozšířenou výukou hudební výchovy. Práce sdružuje poznatky o vývoji hudební výchovy na českém území od středověku po současnost. Zároveň poskytuje historický přehled o vývoji základních škol s rozšířenou výukou hudební výchovy. Popisuje vznik těchto institucí podložený souhrnem poznatků a zkušeností Ladislava Daniela. Ten je shromáždil při tzv. Olomouckém experimentu, zaznamenal v době jeho průběhu a při následných odrazech v koncepcí vzdělávání na ZŠ s RVHV. Nastiňuje vznik osnov pro rozšířené vyučování hudební výchovy v současném systému českého školství. Práce zároveň zmiňuje výrazné osobnosti hudební pedagogiky, které se problematikou zabývaly, tj. Ladislava Daniela, Aleny Tiché, Jana Prchala a Pavla Jurkoviče. Dále řeší vznik školy jako školského subjektu a popisuje základní charakteristiky tohoto typu instituce. Charakterizuje náležitosti potřebné ke zřízení ZŠ s RVHV, zároveň vymezuje její právní rámec, fungování a statutární rámec s akcentem na školskou právnickou osobu. Zabývá se i financováním a hospodařením subjektu. Praktická část předkládá ucelenou vizi o zaměření vzdělávání na jednotlivých stupních základní školy. V neposlední řadě se věnuje směřování hudební výchovy v kontextu...
Základní koncepce vzdělávání při vzniku nové ZŠ s RVHV.
Šlinc, Radim ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá základní koncepcí a vizí vzdělávání při vzniku nové základní školy s rozšířenou výukou hudební výchovy. Práce sdružuje poznatky o vývoji hudební výchovy na českém území od středověku po současnost. Zároveň poskytuje historický přehled o vývoji základních škol s rozšířenou výukou hudební výchovy. Popisuje vznik těchto institucí na práci Ladislava Daniela v podobě tzv. Olomouckého experimentu, jeho průběhu a následných odrazech v koncepcí vzdělávání na ZŠ s RVHV. Nastiňuje vznik osnov pro rozšířené vyučování hudební výchovy v současném systému českého školství. Práce zároveň souhrnně popisuje výrazné osobnosti hudební pedagogiky, kteří se problematikou zabývali, tj. Ladislava Daniela, Aleny Tiché, Jana Prchala a Pavla Jurkoviče. Dále řeší vznik školy jako školského subjektu a popisuje základní charakteristiky tohoto typu instituce. Nastiňuje náležitosti potřebné ke zřízení ZŠ s RVHV, zároveň vymezuje její právní rámec, fungování a statutární rámec s akcentem na školskou právnickou osobu. Zabývá se i financováním a hospodařením subjektu. Praktická část předkládá ucelenou vizi o směru vzdělávání na jednotlivých stupních základní školy. V neposlední řadě se věnuje směřování hudební výchově v kontextu této instituce a popisuje jednotlivé body této vize, např. dětský pěvecký...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.