Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tematický celek "Vývoj přírody" v kontextu učiva biologie a požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia
Šlechtová, Anna ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Markoš, Anton (oponent)
Předložená práce představuje zpracování tematického celku "Vývoj přírody" pro gymnázia po odborné i metodické stránce. Výstupy jsou webová prezentace, dva krátké výukové filmy a dva zpracované výukové programy založené na modelu učení E - U - R. K lepšímu pochopení a orientaci v učivu je pohled do minulosti rozdělen do čtyř zoomů (přiblížení): 1) v měřítku miliard zahrnuje období od vzniku Země do současnosti; 2) v měřítku miliónů let přibližuje Fanerozoikum; 3) v měřítku statisíců let pokrývá éru Čtvrtohor a 4) v měřítku tisíců let odpovídá Holocénu. Zpracování tohoto tematického celku navazuje na probíhající školní reformu. Zohledňuje zařazení vzdělávacího oboru Geologie do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a pracuje s klíčovými kompetencemi.
Tematický celek "Vývoj přírody" v kontextu učiva biologie a požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia
Šlechtová, Anna ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Markoš, Anton (oponent)
Předložená práce představuje zpracování tematického celku "Vývoj přírody" pro gymnázia po odborné i metodické stránce. Výstupy jsou webová prezentace, dva krátké výukové filmy a dva zpracované výukové programy založené na modelu učení E - U - R, který vychází z pedagogického konstruktivismu. K lepšímu pochopení a orientaci v učivu je pohled do minulosti rozdělen do čtyř zoomů (přiblížení): 1) v měřítku miliard zahrnuje období od vzniku Země do současnosti; 2) v měřítku miliónů let přibližuje Fanerozoikum; 3) v měřítku statisíců let pokrývá éru Čtvrtohor a 4) v měřítku tisíců let odpovídá Holocénu. Zpracování tohoto tematického celku navazuje na probíhající školní reformu. Zohledňuje zařazení vzdělávacího oboru Geologie do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a pracuje s klíčovými kompetencemi.
Možnosti implementace průřezového tématu RVP environmentální výchova do výuky různých předmětů
Dlasková, Irena ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Práce se věnuje tématu ‚Možnosti implementace průřezového tématu RVP environmentální výchova do výuky různých předmětů'. Teoretická část má za cíl objasnění pojmu environmentální výchova. Jsou zde definovány cíle environmentální výchovy, její obsahy a postupy, jimiž je cílů dosahováno. Dále je v teoretické části popsán problém integrace obsahů vzdělání, jako mnou vybrané cesty k realizaci environmentální výchovy na základních školách. V praktické části diplomové práce se nejprve zabývám definováním principů integrace environmentální výchovy do jiných předmětů. Dále jsem v praktické části vytvořila metodický materiál pro implementaci environmentální výchovy do výuky nejrůznějších předmětů vyučovaných na základních školách. Metodika je doplněna konkrétními ukázkami realizace témat environmentální výchovy ve výuce vybraných předmětů.
Role probačních a výchovných programů v terciální prevenci sociálních deviací
Šmídová, Barbora ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na roli probačních a výchovných programů v oblasti terciální prevence sociálních deviací. Velká část mladistvých programy buď nedokončí, nebo již při jejich absolvování se dopustí dalšího provinění. Mým cílem bylo prozkoumat pohled mladistvých na význam probačních programů v jejich dalším životě. Probační úředníci, kteří mladistvé do programu vybírají, nemají zprávy o tom, jakou váhu jejich klienti přisuzují smyslu probačních programů a jakou zkušenost si odnášejí. Tato práce je rozdělená na dvě části. První, teoretická, je založena na studiu dostupné literatury, která se zabývá kriminalitou mládeže. Důležitou část tvoří vysvětlení toho, co jsou to probační programy a jaký je jejich smysl a účel. Popíši také dosavadní zkušenosti, ale i nové poznatky z oblasti výzkumů práce s mládeží a úspěšné zahraniční projekty. Na teoretickou část navazuje část empirická. Výzkum jsem se rozhodla provést formou rozhovorů s klienty PMS, kteří program úspěšně dokončili. Uvědomuji si, že z výpovědí několika málo jedinců se nedají činit obecné závěry, ale myslím si, že skrze jejich vyprávění lze pochopit, jak účast v programu prožívají a jaký mu připisují ve svém životě význam.
Metodiky studia vlivu pastvy na vegetaci
Hyklová, Lucie ; Münzbergová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Suché trávníky nacházející se na vápenitém podloží patří mezi mimořádně druhově bohaté a diverzifikované habitaty severní a střední Evropy. Většina suchých trávníků vznikla v minulosti zemědělskou činností člověka, a proto potřebuje k dlouhodobému udržování určitý typ managementu. V posledních desetiletích těchto habitatů plošně ubývá a z toho důvodu jsou na různých místech na světě zkoumány možnosti jejich obnovy a zachování. Na mnoha místech byla tradičním managementem pastva hospodářských zvířat a v dnešní době je často předmětem zkoumání. Cílem této rešeršní práce je srovnání metodik experimentů studujících vliv pastvy zvířat na vegetaci. Tyto experimenty se liší v metodice, ačkoli většinou mají stejný cíl - vysokou druhovou bohatost. Většina studií pochází z Velké Británie, Německa a států Severní Evropy. Průměrná délka experimentů je sedm let. Klíčová slova: trávník, pastva, management, obnova, metodika, druhová bohatost
Možnosti implementace průřezového tématu RVP environmentální výchova do výuky různých předmětů
Dlasková, Irena ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Práce se věnuje tématu ‚Možnosti implementace průřezového tématu RVP environmentální výchova do výuky různých předmětů'. Teoretická část má za cíl objasnění pojmu environmentální výchova. Jsou zde definovány cíle environmentální výchovy, její obsahy a postupy, jimiž je cílů dosahováno. Dále je v teoretické části popsán problém integrace obsahů vzdělání, jako mnou vybrané cesty k realizaci environmentální výchovy na základních školách. V praktické části diplomové práce se nejprve zabývám definováním principů integrace environmentální výchovy do jiných předmětů. Dále jsem v praktické části vytvořila metodický materiál pro implementaci environmentální výchovy do výuky nejrůznějších předmětů vyučovaných na základních školách. Metodika je doplněna konkrétními ukázkami realizace témat environmentální výchovy ve výuce vybraných předmětů.
Analýza programů primární prevence v libereckém kraji
Tkáčová, Drahuše ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Tématem mé diplomové práce byla analýza programů primární prevence v Libereckém kraji. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů souvisejících s vývojem sociálně patologických jevů a rizikového chování u dětí a mládeže. Dále se věnuje systému prevence se zaměřením na primární prevenci rizikového chování. Důležitou částí je téma primární prevence jako součást výchovy. Teoretická část mé práce je zakončena kapitolou zabývající se procesem komunitního plánování obcí. V praktické části je formou empirického šetření analyzována situace v oblasti primární prevence na základních školách, zjišťovány jsou informace o počtu poskytovatelů a programů primární prevence. Důležitým výstupem jsou také potřeby a postoje obcí v regionu.
Role probačních a výchovných programů v terciální prevenci sociálních deviací
Šmídová, Barbora ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na roli probačních a výchovných programů v oblasti terciální prevence sociálních deviací. Velká část mladistvých programy buď nedokončí, nebo již při jejich absolvování se dopustí dalšího provinění. Mým cílem bylo prozkoumat pohled mladistvých na význam probačních programů v jejich dalším životě. Probační úředníci, kteří mladistvé do programu vybírají, nemají zprávy o tom, jakou váhu jejich klienti přisuzují smyslu probačních programů a jakou zkušenost si odnášejí. Tato práce je rozdělená na dvě části. První, teoretická, je založena na studiu dostupné literatury, která se zabývá kriminalitou mládeže. Důležitou část tvoří vysvětlení toho, co jsou to probační programy a jaký je jejich smysl a účel. Popíši také dosavadní zkušenosti, ale i nové poznatky z oblasti výzkumů práce s mládeží a úspěšné zahraniční projekty. Na teoretickou část navazuje část empirická. Výzkum jsem se rozhodla provést formou rozhovorů s klienty PMS, kteří program úspěšně dokončili. Uvědomuji si, že z výpovědí několika málo jedinců se nedají činit obecné závěry, ale myslím si, že skrze jejich vyprávění lze pochopit, jak účast v programu prožívají a jaký mu připisují ve svém životě význam.
Tematický celek "Vývoj přírody" v kontextu učiva biologie a požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia
Šlechtová, Anna ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Markoš, Anton (oponent)
Předložená práce představuje zpracování tematického celku "Vývoj přírody" pro gymnázia po odborné i metodické stránce. Výstupy jsou webová prezentace, dva krátké výukové filmy a dva zpracované výukové programy založené na modelu učení E - U - R, který vychází z pedagogického konstruktivismu. K lepšímu pochopení a orientaci v učivu je pohled do minulosti rozdělen do čtyř zoomů (přiblížení): 1) v měřítku miliard zahrnuje období od vzniku Země do současnosti; 2) v měřítku miliónů let přibližuje Fanerozoikum; 3) v měřítku statisíců let pokrývá éru Čtvrtohor a 4) v měřítku tisíců let odpovídá Holocénu. Zpracování tohoto tematického celku navazuje na probíhající školní reformu. Zohledňuje zařazení vzdělávacího oboru Geologie do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a pracuje s klíčovými kompetencemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 ŠLECHTOVÁ, Alena
4 Šlechtová, Alena
2 Šlechtová, Andrea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.