Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Francouzská hobojová škola a její vliv na hobojovou školu českou
Škreptáčová, Anna ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Tématem této diplomové práce je pojem francouzská hobojová škola a následně vliv této specifické školy na českou hobojovou školu. Cílem práce je zjistit platnost tohoto pojmu v současnosti, podat faktické informace o francouzské hobojové škole a zaznamenat vlastní zkušenost autorky s touto hobojovou školou. V úvodu autorka vysvětluje význam pojmu francouzská hobojová škola v této práci, sděluje cíle práce a důvod pro výběr tématu. První kapitola se zabývá pojmem francouzská hobojová škola a jeho významem v kontextu dnešní doby. Druhá kapitola popisuje historický vývoj francouzské hobojové školy, francouzských výrobců hobojů a současný systém hudebního vzdělávání ve Francii. Třetí kapitola na základě autorčiny zkušenosti zachycuje francouzské hobojisty, kteří působili v Čechách. Čeští interpreti, kteří mají spojitost s francouzskou hobojovou školou, jsou uvedeni ve čtvrté kapitole. Poslední kapitola zachycuje autorky zkušenost se studiem na pařížské národní hudební a taneční konzervatoři. Získané poznatky jsou shrnuty v závěru práce.
Benjamin Britten - Temporální variace (hudební rozbor z pohledu interpreta)
Škreptáčová, Anna ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je hudební rozbor skladby Temporální variace pro hoboj a klavír Benjamina Brittena z pohledu interpreta. Cílem práce je shromáždit co nejvíce informací o této skladbě nebo souvisejících s jejím vznikem a vypracovat hudební rozbor skladby s přihlédnutím k problematice její interpretace. V úvodu autorka zmiňuje důvod pro výběr tématu práce a postup při jejím vypracování. První kapitola stručně seznamuje čtenáře s autorem skladby a jeho hudební tvorbou. Druhá kapitola je zaměřená na skladatelův život v době vzniku této skladby, po roce 1930. Následuje přehled ostatních skladeb Benjamina Brittena pro hoboj. Třetí kapitola se již soustředí na skladbu Temporální variace, okolnosti jejího vzniku a inspirační zdroje B. Brittena při komponování této skladby. Následuje samotný rozbor Temporálních variací. Je rozdělen na úvodní stručný pohled na skladbu jako celek, po němž následuje rozbor jednotlivých částí. Získané poznatky jsou shrnuty v závěru práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.