|
Modulární nástroj pro tvorbu her s umělou inteligencí
Klika, Jan ; Škoda, Petr (oponent) ; Kouřil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro usnadnění tvorby umělých inteligencí. Nástroj používá vlastní univerzální komunikační protokol, podporuje více typů her, je rozšiřitelný o další hry pomocí dynamických knihoven, podporuje zobrazení ladících informací z umělé inteligence a je lokalizovaný do českého a anglického jazyka.
|
|
Generátor vědeckých webových portálů
Pekarovič, Peter ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací vědeckého webového portálu s možností automatického vytváření obsahu portálu. Popisuje možnosti využití upozorňovacích služeb a získávaní publikací pomocí těchto služeb, analýzu klíčových slov a kategorizací publikací. V práci je navrhnutý a implementovaný systém pro obsluhu vědeckého portálu i samotný portál.
|
|
Posilované učení pro hraní robotického fotbalu
Bočán, Hynek ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou umělé inteligence schopné ovládat robotického hráče fotbalu simulovaného v prostředí SimSpark. Vytvořená umělá inteligence rozšiřuje již hotového agenta, který poskytuje implementaci základních dovedností jako je orientace na hřišti, pohyb v osmi směrech a nebo driblování s balonem. Umělá inteligence se stará o výběr nejvhodnější akce v závislosti na situaci na hřišti. Pro její implementaci byla použita metoda posilovaného učení - Q-learning. Pro výběr nejlepší akce je situace na hřišti převedena do formy 2D obrazu s několika rovinami. Tento obraz je následně analyzován hlubokou konvoluční neuronovou sítí implementované pomocí C++ knihovny DeepCL.
|
| |
|
Určování autorství
Fabiánek, Ondřej ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá určováním autorství na základě znalosti předchozích textů autora. Cílem bylo prostudovat existující metody pro určování autorství a následně vytvořit systém, který dovede s vysokou pravděpodobností identifikovat autora textu. Zaměřuji se zde na určování autorství anglicky psaných knih a součástí řešení je též grafické rozhraní.
|
|
Automatické navrhování klíčových slov
Šimara, Svatopluk ; Škoda, Petr (oponent) ; Otrusina, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá automatickým návrhem klíčových slov českým dokumentům. Pro jejich návrh je využito čistě statistických metod. K analýze jsou použity diplomové a jiné závěrečné práce. Statistické metody jsou na vybraných dokumentech podrobně otestovány a vyhodnoceny, a pro konečný návrh klíčových slov jsou vybrány jen ty nejúspěšnější metody. Výsledky návrhu jsou na závěr porovnány s ručně přiřazenými klíčovými slovy.
|
|
Analýza kvality převodu elektronických slovníků
Stehlíková, Petra ; Škoda, Petr (oponent) ; Kouřil, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá elektronickými slovníky, jejich formáty a analýzou správnosti jejich převodu z jiných formátů. Práce popisuje podrobněji formát Lexical Markup Framework. Dále se věnuje možnostem analýzy převodů (především latentní sémantické analýze) a nástrojům pro ni použitých. Na základě těchto teoretických znalostí byly vytvořeny skripty v jazyce Python pro analýzu slovníků ve formátu Lexical Markup Framework.
|
|
Univerzální rezervační systém v cloudu
Bulín, Martin ; Kouřil, Jan (oponent) ; Škoda, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací univerzálního rezervačního systému v cloudu. Velkou část této práce tvoří přehled poskytovatelů cloudu a již existujících rezervačních systémů. Dále se práce zabývá návrhem a implementací rezervačního systému. Na tomto systému si ukážeme výhody cloudu. V závěru práce se zabývám škálovatelností cloudu a testováním vytvořeného systému v cloudu Amazon Web Services.
|
|
Správa slovníkových dat ve formátu XML
Michalová, Romana ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je popis systému, který umožňuje správu XML slovníků ve formátu LMF. K těmto slovníkům je možné přistupovat jak vzdáleně, tak lokálně. Slovníky jsou uloženy v XML BaseX a lze je zobrazovat, porovnávat, editovat či vytvářet. Při zobrazení je použito šablon XSLT, navigace, průchod a úprava XML dat je prováděna pomocí XPath a XQuery.
|
|
Herní portál v Cloudu
Pečínka, Zdeněk ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Škoda, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou herního portálu v Cloudu navrženého pro zvoleného poskytovatele PaaS. Informuje o možnostech, jež nabízí cloudové počítání. Shrnuje výhody a nevýhody poskytovatelů PaaS. Věnuje se návrhu a implementaci aplikace se zameřením na její škálovatelnost a modularitu. Výsledkem práce je herní portál umožňující hraní her Tanky a Lodě, které je možné hrát proti jiným uživatelům i proti počítačem ovládanému protihráči. Součástí řešení je zhodnocení škálovatelnosti nejnáročnějších komponent, založené na výsledcích zátěžových testů.
|