|
Veřejnoprávní regulace reklamy na humanní léčivé přípravky
Šildová, Alena ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé: Práce se zabývá reklamou na humánní léčivé přípravky a její veřejnoprávní regulací obsaženou v předpisech správního práva. Cílem práce je podat informace o existující právní úpravě v této oblasti, blíže vysvětlit jednotlivé právní instituty a navrhnout potenciální změny právní úpravy v případech, které autorka považuje za vhodné. První kapitola je věnována vymezení klíčových pojmů léčivý přípravek, reklama a veřejnoprávní regulace, jejichž správné chápání je pro porozumění následujícího textu rozhodující. Druhá kapitola se zabývá regulací reklamy, a to nejprve obecně, a dále konkrétně regulací reklamy na humánní léčivé přípravky, přičemž práce je strukturována tak, že pojednává odděleně o reklamě zaměřené na širokou veřejnost a o reklamě zaměřené na odborníky. Třetí kapitola se věnuje odpovědnosti, dozoru, správnímu řízení a rozhodování ve správním soudnictví, deliktům a sankcím na úseku regulace reklamy na humánní léčivé přípravky. Ve čtvrté kapitole jsou rozebrány hlavní body posledního návrhu novely zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, jenž byl předložen do legislativního procesu v roce 2012, a obsahuje návrhy de lege ferenda. Přílohy práce obsahují ukázky reklam na humánní léčivé přípravky, na nichž je demonstrována praktická aplikace výše teoreticky rozebrané...
|
|
Veřejnoprávní regulace reklamy na humánní léčivé přípravky
Šildová, Alena ; Staša, Josef (oponent) ; Kopecký, Martin (oponent)
1 Práce se zabývá reklamou na humánní léčivé přípravky a její veřejnoprávní regulací obsaženou v předpisech správního práva. Cílem práce je podat informace o existující právní úpravě v této oblasti, blíže vysvětlit jednotlivé právní instituty, ukázat jejich použití na příkladech z praxe a navrhnout potenciální změny právní úpravy v případech, které autorka považuje za vhodné. První kapitola je věnována úvodu, ve kterém jsou stručně shrnuty cíle práce, její členění a důvody pro výběr předmětného tématu. Druhá kapitola je věnována vymezení základních pojmů léčivý přípravek, reklama, veřejnoprávní regulace a pokyny Státního ústavu pro kontrolu léčiv, jejichž správné chápání je pro porozumění následujícímu textu nezbytné. Třetí kapitola se zabývá regulací reklamy, a to nejprve obecně, a dále konkrétně regulací reklamy na humánní léčivé přípravky, přičemž práce je strukturována tak, že pojednává odděleně o reklamě zaměřené na širokou veřejnost a o reklamě zaměřené na odborníky. Čtvrtá kapitola se věnuje odpovědným subjektům, dozorovým orgánům, správnímu řízení a rozhodování ve správním soudnictví v předmětné oblasti, správním deliktům a sankcím. Pátá kapitola se zabývá popisem dvou konkrétních případů a jejich procesním průběhem před správními orgány i správními soudy, jakož i právními závěry z nich...
|
|
Veřejnoprávní regulace reklamy na humanní léčivé přípravky
Šildová, Alena ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé: Práce se zabývá reklamou na humánní léčivé přípravky a její veřejnoprávní regulací obsaženou v předpisech správního práva. Cílem práce je podat informace o existující právní úpravě v této oblasti, blíže vysvětlit jednotlivé právní instituty a navrhnout potenciální změny právní úpravy v případech, které autorka považuje za vhodné. První kapitola je věnována vymezení klíčových pojmů léčivý přípravek, reklama a veřejnoprávní regulace, jejichž správné chápání je pro porozumění následujícího textu rozhodující. Druhá kapitola se zabývá regulací reklamy, a to nejprve obecně, a dále konkrétně regulací reklamy na humánní léčivé přípravky, přičemž práce je strukturována tak, že pojednává odděleně o reklamě zaměřené na širokou veřejnost a o reklamě zaměřené na odborníky. Třetí kapitola se věnuje odpovědnosti, dozoru, správnímu řízení a rozhodování ve správním soudnictví, deliktům a sankcím na úseku regulace reklamy na humánní léčivé přípravky. Ve čtvrté kapitole jsou rozebrány hlavní body posledního návrhu novely zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, jenž byl předložen do legislativního procesu v roce 2012, a obsahuje návrhy de lege ferenda. Přílohy práce obsahují ukázky reklam na humánní léčivé přípravky, na nichž je demonstrována praktická aplikace výše teoreticky rozebrané...
|