Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Standuino
Merta, Ondřej ; Boleslavsky, Andrej (oponent) ; Šedivá, Barbora (vedoucí práce)
Projekt Standuino reflektuje a naplňuje nejnovější trendy na poli mediálního umění, experimentální hudby i artistic research. Testuje limity DIY designu, lokální výroby i distribuce takovýchto produktů. Zároveň je Standuino nomádská intervenční forma vzdělávání umělců na poli mediálních a hudebních realizací. Projekt Standuino zahrnuje širokou škálu tvůrčích, edukačních, technických a sociálních činností, od realizace výstav, podpory jiných uměleckých projektů, přes organizaci workshopů, happeningů, koncertů volně improvizované hudby, přes dokumentování (v rámci akademické spolupráce s jinými fakultami) a mapování fenoménu tzv. „bastlení“ (lokální DIY), až po vývoj a design progresivních experimentálních hudebních nástrojů. Samotná platforma Standuino je elektronické opensourcové zařízení pro kreativní využití, zejména přizpůsobené pro potřeby umělců a muzikantů ve střední a východní evropě.
www.dějiny umění
Kopecká, Martina ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Zdanlivý odklon od témy a zadania diplomovej práce www.dejinyumenia na tému s názvom samotného videa inside and outside the window pre mňa nadobudol špecifický význam v hľadaní si vlastnej cesty poznania, životného zmyslu a vymedzenia sa v priestore a spoločnosti. Pojem dejín umenia sa pre mňa stáva jeden zo symbolov poznania pri učení a pochopení určitého oboru a systému jeho hodnôt. Dejiny umenia sú najskôr predkladané ako jediný celistvý príbeh, ktorý je potrebný a povinný sa naučiť, prijať a uveriť mu ako jedinej pravde. V určitom období sa však rozpadá a som donútená pochybovať o práve naučených a prijatých hodnotách. To čo sa na začiatku zdalo ako pozorovanie, a bezprostredné prijímanie je spochybnené nielen dejinnou, ale aj vlastnou sebareflexiou, odmietnutím naučených hodnôt a hľadaním si nových vlastných hodnôt. Sama sa však stávam súčasťou toho dejinného vývoja a už nepozorujem, ale som pozorovaná a začínam si uvedomovať, že nadobudnuté nové hodnoty sú len prehodnoteným a znovuobjavením tých dávno naučených.
EX NIHILO NIHIL FIT ( z ničeho nic nevzniká)
Hort, Leoš ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Guštar,, Milan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou dekonstrukce a fraktalizace tištěné hudební informace. Cílem práce je nalezení nových uměleckých východisek kombinováním faktických prvků objevujících se ve zpracovávání hudebního média statickou formou na papíře i technologií jejího následného převedení na odpad. Výsledkem je kompoziční koncept a pracovní postup, které poskytují obrazový materiál a obsaženou informaci v notaci pro sólovou klavírní skladbu.
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
Úniky a návraty ve fantastických příbězích Neila Gaimana
ŠEDIVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá charakteristikou a intepretací díla Neila Gaimana, konkrétně příběhů pro děti Coraline (2002), The Graveyard Book (2008) a Fortunately, the Milk (2013). Teoretická část se soustředí na souvislost zkoumaného díla s tradicí dobrodružné literatury a gotického románu, na britskou literaturu pro děti a mládež, Neila Gaimana a jeho nejvýznamnější díla, dále na strukturu přechodových rituálů (Gennep) a téma zkoušky/krize jako nevyhnutelné součásti hrdinova hledání vlastní identity (Bachtin, Hodrová). Praktická část zahrnuje literární analýzu příběhů Gaimanových hrdinů a hrdinek jako příkladů iniciace, probíhající ve třech hlavních etapách - preliminální, liminální a postliminální fázi. V tomto směru je nastíněna i specifická funkce časoprostorových vztahů (motivy starého domu a hřbitova jako hranice/prahu). Závěr obsahuje zamyšlení nad významem úniku do jiného světa jako významné zkušenosti a součásti cesty k dospělosti, která hrdinům pomáhá přijmout skutečný svět a nalézt v něm své místo, ocenit význam reálných mezilidských vztahů.
"Your Goal Is Your Starting Place:" The Transformative Forces of the Road in the Novels of Jack Kerouac.
Šedivá, Barbora ; Onufer, Petr (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Cílem této studie je objasnit význam mobility v americké kultuře a její odraz v literatuře. Za tímto účelem sleduje diplomová práce roli mobility v dějinách Spojených Států, její transformaci ve dvacátém století a projev tohoto motivu v dílech Jacka Kerouaca. Skrze analýzu jeho románů Na cestě, Dharmoví tuláci, Andělé zoufalství, Osamělý poutník a Big Sur pojmenovává práce autorova častá témata související s motivem cesty a interpretuje je v kontextu poválečné Ameriky. Na základě rozsáhlého souboru sekundární literatury je mobilita v této studii vnímána coby konstitutivní součást americké identity a Jack Kerouac jakožto jeden z jejích předních proponentů. V úvodu je nastíněno, do jaké míry je v současných teoretických úvahách o myšlení akcentován prostor; zároveň se ukazuje, že prostorem je nutno zaobírat se v závislosti na čase. Jelikož pohyb zahrnuje obě tyto dimenze, může tak být považován za projev jejich střetu. Na rozdíl od mobility však pohybu schází kulturně podložený význam, kterého mobilita nabývá skrze vyprávění. Mezi těmito dvěma termíny existuje úzký vztah, který je popsán v této kapitole společně s jeho vyobrazením v literatuře; odtud se výklad odráží k hojnému výskytu motivu cesty v literatuře a ukazuje, nakolik daný motiv dokáže nést symbolické významy. Některé z těchto významů jsou...
Prostor a prostředí románu Na Větrné hůrce
ŠEDIVÁ, Barbora
Práce nejprve představí autorku románu Na Větrné hůrce v kontextu literatury 19. století a soustředí se na vztah Emily Bronteové k prostředí, v němž vyrůstala a které formovalo její vztah k místu děje jejího jediného románu. Cílem práce je postihnout romantické prvky románu Wuthering Heights, dále charakterizovat vliv gotického románu na celkový obraz prostředí a v neposlední řadě postihnout konfrontaci realistických, gotických a romantických prvků vytvářejících prostředí románu.
Jak se učí romské dějiny?
Šedivá, Barbora ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je věnovaná problematice výuky romských dějin v hodinách dějepisu. Zařazení romských dějin do kurikula je zdůvodněno v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, především v rámci průřezového tématu Multikulturní výchova. V teoretické části práce je představen stručný přehled romských dějin, který by se měl na základní škole ve výuce objevit. Dále byla provedena obsahová analýza učebnic dějepisu pro druhý stupeň základní školy z hlediska romských dějin a představeny jsou i další možné zdroje pro výuku. V rámci praktické části práce bylo provedeno a analyzováno dotazníkové šetření na vybraných základních školách. Prostřednictvím šetření byly zjištěny aktuální znalosti žáků devátých tříd, pro které pak byla připravena ukázková výuková hodina zaměřená na romské dějiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 ŠEDIVÁ, Barbora
1 Šedivá, Blanka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.