Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Millerův cyklus v nestacionárních režimech
Švanigová, Lenka ; Šebela, Kamil (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje posouzení vlivu parametrů přestavení vačkových hřídelů, regulace hodnoty součinitele přebytku vzduchu lambda, dodávky paliva a předstihu zážehu na průběh točivého momentu motoru a odezvu turbodmychadla při nestacionárním ději akcelerace zatíženého motoru. Model zkoumaného zážehového motoru VW 1.5 TSI EVO 110 kW s Millerovým cyklem byl vytvořen v programu GT-Suite a následně byl použit pro simulaci přechodového režimu akcelerace zatíženého motoru a vyhodnocení vlivu zmíněných parametrů. Pro simulovaný režim byl dále porovnán vliv způsobu regulace turbodmychadla pomocí obtokového ventilu a pomocí variabilní geometrie lopatek turbíny.
Měření průtoku vzduchu kompaktním výměníkem ve větrném tunelu
Žůrek, Michael ; Vondruš, Jan (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Práce popisuje soutěž Formule Student, přehled používaných aerodynamických prvků, umístění výměníků na těchto monopostech a současném vozu Dragon e2. Další část se zabývá používanými výměníky a jejich aerodynamickým odporem, zejména způsobeným jejich nakloněním a nerovnoměrným prouděním. Následuje popis přípravy a průběhu měření v aerodynamickém tunelu, popis obecných a použitých měřících přístrojů. Byl vytvořen a popsán algoritmus, který byl použit pro vyhodnocení měření a okomentován vliv některých faktorů. Na pravém výměníku byly porovnány metody měření průtoku, jmenovitě měření sondou, tlakovou diferencí a turbinovým průtokoměrem. Na levém výměníku byl pozorován vliv vybraných aerodynamických elementů. Poslední částí je měření alternativní polohy výměníku za zadní nápravou vozu.
Akumulátory elektromobilů
Huk, Vojtěch ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá akumulátory elektromobilů. Samotný akumulátor se skládá z mnoha konstrukčních částí, které lze vyrobit z celé řady materiálů a poskládat mnoha způsoby. V první části této práce je vytvořen přehled vlastností akumulátorů, kterými by měl disponovat k dosažení požadavků na něj kladeným, a také způsobů naplnění těchto požadavků dostupných na trhu. Druhá část podrobně popisuje jednotlivé komponenty akumulátoru, včetně jejich funkce a provedení. Zvláštní pozornosti se dostává bateriovým článkům, popisuje a porovnává technologie v nich použité včetně grafického zobrazení.
Konstrukce přívěsného vozíku k velomobilu Pony 4
Hrdina, Petr ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá představením alternativních způsobů přepravy osob a zásilek v souvislosti s rostoucím povědomím o vlivu dopravy na životní prostředí a zhoršujícími se dopravními podmínkami ve velkých městech. Hlavním cílem práce je představit dostupné konstrukce nákladních kol a velomobilů, jejich příslušenství na trhu a navrhnout koncepční řešení pro výrobu přípojného zařízení pro nákladní kolo Pony 4. Toto přípojné zařízení umožní snadné a rychlé navýšení přepravní kapacity nákladního kola. Součástí práce je také konstrukce a výroba prototypu přípojného vozíku.
Stanoviště pro měření výkonové charakteristiky elektromotoru
Kliš, Roman ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The purpose of this work was to design a station for measuring the torque characteristics of electric motors. At the beginning of the work, a search of available commercial solutions was carried out. Determining trends and then based on the findings to establish conceptual designs. To summarize their advantages and disadvantages to determine one solution, and to elaborate it further. The result of the bachelor thesis is the design of the habitat and surrounding peripherals such as motor mounting brackets, linear guided and FEA analysis of a simplified assembly.
Stanovení vstupních parametrů pro 1D simulaci jednoválcového motoru
Stryja, Štěpán ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
V práci je řešen vztah mezi 1D simulací a příslušnými vstupními parametry. Jednorozměrná simulace je demonstrována na prostředí programu GT-Power. Práce se zabývá jak experimentální, tak výpočtovou analýzou vstupních parametrů. Byly využity metody aditivní technologie 3D tisku přípravků a následného měření objemových průtoků na profukovací stanici Superflow Flowbench SF-260E. Tento postup vedl k finálnímu výpočtu discharge koeficientů. Metoda 3D skenu, prostřednictvím zařízení ATOS 2M, spolu s následným zpracováním dat, s použitím příslušných software, vedly k analýze rozvodového mechanismu a sestavení jeho kinematiky. Praktická část byla demonstrována na dvou hlavách válců čtyřdobého jednoválce o zdvihovém objemu 125 cm3, s přirozeným sáním. Jedna z hlav byla upravená, což mělo za následek vyšší objemový průtok o 29 % v případě sání, respektive o 15 % v případě výfuku, oproti hlavě sériové. Práce vedla ke zisku klíčových vstupních dat pro 1D simulaci zmiňovaného pohonného agregátu.
Návrh temperovací jednotky bateriových článků
Raclavský, Martin ; Ušiak, Michal (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce přináší poznatky o testování bateriových článků a poskytuje konkrétní návrh temperovací jednotky pro sledování vlivu teploty na jejich parametry. Práci lze rozdělit na dvě části. První rešeršní část je zaměřena na teoretické základy, které se zabývají testováním parametrů bateriových článků a vlivem teploty na jejich provoz. Rešerše poskytuje hlubší porozumění vztahu mezi teplotou a výkonem, kapacitou, životností a bezpečností bateriových článků. Ve druhé části je na základě získaných poznatků proveden návrh tepelné kondicovací jednotky, která slouží k poskytování teplotně stabilního simulovaného prostředí pro sledování vlivu teploty na testované články. Návrh zahrnuje komoru, tepelný blok pro regulaci teploty, způsob chlazení i ohřevu a vhodné zapojení. Byly vypočítány tepelné ztráty, určen potřebný tepelný výkon a diskutovány možné úpravy jednotky.
Integrace diferenciálu do bloku motoru Formule Student
Marek, Jiří ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem integrování samosvorného diferenciálu formule student do bloku motoru. Pro zvolení vhodného řešení z několika uvažovaných byla nejprve zhotovena rešeršní analýza možných konceptů a poté pomocí rozhodovací tabulky určeno nejlepší možné řešení. Pro zvolenou koncepci byl následně zhotoven 3D model vycházející z původního bloku motoru, zachyceného do digitální podoby pomocí laserového 3D skeneru. Výsledný model byl následně zhodnocen a zastavěn do monopostu Dragon X.
Electronic supercharger for Formula Student
Matoušek, Patrik ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The main goal of this diploma thesis is to verify the application of the Electric compressor in the Formula Student monopost category. Diploma thesis is focused on the computational model and analysis of the combustion engine in the GT-POWER software. Outputs from this calculation are used for the design of the main parameters of battery pack. In the final part of the thesis, the monoposts with ordinary turbocharger and with the electric compressor are compared in the lap time simulation in the Autocross discipline.
Vodík jako palivo pro vozidlo nad 3,5 t
Alinče, Antonín ; Šebela, Kamil (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vodíkovou infrastrukturou pro potřebu nákladní dopravy: metodami výroby, dopravy a uskladňováním vodíku. V práci je popsána cesta vodíku od výroby až po pohon vozidla, ať již ve spalovacím motoru či v palivovém článku. Tyto možnosti vodíkového pohonu jsou následně porovnány jak mezi sebou, tak vůči jiným palivům. Závěr práce je pak zaměřen na ideový návrh umístění vodíkových nádrží ve vozidle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.