Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stud-i-um
Horváthová, Petra ; Šavlíková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá studiem na umělecké škole, konkrétně tématem pedagogické činnosti. Zjišťuje, jak zodpovědnou pozici má pedagog vůči studentovi a jak velký vliv má na jeho vývoj. Zabývá se též vztahem pedagoga a žáka. Zkoumá oblast traumat způsobenou pedagogickou činností a s ní spojenou problematikou. Je psána jako příběh studentky DAMU prolínaný psychologicko-sociálními studiem.
Varianty hereckého uplatnění.
Suchánková, Anna ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Šavlíková, Kateřina (oponent)
Tato magisterská práce se snaží zachytit průběh studia herectví na KALD DAMU (katedra alternativního a loutkového divadla, divadelní fakulta Akademie múzických umění) jednoho konkrétního ročníku v akademických rocích 2006/2007 - 2009/2010. Soustřeďuje se na jednotlivá odvětví herecké profese a praktické projekty, které studentům umožnily získat praxi. Za úkol si klade tyto poznatky konfrontovat s požadavky na herce v profesionálním prostředí, a dále pak shrnuje vybavenost absolventa, se kterou z DAMU odchází. V závěru vyplývají možnosti, které by studium herectví mohly obohatit a zefektivnit. Práce se opírá o osobní zkušenost autora.
Techniky herecké koncentrace
Bazalová, Alena ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Autorka se zabývá hereckou koncentrací. Shrnuje divadelně-teoretické přístupy k ní a popisuje jednotlivé metody. Postihuje i vnější faktory při představení, které hereckou koncentraci ovlivňují, a představuje nedivadelní formy koncentrace. Předkládá kompendium koncentračních technik. Většinu cvičení zkouší sama na sobě a komentuje je. Klíčová slova: divadelní koncentrace, koncentrační cvičení, nedivadelní formy koncentrace
Avion - kavárna, která není, ale bude
Humel, Barbara ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Špicnerová, Vlasta (oponent)
Tato práce se zabývá specifickými vlastnostmi regionu Těšínské Slezko s ohledem na kulturní (a především divadelní) činnost. Popisuje dějiny a postavení početné polské komunity, která na tomto území žije. Věnuje se amatérské i profesionální kultuře. V oblasti profesionální kultury se zaměřuje na polskou scénu Těšínského divadla a loutkové divadlo Teatr lalky Bajka. Zvláštní pozornost pak věnuje pořadu Kavárna Avion, která není, jehož tématem jsou úskalí, ale také půvaby mnohonárodnostního soužití, které je pro tento region typické. Pořád si získal značnou oblibu a významnou měrou přispěl k narovnávání vztahů mezi národnostními skupinami v regionu. Nejsem ani historička ani teoretička umění. Mým cílem proto není napsat vyčerpávající studii, ale přiblížit roli divadla v regionu, který je neprávem stranou zájmu, a to i na základě svých ryze osobních zkušeností.
Groteskní expresionismus Viktora Dyka.
Šulc, Ondřej ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tichý, Zdeněk (oponent)
Ve své bakalářské práci dokumentuji proces nastudování Dykovy hry Ondřej a drak. V práci je zahrnuto jednak první hledání pramenů a následující dramaturgická práce. Text zahrnuje i způsob úpravy textu a v příloze i samotný upravený text. V textu jsem popsal svůj způsob práce s hercem a to hlavně v prvních týdnech zkoušení, který je pro mne klíčový a který také nejvíce ovlivnil podobu inscenace. Práce rovněž obsahuje krátkou definici groteskního expresionismu Viktora Dyka a to na příkladech inscenační tradice Onřeje a draka a Zmoudření Dona Quijota, které jsou si tematicky blízké. Groteskou jsem se zabýval při tvoření inscenace od jejího počátků.
Životopis v autorském divadle.
Holiček, Branislav ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce, která se zabývá využitím životopisu ve všech jeho možných formách a variantách v návaznosti na divadelní práci. Především z pohledu autora textu a režiséra. Hlavním úkolem práce je reflexe praktického režijního úklou - inscenace Tamovomodrý svět (naruby).
Iluze nablízko - hranice, možnosti
Kopřivová, Věra ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tománek, Karel, Frant. (oponent)
Tato práce se věnuje hře Jiřího Karáska ze Lvovic Sen o říši krásy (1907). Popisuje vznik stejnojmenné inscenace realizované na jaře 2008 v prostorách Řetízku na DAMU. Snaží se posihnout výhody a nevýhody iluzívního zpracování ve vztahu k textu a ke komunikaci s divákem. Inscenace byla polemikou s myšlenkou, že básnickému dramatu nesvědčí iluzívní provedení. Práce hodnotí do jaké míry se podařilo při přiblížení iluze na dosah ruky zachovat její specifika a kdy už šlo o nezáměrné zcizení. Pokouší se definovat čím, byla realizace inscenace přínosná pro mě jako tvůrce a čím pro publikum.
0-0 Ohlédnutí. Divadlo - výpověď nebo podívaná
Hába, Michal ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tománek, Karel, Frant. (oponent)
Hlavní otázka práce je mířena po smyslu divadla dnes - jakou má dnes ve společnosti divadlo funkci? Jako hlavní úhly pohledu tu slouží pojmy výpověď a podívaná. Otázka je položena na pozadí reflexe inscenace 0-0 Ohlédnutí, jevištní báseň o světě. Práce proto zmiňuje nejen proces inscenování, ale i dosavadní autorovu studijní zkušenost a divadelní práci, protože byly určující v přístupu k vytváření zmíněné inscenace. Práce dál rozebírá jednotlivé vlivy, které vedly v horizontu úvahy výpověď/podívaná k vzniku 0-0 Ohlédnutí: mj. nutnost vypořádat se se zadáním poezie, ohled na současné myšlení a současné divadlo, a v neposlední řadě na diváka.
Fraška jako žáner
Spišák, Šimon ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
V práci sa zaoberám fraškou ako zadaním pre semestrálnu prácu, pričom sa zároveň snažím vystihnúť frašku ako takú. Práca popisuje kompletný priebeh teoretickej aj praktickej časti zadania.
Happening
Šteflíčková, Jana ; Neumann, Julius (vedoucí práce) ; Šavlíková, Kateřina (oponent)
V této práci se věnuji problematice happeningu. Snažím se ozřejmit pojem akční umění a jeho disciplíny, a vymezit pojem happening. Pojednávám o tom, v jakých historických i společenských souvislostech happening vznikl a jaký byl jeho účel. Orientuji se však na specifiku happeningu v českém prostředí, zejména pak na dobu jeho vrcholu v nelehkých šedesátých létech. Myslím si totiž, že je velmi potřebné a užitečné pokoušet se oživovat si realitu, ve které žijeme - a rovněž ji neustále přehodnocovat. V každé době.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.