Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj komunikačních dovedností u dětí s Downovým syndromem
ŠANDEROVÁ, Eva
Tato bakalářská práce je zpracována jako vícečetná případová studie týkající se dětí s Downovým syndromem. Cílem bakalářské práce je nastínit různé možnosti komunikačních dovedností u dětí s Downovým syndromem. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsem se zaměřila na problematiku Downova syndromu, vývoj jedince s Downovým syndromem, typické rysy dětí s Downovým syndromem a terminologii. Další kapitoly v teoretické části obsahují jazykové roviny a vývoj řeči a komunikaci takto postižených jedinců. V praktické části bakalářské práce byly použity metody kvalitativního výzkumu, a to rozhovory a pozorování. Praktickou část tvoří dvě případové studie dětí předškolního věku s Downovým syndromem. Dílčím cílem bakalářské práce bylo navrhnout logopedická cvičení, kterými bude rozvíjena řečová schopnost dětí s Downovým syndromem. Obě děti navštěvují běžnou mateřskou školu, kde jeden má k dispozici logopeda a druhý má ve třídě děti se specifickými potřebami. Se spoluprací učitelky z mateřské školy jsem navrhla několik pomůcek na základě jednotlivých oblastí rozvoje řeči. V oblasti komunikace jsem připravila pomůcky napomáhající správnému dýchání, rozvoji motoriky mluvidel, nácviku hlásek a rozvoji slovní zásoby. Poté jsem zapojila rozvoj hrubé a jemné motoriky a jako poslední rozvoj percepce, kde jsem se zaměřila na sluchovou a zrakovou percepci.
Genderově pozitivní výuka na 2. stupni ZŠ
ŠANDEROVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá genderovým aspektem výuky na druhém stupni základní školy. Podnětem pro dané téma se stala naše bakalářská práce, ve které jsme se již genderovou problematikou zabývali, ale z jiného úhlu pohledu. Nyní jsme se rozhodli věnovat pozornost oblasti školství a zmapovat genderové zatížení vyučování. Hlavním cílem práce je zjistit, zdali je přístup ve výuce vybraných učitelů a učitelek na druhém stupni základních škol genderově korektní. Dílčím cílem je uvést neznalé čtenáře a čtenářky do genderové problematiky jako takové. Teoretická část začíná vymezením klíčových pojmů, které je podstatné znát pro pochopení genderu obecně. Následující kapitola se věnuje konkrétním projevům genderu ve školním prostředí, jako je pedagogická komunikace mezi žákem/žákyní a vyučující/m, problematika školního hodnocení, genderová (ne)korektnost učebnic a v neposlední řadě zde rozebíráme genderovou (ne)vyváženost učitelských sborů. V praktické části pomocí metody pozorování zkoumáme mužské a ženské vyučující dvou vybraných základních škol, konkrétně genderovou citlivost jejich pedagogického přístupu. V závěru práce provádíme výběr genderově korektních učebních materiálů, který může sloužit jako pomůcka pro začínající učitele a učitelky.
Svět bez mužů? Genderové stereotypy a časopis Elle
ŠANDEROVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá genderovými stereotypy v české mutaci časopisu Elle. Podnětem pro analýzu v praktické části se stala esej Romány a děti Rolanda Barthese, kde autor podotkl, že časopis Elle sice předkládá svým čtenářkám ?svět bez mužů, ovšem skrz naskrz vytvářený mužským pohledem?. Hlavním cílem práce je popsat genderové stereotypy (či jejich nepřítomnost) na stránkách časopisu Elle. Dílčím cílem je uvést nezasvěceného diváka do genderové problematiky, tzn. objasnit základní pojmy. V teoretické části jsou tedy nejprve vymezeny klíčové pojmy, které souvisejí s genderem a poté jsou představeny vybrané analýzy autorů, kteří se věnují reprodukci genderových stereotypů v médiích. Praktická část se věnuje samotnému výzkumu genderových stereotypů v časopisu Elle, přičemž se na vybrané fotografie aplikují již popsané analýzy autorů.
Implementace modelu CAF v místní správě
Šanderová, Eva ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Janoušková, Alena (oponent)
Práce je zaměřena na metody zlepšování kvality ve veřejné správě. První část je věnována modelu CAF - jeho výkladu a zavádění především do místní veřejné správy. Druhá část je orientovaná na implementaci tohoto modelu hodnocení v Čechách a na území Evropy.

Viz též: podobná jména autorů
4 ŠANDEROVÁ, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.