Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané poruchy učení z hlediska lingvistického
Šafratová, Kamila ; Stehlíková, Olga (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
V úvodu práce bude vyložena definice poruch učení v kontextu kognitivněpsycho- lingvistických výzkumů, pozornost bude soustředěna zejména na dyslexii a dysgrafii u dětí. Na základě odborné literatury budou charakterizovány příčiny vzniku těchto poruch, klasifikovány jejich typy, shrnuty stávající diagnosticko-terapeutické přístupy k těmto diagnózám; opomenuty nebudou ani možné metody nápravy a textová kritika dostupných materiálů a pomůcek. Budou popsány základní otázky nejen jazykovědného přístupu k poruchám učení, jejichž řešení již bylo vypracováno, ale i ty, které zůstávají stále otevřené. Závěrem budou shrnuty a propojeny hlavní poznatky z teoretické časti práce a souvisejícího šetření.
Pomůcky pro žáky s dyslexií a dysgrafií na 2. stupni základní školy
Šafratová, Kamila ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Cílem práce je popsat a kriticky zhodnotit pomůcky užívané v současnosti při výuce žáků s vybranými specifickými poruchami učení (dyslexií, dysgrafií a dysortografií) na druhém stupni základní školy a případně navrhnout jejich úpravy či doplnění. Zjištěné závěry jsou opřeny o poznatky a teoretické podklady z odborné literatury a u vybraných pomůcek také o jejich praktické vyzkoušení na malém vzorku žáků. K naplnění tohoto cíle bylo důležité zorientovat se v současné nabídce pomůcek pro žáky s vybranými SPU na druhém stupni základní školy, čehož bylo dosaženo prostřednictvím institucí zabývajících se touto problematikou, dotazníkového šetření a prozkoumání současné nabídky trhu. Na tomto základě byl sestaven přehled pomůcek, které byly dále analyzovány a hodnoceny.
Vybrané poruchy učení z hlediska lingvistického
Šafratová, Kamila ; Stehlíková, Olga (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
V úvodu práce bude vyložena definice poruch učení v kontextu kognitivněpsycho- lingvistických výzkumů, pozornost bude soustředěna zejména na dyslexii a dysgrafii u dětí. Na základě odborné literatury budou charakterizovány příčiny vzniku těchto poruch, klasifikovány jejich typy, shrnuty stávající diagnosticko-terapeutické přístupy k těmto diagnózám; opomenuty nebudou ani možné metody nápravy a textová kritika dostupných materiálů a pomůcek. Budou popsány základní otázky nejen jazykovědného přístupu k poruchám učení, jejichž řešení již bylo vypracováno, ale i ty, které zůstávají stále otevřené. Závěrem budou shrnuty a propojeny hlavní poznatky z teoretické časti práce a souvisejícího šetření.

Viz též: podobná jména autorů
2 Šafratová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.