Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role sestry v preventivní péči v kontextu historie
ŠAFRÁNKOVÁ, Tereza
Předkládaná diplomová práce je teoretického charakteru a je zpracována jako historicko-analytická studie. Cílem diplomové práce bylo popsat vývoj preventivní péče a vývoj role sestry v preventivní péči v České republice na základě interpretace textů dostupné literatury a zdrojů prostřednictvím metody textové hermeneutiky. K dosažení cíle byly stanoveny čtyři výzkumné otázky: Jak se vyvíjela preventivní péče v České republice? Jaké faktory ovlivnily vývoj preventivní péče v České republice? Jak se vyvíjela role sestry v preventivní péči v České republice? Jak se měnily kompetence sestry v preventivní péči v České republice? Prostřednictvím těchto výzkumných otázek bylo dosaženo následujících výsledků. Preventivní péče v České republice se začala vyvíjet již od dob samého počátku civilizace, procházela tak mnoha změnami během celé historie, a to v souladu s rozvojem vědecko-technického poznání, vývojem společnosti, životní filozofií, a také v souladu s rozvojem lékařství a ošetřovatelství. Některé prvky preventivní péče, se kterými jsme se mohli setkat již v dávných dobách však fungují i dodnes a současná preventivní péče z nich vychází. Zásadními faktory, které ovlivnily vývoj preventivní péče a roli sestry v preventivní péči byly: vznik prvních civilizací a postupné osidlování oblastí; počátek šíření prvních nemocí a epidemií; vliv náboženství a církve; společensko-hospodářské podmínky v dané době; války; politické situace a dobová právní úprava; objev očkování proti pravým neštovicím; významné osobnosti - F. Nightingale, N. I. Pirogov, H. Dunant, E. Jenner, které svými činy přispěly k rozvoji preventivní péče; Světová zdravotnická organizace. Role sestry v preventivní péči se vyvíjela společně s ošetřovatelstvím a také lékařstvím, které prošli během celé historické doby mnoha změnami. V oblasti preventivní péče se zde role sestry měnila na základě jejich vzdělávání, narůstajících kompetencí a také potřeby preventivní péče v dané době. Sesterské kompetence v oblasti preventivní péče během historie prošly značnou proměnou. Můžeme zde zaznamenat fakt, že se některé kompetence vyskytují i v současné době. Můžeme tak říci, že současné kompetence sestry v preventivní péči vycházejí z kompetencí, které měla dříve, jsou již ale modifikované na současné potřeby společnosti. Preventivní péče se tak stala nedílnou součástí sesterské profese.
Míra respektování ideálu objektivity ve zpravodajství České televize a CNN Prima News: na příkladu mediálního pokrytí fungování prezidentské kanceláře
Šafránková, Tereza ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl vyložit koncept informační předpojatosti a předvést její konkrétní projevy v hlavním večerním zpravodajství ČT24 a CNN Prima News. Podkladový materiál se bude zabývat profilováním mediálního obrazu fungování prezidentské kanceláře Miloše Zemana. Materiál je čerpán z období od 3. května 2020, kdy zpravodajská stanice CNN Prima News zahájila své vysílání, do prvního čtvrtletí roku 2022. Úvodní teoretický výklad slouží jako konceptuální část práce, která nastiňuje problematiku zkoumaného jevu, tedy mediální předpojatosti. Tato kapitola vymezuje související pojmy, definuje metodologický rámec, poskytuje charakteristiku zkoumaných médií a v kontextu znalostí o tom, jak se vybraná média sama profilují, uvádí předpoklady, jakých typů předpojatostí by se eventuálně mohla dopouštět. Na základě těchto informací je provedena kvalitativní sémiotická analýza, jež se zaměřuje na obsahovou, jazykovou a vizuální rovinu odvysílaných reportáží. V rámci analýzy práce přihlédne i k profilování mediálního obrazu prezidentské kanceláře Miloše Zemana. Cílem práce je upozornit na způsoby, jimiž vybrané relace porušují koncept informační kvality a objektivního zpravodajství.
Projekt Nursing Now a jeho přínos pro české zdravotnictví
ŠAFRÁNKOVÁ, Tereza
Cílem této bakalářské práce bylo zmapovat přínos projektu Nursing Now pro české zdravotnictví. Teoretická část práce byla zaměřena na ošetřovatelství, profesy sestry a její vzdělávání, dále informuje o projektu Nursing Now. Empirická část práce byla realizována kvantitativní i kvalitativní metodou výzkumu. Kvantitativní výzkum byl proveden pomocí dotazníku, na který odpovědělo 207 respondentů. K dosažení cíle byly vytyčeny hypotézy: 1. Existuje statisticky významný vztah mezi názorem na přínos projektu Nursing Now pro české zdravotnictví a vzděláním sester. 2. Existuje statisticky významný vztah mezi názorem na přínos projektu Nursing Now pro české zdravotnictví a pracovní pozicí sester. 3. Existuje statisticky významný vztah mezi zapojením se do projektu Nursing Now a vzděláním sester. Kvalitativní výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor byl veden s expertní skupinou v oblasti projektu Nursing Now, skupinu tvořilo šest informantů. K dosažení cíle byly vytyčeny výzkumné otázky: Jak lze definovat projekt Nursing Now? Jaké jsou cíle Nursing Now ČR? Jak ovlivnil projekt Nursing Now české zdravotnictví? Jaký přínos má projekt Nursing Now pro české zdravotnictví? Jak budou dále plněny cíle Nursing Now? Z výsledků bylo zjištěno, že projekt přispěl ke zviditelnění sester i ošetřovatelství ve společnosti. Přinos projektu mohla ale ovlivnit pandemie. Dále bylo zjištěno, že názor na přínos projektu nezávisí na vzdělání, ale závisí na pracovní pozici sestry. Také bylo zjištěno, že zapojení se do projektu nezávisí na vzdělání sestry. Výsledky výzkumu mohou být inspirací pro další projekty, které by mohly přispět k rozvoji ošetřovatelství a zdravotnictví.
Druhé bydlení na Svitavsku
Šafránková, Tereza ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Vágner, Jiří (oponent)
4 ABSTRAKT SECOND HOUSING IN THE SVITAVY REGION This work deals with the second housing which is typical for countryside in the Czech Republic. This phenomena has been researched at the Department of Social Geography and Regional Development, Faculty of Science, Charles University in Prague since 90s. There were analysed many different areas in Czechia, some of them are exposed areas (neighbourhood of big cities), other areas are located in the periphery regions (mountainous region or internal periphery). This study attempts to contribute to the research of the second housing by the evaluating of the phenomena in the Svitavy region. This region is different from other regions - it is not located in neighbourhood of some big city but, on the other hand, it's not situated in the mountains. There were used a slightly modified standardized questionnaire for field research in the Svitavy region. The results were compared with results from the Strakonice region and the Jeseník region (the representatives of the periphery region) and with the Ústí nad Labem region and the Brno region (the representatives of the exposes areas). The data were compared with other Czech regions. It was find out that the Svitavy region has more common attributes with peripheral regions. It's the second youngest recreation area in...
Socializační procesy v průběhu adaptace dítěte v mateřské škole
Šafránková, Tereza ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá socializačními procesy dítěte předškolního věku a to v období okolo třetího roku. První, teoretická část se zabývá socializací osobnosti globálně a vyzdvihuje význam socializace pro zdravý psychický vývoj jedince a důležitost znalosti otázky socializace pro pedagogickou praxi. Tyto poznatky dále rozvádí v kontextu na situaci, kdy dítě vstupuje do mateřské školy a pozvolna se odpoutává od rodiny a tím se dostává do nové vztahové roviny mimo rodinný kruh. Socializaci v prostředí mateřské školy ovlivňuje mnoho vnitřních a vnějších faktorů. Na těchto faktorech záleží, zda se dítě, přicházející do nového prostředí, začlení bez jakýchkoli potíží. Pokud se potíže při začleňování do nového prostředí vyskytnou, ovlivňují tyto faktory rovněž dobu, jak dlouho tyto potíže přetrvají a jakým způsobem se s nimi dítě vypořádá. Vstup do mateřské školy může usnadnit Adaptační program pro rodiče s dětmi. Prostřednictvím tohoto podpůrného programu mohou děti po boku blízké osoby postupně poznat prostředí mateřské školy ještě před nástupem školní docházky. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá, zda Adaptační program realizovaný před vstupem do mateřské školy vstup do této instituce usnadňuje. Sleduje rozdíly v začleňování do nového prostředí u dětí, které prošly adaptačním...
Socializační procesy v průběhu adaptace dítěte v mateřské škole
Šafránková, Tereza ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá socializačními procesy dítěte předškolního věku a to v období okolo třetího roku. První, teoretická část se zabývá socializací osobnosti globálně a vyzdvihuje význam socializace pro zdravý psychický vývoj jedince a důležitost znalosti otázky socializace pro pedagogickou praxi. Tyto poznatky dále rozvádí v kontextu na situaci, kdy dítě vstupuje do mateřské školy a pozvolna se odpoutává od rodiny a tím se dostává do nové vztahové roviny mimo rodinný kruh. Socializaci v prostředí mateřské školy ovlivňuje mnoho vnitřních a vnějších faktorů. Na těchto faktorech záleží, zda se dítě, přicházející do nového prostředí, začlení bez jakýchkoli potíží. Pokud se potíže při začleňování do nového prostředí vyskytnou, ovlivňují tyto faktory rovněž dobu, jak dlouho tyto potíže přetrvají a jakým způsobem se s nimi dítě vypořádá. Vstup do mateřské školy může usnadnit Adaptační program pro rodiče s dětmi. Prostřednictvím tohoto podpůrného programu mohou děti po boku blízké osoby postupně poznat prostředí mateřské školy ještě před nástupem školní docházky. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá, zda Adaptační program realizovaný před vstupem do mateřské školy vstup do této instituce usnadňuje. Sleduje rozdíly v začleňování do nového prostředí u dětí, které prošly adaptačním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 ŠAFRÁNKOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.